Zaboravite na kožu, kreće ludnica oko kose

Kažu da nema ništa novo pod Suncem, no beauty industrija me svakih par godina uspije razuvjeriti. Iako kao vrsta, već godinama njegujemo i kosu i kožu i tijelo, promjene u beauty industriji, uspijevaju s posebnim fokusom naciljati svaki milimetar našeg tijela. Sad je fokus na kosi.
27.05.2023.
IMAGE SOURCE: PINTEREST

Kako raste količina znanja o funkcioniranju našeg tijela, tako raste i ponuda specijaliziranih seruma koji prodiru duboko u kožu i djeluju vrlo specifično. Obećavajući najnevjerojatnije rezultate, od kojih se neki ostvare, a neki ne, isprobavanje beauty proizvoda postaje svojevrsna igra. Rezultati ponekad nadmaše sva očekivanja, ali češća su razočaranja ili ravnodušnost. Ono što mi je trenutno najzanimljivije jest kako se čitav ključni fokus u beauty industriji prebacio s kože na kosu. Specijalizirani serumi za lice postaju serumi za vlasište, a kao profesionalne zvijezde društvenih mreža sve više viđam trihologe.

ŠTO JE TRIHOLOGIJA?

Trihologija je grana dermatologije koja je specijalizirana za vlasište i kosu. Pa iako nije nova grana medicine, tek je odnedavno ušla u mainstream pop kulturu, sukladno s promjenom fokusa čitave kozmetičke industrije. Iz mog mišljenja, ova se promjena dogodila iz tri razloga: zasićenost s njegom lica, preplavljenost netočnim informacijama (sulfatni fear mongering) i želja za specijaliziranom njegom kose kao profesionalac.

NOVA NJEGA KOSE

Ova promjena fokusa na kosu je po mom mišljenju dobro došla. Tomu svjedoče i mnogi zaista sjajni rezultati transformacije kose koje viđamo na društvenim mrežama. Kao netko tko voli pratiti analize trendove, zanimljivo je proučavati izmjene fokusa. Nisam mogla ne primijetiti kako su promjene u kategoriji kose identične kao i kod kategorije kože.

Počeli smo s mnoštvom “magičnih” proizvoda za kosu koji objašnjavaju svašta, bez da kažu išta konkretno. Potom je uslijedio val savjeta o njezi kose isključivo prirodnim sastojcima, čija je druga strana sastavljena od demoniziranja sintetičkih sastojaka. Ono što su u njezi kože doživjeli parabeni, kod kategorije kose, tu su ulogu dobili sulfati. Potom je opet došao The Ordinary i svima očitao bukvicu s namjernim guranjem sulfata u šampone. 

Trenutno smo u fazi kompromisa gdje se savjetuje neki balans: šamponi sa sulfatima se koriste povremeno za dubinsko pranje kose, a tretmanski, prirodni i blagi šamponi se koriste za često pranje kose. Kad je riječ o njezi, ipak su prihvaćeni sintetički sastojci pogotovo peptidna tehnologija odnosno kompleksi koji obnavljaju samu strukturu vlasi (navodno).

Dobro je pitanje tko zapravo gura promjene u beauty industriji? Jednim manjim dijelom kupci, a većim dijelom Business Development stručnjaci u kozmetičkim gigantima. Već je u 2022. postalo jasno kako smo zasićeni savjetima o njezi kože. Posao može rasti s proširenjem kategorije ili kreiranjem potpuno nove kategorije proizvoda. Od toga su najveću dobrodošlicu doživjeli serumi za njegu vlasišta, poticanje rasta kose i širenje znanja o ulozi ulja u njezi kose. 

Pa ako još niste isprobali ulje tretmane, garantiram vam da kad jednom doživite promjene u jačini i sjaju kose nakon uljnih tretmana, nećete se htjeti vratiti staroj rutini. Sve nas beauty fanatike čeka jako uzbudljivo razdoblje proučavanja najboljih četki po tipu kose, idealnog seruma za jačanje kose i specijaliziranih tretmana za obnavljanje kose. Neka ludnica oko njege kose počne.

SAZNAJ VIŠE: