SEARCH

Vert je nišni magazin koji će vas natjerati da usporite. Pričali smo s Majom Karnik

Vert je specijalizirani magazin koji je dobio svoj drugi broj i posvećen je zimi i vrtu. Maja Karnik nam je u razgovoru razbila predrasude vezane za ovu aktivnost
18.12.2024.
IMAGE SOURCE: Marija Gašparović
RECOMMENDED

Stalni nedostatak vremena boljka je suvremenog lifestylea. Gotovo pa je epidemija, jer se toliko puta požalimo – mi ili ljudi oko nas – na to kako “nikad nemamo vremena ni za što”, da se izjava pretvorila u floskulu koja se izgovara kako bi se popunila nelagodna tišinu u nekom od usputnih razgovora. Svima nam zaista nedostaje vremena i kao da smo se pomirili s tom činjenicom, a Maja Karnik koja je ove godine pokrenula magazin Vert svoje vrijeme je pronašla u vrtu i prirodi – i to želi podijeliti sa svima zainteresiranima za novi hobi i uvođenje navika koje nas mogu natjerati da usporimo i posvetimo se nečem drugom, odnosno da se umjesto prigovaranja zaista bacimo na posao. Vert je specijalizirani magazin posvećen vrtu i svim aktivnostima vezanima za vrijeme koje provodite u vrtu ili prirodi, a Maja Karnik kao glavna urednica ovih dana predstavlja drugo izdanje nišnog magazina. Dina Milovčić i Franka Tretinjak zadužene su za art direkciju, dok je Nambi Kezić zadužena za kreativnu direkciju magazina Vert.

Vert izlazi usporedno sa svakim novim godišnjim dobom i sadržajem prati ciklus biljaka i prirodnih procesa koji se događaju. Ovaj je posvećen zimi i, kako kaže Maja, fokusiran je na kontemplaciju, poziva na promišljanje i odmor, nudi savjete za održavanje vrta zimi, vodi nas u zamišljenu šetnju zimskim vrtovima… Drugi broj Verta nudi drugačiji pogled na vrt zimi i zainteresirat će vas sadržajem i onda ako niste vrtlar niti ste do sada provodili vrijeme u vrtu.

magazin Vert

Potreba za sadržajem koji nije prolazan niti površan

Čim uzmete magazin u ruke, osjetit ćete da je riječ o proizvodu kojem je posvećeno puno pažnje i koji je dizajnerski osmišljen. Izgled i izvedba prate i kvalitetu sadržaja koji pripremaju brojni stručni autori i suradnici. Na pitanje otkud ideja za magazinom i vrtu, Maja govori – “Kad sam se intenzivnije krenula baviti vrtom i biljkama, inspiraciju sam morala tražiti u stranim medijima i Vert je nastao jer mi je nedostajalo takvog specijaliziranog sadržaja na našem tržištu. Puno ljudi se zapravo bavi vrtom, ali ne znaju kako ga dovesti na višu razinu i kako iskoristiti prostor koji imaju. Dodatno, cilj nam je potaknuti ljude da izađu na zrak, da se odmaknu od ekrana i kvalitetnije provedu vrijeme u bilo kojem zelenijem okruženju”.

magazin Vert

Dok smo vodile razgovor o novom broju, pričalo se o riječi 2024. godine “brain rot“, koja definira suvremenu naviku konzumacije brzog i lošeg sadržaja. S druge strane, ove godine primijetili smo i trend povratka tiska, osobito nišnih magazina na našem tržištu, poput Verta. Postoji potreba za sadržajem koji je stručan, kojem ćete se posvetiti i koji je više od običnog klika koji se preleti u par sekundi i zaboravi. Magazine poput ovog ćete nakon listanja odložiti u dnevni boravak i po potrebi mu se vratiti. I Maja ističe da njihov magazin i priče koje stvaraju nije sadržaj koji je prolazan. Međutim, neizbježno se nadovezujemo na pitanje izazova koje print u digitalnoj eri nosi.

“Često je pitanje zašto smo se umjesto digitalnog izdanja odlučili na printano. Print smo odabrali jer se sve digitalno brzo poklika, to je jednostavno postala navika. Jako brzo konzumiramo sadržaj, a print od konzumenta ipak traži vrijeme i posvećenost. Uz print se opuštamo, a sadržaj koji donosimo nisu kratke već konkretne priče i uvijek im se možete vraćati, bilo da je riječ o savjetima ili pričama. Sve to prati lijepi vizualni sadržaj i sve skupa čini jednu zaokruženu priču”

Nadodaje i da – “ljudi vole ovakav sadržaj, ali problem s printom je to što morate doći do publike, zainteresirati ljude dovoljno da kupe tiskani magazin i posvete mu se – dok nam je istovremeno puno toga besplatno i na raspolaganju. S tolikom brzom konzumacijom svakodnevnog sadržaja, odviknuli smo se od odvajanja vremena za čitanje iako nam je baš to potrebno kao odmak od senzacionalističkog i fast food sadržaja kakav nam se mahom nudi. Prostora za ovakvu vrstu magazina ima, samo ljudima treba dati do znanja da smo tu i nudimo stručan sadržaj i inspiraciju kakva im treba. Trenutno je to jedan od naših izazova”.

magazin Vert
magazin Vert

Smatra i da je predrasuda da se vrtom bave samo starije osobe i oni koji žive u ruralnim dijelovima zemlje, pa se Vertom nadaju i promijeniti tu sliku. “Neovisno o generaciji, sve više ljudi je zainteresirano za prirodu i vrt i ljudi ovu aktivnost otkrivaju kao anti-stres terapiju i hobi koji će vas nagovoriti da usporite. Priroda ima svoj tempo kojem se morate prilagoditi pa nas tako nesvjesno usporava i smiruje. Ako ste stalno u uredu i ispred ekrana, ovo je zaista idealan način kako usporiti vrijeme i opustiti se, ako za tim imate potrebu”.

Maja govori da je za nju vrt mjesto koje je vraća u fokus, daje joj osjećaj postignuća i najbliže mjesto gdje se može povezati s prirodom. I Vertom želi otkriti što sve vrt može biti, izvan onog klasičnog poimanja vrtlarstva. Dio zelene površine na balkonu ili negdje u gradu, vrt na selu ili bilo kakav oblik zelenog prostora može se transformirati u dio zelenila koji opušta i pruža priliku za izgradnjom nečeg posebnog. Magazin Vert možete nabaviti online i trenutno je u prodaji drugo izdanje (imajte na umu da sve narudžbe prije 19. prosinca stižu na adresu prije Božića) i možda otkrijete neočekivani hobi o kojem do sada niste razmišljali.

SAZNAJ VIŠE: