Upoznajte Ninu Rajak, dizajnericu koja sjajno spaja buntovno i elegantno

Duge crvene rukavice, dekadentni PVC kaputi i odvažne mini haljine od perja, nonšalantno raskopčane ružičaste košulje u kombinaciji s crvenim blejzerima i elegantna odijela, svaki komad s potpisom Nina Rajak Ateliera balansira na finoj granici između buntovnog i elegantnog, s pregršt fenomenalnih, pedantno promišljenih detalja
06.11.2022.
IMAGE SOURCE: Darko Sretić

Čak i oni najklasičniji komadi poput bijele košulje u njezinoj izvedbi izgledaju jedinstveno, kao da ih u takvom izdanju još nismo imali prilike vidjeti.

Nina Rajak ljubav prema modi gaji još od osnovne škole kada je počela kreirati svoje prve kostime i organizirati svoje prve modne revije. No, zanat je počela ozbiljnije brusiti nakon srednje škole kada ju je put odveo u Milano. U prijestolnicu mode je stigla kako bi sjela u studentske klupe prestižne talijanske škole za modu i dizajn Istituto Marangoni, a nakon diplome iskustvo je stjecala radeći za poznate modne brendove kao što su Hugo Boss, Frenki Morello, Zegna… Čitavo vrijeme maštala je o tome da jednom pokrene vlastiti brend. Želja joj se ostvarila kada se vratila u Suboticu i 2011. godine pokrenula Nina Rajak Atelier. Ne preskačući korake, gradila je svoju modnu priču, uz ready-to-wear liniju svojoj je etiketi s vremenom pridodala i nove linije, od basic komada, preko bridal sekcije pa sve do odjeće za djecu. Nedavno je izbacila kampanju za novu kolekciju New Era, a otkrila nam je i da ju čeka vrlo uzbudljiv kraj godine, novi butik, planovi za širenje poslovanja i jedna vrlo posebna modna revija.

Svoj ste brend Nina Rajak Atelier osnovali prije više od deset godina. Jeste li još kao dijete maštali o tome da jednog dana imate modni atelje? Kako je tekao Vaš put?

Možda zvuči kao kliše, ali da! Biti modna dizajnerica je moj san još od malih nogu i uvijek sam stremila ka tom cilju. Sjećam se kada me je tata još kao malu odveo u tvornicu plastike da iskusim što znači proizvodnja, možda čak i u nadi da me odvrati od moje ideje, ali ja sam je se jako čvrsto držala. Nakon gimnazije, koju sam završila u Budimpešti, sljedeći korak za koji sam se izborila je studiranje u Milanu na prestižnom fakultetu Marangoni. Bila sam tada 130 metara iznad oblaka otkrivajući čaroban svijet mode, modeliranja i kreiranja. Tako je ostalo i do dana današnjeg kad posjedujem svoju proizvodnju u Subotici. Sa istim tim početničko entuzijastičnim žarom je stvoren svaki model s etiketom Nina Rajak Atelier.

Kako su izgledali Vaši počeci, koliko je bilo teško postaviti brend na noge? Što se sve događalo nakon povratka iz Milana u Suboticu?

Prije osnivanja svog brenda i završetka fakulteta radila sam u Milanu u prestižnim brendovima kao što su Boss, Zegna, Frenki Morello… Interesantno je što, kada radite u tako velikim modnim kućama, kroz glavu vam stalno prolaze samostalne skice i kako bi vi sve drugačije napravili i osmislili, pa to postane svakodnevna mantra koju morate ostvariti. Samostalni brend postaje ultimativni cilj, da znate za što radite i za što se svakodnevno borite – za sebe i svoju ideju. S tom zvijezdom vodiljom sam hrabro otvorila svoj atelje u Subotici. Naravno da počeci nisi bili lagani, nitko vam ne govori da kad to napravite niste više samo modna dizajnerica već postajete poduzetnica.

Vi vodite svoj brend koji je zapravo tvrtka, od narudžbe materijala, preko prosseca koji uvijek mora biti u frižideru pa sve do zakazivanja servisa za klimu do faktura i bilance u knjigama. Današnje vrijeme svemu ovome dodaje i marketinški dio koji podrazumijeva jasnu vizualnu komunikaciju i produkciju kampanja, ali i konstantu prisutnost na društvenim mrežama koje jasno pričaju priču brenda. I to vas nitko ne uči na fakultetu za modni dizajn, čak i na prestižnom kao što je bio moj. Ali kada se sve podvuče, vrijedi! Vrijedi vidjeti osmjeh stalnih mušterija kada ispred vas isprobavaju najnovije modele kojima planiraju upotpuniti svoje bitne životne trenutke. Jednostavno vrijedi jer je čaroban osjećaj usrećiti druge.

Kako je Nina Rajak Atelier tijekom svih tih godina rastao? Što se tijekom tih deset godina promijenilo?

Možemo reći da je evoluirao, zajedno sa mnom. Danas, uz Nina Rajak Atelier, postoje i podlinije Nina Rajak Bridal na koji sam posebno ponosna i uskoro dolaze i novi suvremeni modeli s modernim prizvukom, kao i Nina Rajak Label koji čine casual fashion trenirke i Kids kolekcija. Uskoro će se ovoj obitelji pridružiti još jedan član, ali tu je i otvaranje lokala u TC Galerija u Beogradu od 1. studenog. Ipak, ono što je možda i najznačajnije ove godine jest to što ću predstavljati Srbiju u Kataru tijekom velike modne manifestacije koju organizira Carine Roitfeld za vrijeme Svjetskog prvenstva u nogometu. Ali o tome više u prosincu…

Je li se brend i estetski mijenjao? Kako biste danas opisali njegovu estetiku?

Core moje estetike je od samog starta isti, modifikacije su se događale s godinama, od mijenjanje formi, oblika i materijala kako sam i ja sazrijevala. Nina Rajak Atelier je uvijek na glam dark strani, ali s dozom stroge visoke elegancije i artističkim dodirom u detalju kroja.

Nina Rajak djevojka je jako samouvjerena i uvijek u poluoblacima na mjestu između tla, realnosti i onoga što se krije 13 metara iznad neba i oblaka. Ona uvijek spaja nespojivo, suprotnosti i opozitne dimenzije kao komunikator najinteresantnijih s oba različita pola – zato je drugačija za oba svijeta, a opet s određenim usvojenim elementima prihvatljiva za oba. Ona odskače od mase, ali je i dio nje jer želi svojim unikatnim pristupom širiti spoznaju jedne dimenzije u drugu. I to joj uspijeva. Ona donosi svježinu i novinu gdje god se pojavi. Ona je medijator dva svijeta, a u svakom je poželjan i razuman pionir stila, stava i kroja kako odijela, tako i ponašanja. Zato što ona zna kako komercijalno nositi autentično, a autentično komercijalno!

S vremenom ste ready-to-wearu dodali i nove linije, a posljednja je 2017. godine bila bridal linija. Planirate li Atelier i dalje širiti?

Da. Veliko Da. Pored nove kolekcije koju pripremam i sanjam svaku večer, uskoro širimo naš asortiman za još jednu fashion inovaciju. To bih ostavila kao iznenađenje o kojem ćete biti pravovremeno obaviješteni, pa možda i ekskluzivno.

S obzirom na to da ste bridal liniju pokrenuli prije pandemije, uviđate li neke promjene koje su se dogodile među preferencijama Vaših klijentica u eri “nakon korona krize”?

Tendencije se uvijek mijenjaju i prate moju viziju kao što ćete i vidjeti uskoro s novom Bridal kolekcijom koja uskoro izlazi. Smatram da razlog tome što sezone u modnoj industriji više gotovo ne postoje i što vlada unisex princip nije pandemija već kolektivna svijest. Danas je ekstravagancija koju predstavljam nosiva 24/7 i to je ključ, odijevati uvijek jedinstvene komade, ali i primjenljive. Custom made je još jedan od atributa koji je baza mog brenda, moje viđenje kreacije za pojedinačnu osobu je i moja najveća ljubav. Divno je vidjeti kako te neka osoba inspirira, kako je oslikaš kao pojedinačno viđenje portreta na platnu. Posebno zato što su moji klijenti smjeli i hrabri, pa čak i da ponesu crnu mini vjenčanicu, koju i donosim uskoro, kao unikatni prijedlog.

Od svih linija i svih komada koji su dosad izišli iz Vašeg ateljea, za koji smatrate da je bio apsolutni bestseller?

Bilo ih je mnogo, ipak radim u industriji već deset godina. Posljednjih godina PVC je postao moje zaštitno polje. Ali moram priznati da je bilo i dosta iznenađenja koje nisam predvidjela što potvrđuje jednu od mojih omiljenih sokratovskih mantri “Znam da ništa ne znam” i da je svaki dan idealan za novo znanje, ideju i kroj koji oduševljeno prihvaćaju moji klijenti.

Nedavno ste najavili novu kolekciju kampanjom NEW ERA. Recite nam nešto više o njoj.

Kad kažemo New Era mislimo na novi način i samog modnog razmišljanja, na redizajniranu filozofiju brenda koja se počinje okretati sustainable načinu razmišljanja, koja podrazumijeva Mix&Mach princip razmišljanja. Sezone više ne postoje, posebne prilike su od jutra do mraka, a vjenčanica može poslije “THE daya” postati večernja haljina za izlazak. Dopušteno je miješati stilove, PVC sako nositi preko dana, ali uvijek se voditi održivom mantrom: bolje posjedovati manje vrijednih komada i međusobno ih kombinirati. Capsule ormar i pametna kupovina postaju primat, a mi to dokazujemo New Era kampanjom kojom oživljavamo stare komade u novom ruhu u kombinaciji s novima. Bitan je stav i edgy, hrabro koračanje kroz današnju globalnu neizvjesnost, i to naravno kroz manifest autentičnog ekscentričnog outfita. I sve će biti lakše!

SAZNAJ VIŠE: