Umjetna inteligencija kreirala je novi skincare brend – no je li uopće bila potrebna?

17.05.2022.
IMAGE SOURCE: Zbrush

Već je dobro poznato kako se svijet rada uvelike automatizira. Zamjena rutinskih poslova robotima pomaže umanjiti količinu i mogućnost greški, a procesi postaju efikasniji što bi u teoriji trebalo dovesti do jeftinijeg proizvoda. S druge strane pretpostavlja se kako automatizacija dovodi do oslobođenja od dosadnih poslova kako bi se ljudi mogli posvetiti onim kreativnim zadatcima. Čest je ovo argument, jer se uzima zdravo za gotovo ideja da AI odnosno umjetna inteligencija ne može reproducirati kreativni rad, no jedan mladi beauty brend nastoji nas uvjeriti kako je AI kadar stvoriti cijeli brend.

Proven skincare je jedan vrlo mladi inovativni američki brend za njegu kože nastao 2019. O uspješnosti i oduševljenosti govore brojke, a navode kako su do 2021 ostvarili prihode u iznosu od 20 milijuna dolara. Tajna učinkovitosti je specijalni algoritam odnosno AI. Brend su osnovali konzultantica poslovne strategije Ming Zhao i inženjerka Dr. Amy Yuan. AI algoritam su “nahranili” s preko 4000 znanstvenih studija vezanih uz kožu kako bi definirali probleme koje moraju ciljati, a zaključci su im pomogli odabrati najučinkovitije sastojke. Svoj projekt zovu The Skin Genome project, a temelji se na bazi podataka i zaključaka koje je kreirao AI dopunjenim s odgovorima koje su davali sami kupci na temu ciljeva koje žele postići sa svojom kožom, kako životni stil pa čak i geografija odnosno mjesto življenja utječu na zdravlje kože kao i zagađenje zraka. Sve ove informacije brend koristi u svrhu kreiranja personaliziranih proizvoda – što im je glavna okosnica diferencijacije u odnosnu na druge brendove.

Proven osnovna linija, sastoji se od čistača, kreme sa zaštitnim faktorom i noćne kreme, a nedavno su tu osnovnu liniju širili s 2 nova proizvoda: 2 vrste krema za područje oko očiju – noćna i dnevna. Gledajući aktivne sastojke ostala sam razočarana. Početna priča ulijevala mi je nadu da ću otkriti nešto potpuno novo. Naime, brend ne koristi ništa revolucionarno drugačije. Čini mi se da je te sastojke mogao odabrati bilo tko, tko iole malo bolje razumije svoje proizvode za njegu kože. Linija sadržava retinol, vitamin C, ekstrakt zelenog čaja te Q10. Sastojke koje smo već vidjeli u tisućama kombinacija.

Glavni selling point brenda je personalizacija proizvoda s obzirom na vaša očekivanja, zahtjeve i stil života. No odmah ću vam reći da s obzirom na cijenu, to nikako nije moguće.

Brend vjerojatno – uz pomoć AI – ima najčešće kategorije očekivanja, zahtjeva i stanja kože u kombinaciji sa životnim stilom. Velika je vjerojatnost da postoji 10 bazičnih formulacija koje se mogu prilagođavati. Apsolutna personalizacija koja je priuštiva jednostavno nije isplativa. Svaku promjenu u formuli proizvoda, potrebno je ispočetka testirati na stabilnost i kvarljivost što zna potrajati od tjedan dana do 6 mjeseci. Kako je vrijeme novac, proizvodnja jedne jedinstvene kreme od 50 ml u tako malom volumenu bi vas koštala – u mojoj slobodnoj procjeni – poput automobila. Drugi inovativni moment jest AI koji je odredio što je to točno biti ključno u proizvodu no prema primjeru aktivnih sastojaka koji se mogu pronaći na stranici brenda zaključila bih kako niti taj algoritam nije otkrio, unutar 4000 znanstvenih studija, ništa novo pod suncem.

Proizvodni su, naravno, na webu popraćeni s gomilom recenzija oduševljenih korisnika, jer su dakako učinkoviti. Kako ne bi bili kad koriste retinol, antioksidanse poput zelenog čaja i Q10-a te SPF. Sve sastojke koje je moguće pronaći kod mnogo drugih brendova, jer su već desetljećima dokazani kao učinkoviti. Pretpostavit ću da je za ovakvu brand priču zaslužna strateginja Ming Zhao koja je osmislila model prodaje u kojem se plaća mjesečna pretplata gdje se kupcu svaka 3 mjeseca šalje njegova personalizirana posudica.

Iako sam uvjerena da bi se mnogi skincare znalci susreli s mojim razočarenjem s obzirom na početnu obećavajuću priču, prodajne brojke brenda starog samo 4 godine pokazuju oduševljenje preko 28 milijuna kupaca koji žele živjeti u uvjerenju kako kremu koju koriste, u ruci drže samo i isključivo oni. Što reći – za dobrim marketingom prašina se diže. No tu se za mene otvara jedan problem koji me već duže vrijeme počeo iznimno smetati – prodaja znanstvenog autoriteta. No o toj ću temi vrlo detaljno jedan drugi put, stoga ostanite pomno pratiti članke koje izbacujemo na Buro-u.

SAZNAJ VIŠE: