Tri nova skandinavska brenda na koja se isplati obratiti pažnju

Tjedan mode u Kopenhagenu već je godinama na radaru ljubitelja mode. Razlog se vjerojatno krije u tome što svi volimo nešto novo, neistraženo i svježe, nešto što još egzistira barem donekle rasterećeno, bez previše pretencioznosti i megalomanskih produkcija
18.09.2022.
IMAGE SOURCE: Pernille Teisbaek Instagram

No, to što se Kopenhagen doima “alternativnim” naspram velikih modnih prijestolnica poput Pariza i New Yorka sigurno nije jedini razlog njegove popularnosti, drugi se svakako krije u sjajnom Scandi dizajnu i izvrsnim brendovima koji oduševljavaju iz sezone u sezonu, ali i velikoj posvećenosti održivom poslovanju i poticanju novih talenata u koje se ne ustručava uložiti. Kako bi ostao odan toj misiji, te mladim i perspektivnim dizajnerima omogućio što bolji start na vrlo zasićenoj modnoj sceni, Copenhagen Fashion Week pokrenuo je novi program podrške CPHFW NEWTALENT. “Ponosni smo što možemo predstaviti CPHFW NEWTALENT kao dio strukture Tjedna mode u Kopenhagenu s namjerom da investiramo u nove generacije talenata. Ova shema omogućit će nam da nastavimo rasti”, objasnila je u službenom priopćenju generalna direktorica Tjedna mode Cecilie Thorsmark. Svaki od odabranih brendova dobit će podršku u trajanju od tri sezone koja uključuje financijsku pomoć, mentorstvo, profesionalno savjetovanje i osiguranu reviju na tjednu mode u danskoj prijestolnici. Posebna pažnja pritom je posvećena podržavanju promišljenog, održivog poslovanja, a pri selekciji brendova upravo održivi brendovi imaju prednost. Prvi CPHFW NEWTALENT je tako iznjedrio tri nova, perspektivna modna brenda, A. Roege Hove, Latimmier i P.L.N., koji će svoje kolekcije predstaviti u Kopenhagenu od 9. do 12. kolovoza.

A. Roege Hove

Nakon što je magistrirala dizajn tekstila na Akademiji likovnih umjetnosti u Kopenhagenu i godinama radila na dizajnu pletiva bruseći zanat u poznatim danskim modnim brendovima kao što su Cecilie Bahnsen i Mark Tan, Amalie Røge Hove se 2019. godine odvažila na iduću stepenicu u karijeri. Pokrenula je vlastiti, konceptualni brend A. Roege Hove s fokusom na pletenu odjeću i modne dodatke. Amalie je pritom zauzela artistički pristup, a tradicionalne načine pletenja stavila je u službu izrade odjevnih predmeta koji izgledaju vrlo suvremeno.

Prva A. Roege Hove kolekcija sastojala se samo od modnih dodataka, a Amalie je kasnije ponudu proširila i na odjeću, eksperimentirajući sa siluetama koje, za razliku od uobičajenog pletiva, prate liniju ženskog tijela, vrlo su ženstveni i ne djeluju nimalo nezgrapno. Prorezi, transparentni dijelovi, asimetrija i neobična konstrukcijska rješenja odlike su po kojima je njezin dizajn odmah prepoznatljiv. Svaki komad s Amalijinim potpisom proizveden je u Danskoj, Irskoj ili Italiji, a dizajnerica posebnu pažnju posvećuje održivom poslovanju. Kolekcije producira samo dva puta godišnje, a pritom osobito vodi računa o viškovima koje je svela na minimum.

Latimmier

Po završetku studija na prestižnom sveučilištu Aalto u Helsinkiju, Ervina Latimera zamijetio je Matthew M. Williams, dizajner i osnivač luksuznog modnog brenda 1017 ALYX 9SM, a od tada je Latimer radio i uz bok braći Victoru i Juliusu Juulu u popularnom danskom brendu Heliot Emil. Pandemijske 2020. Latimer je dobio i nagradu za najboljeg finskog mladog dizajnera, a godinu dana kasnije pokrenuo je i vlastiti ready-to-wear brend Latimmier koji je debitirao s kolekcijom PERFORMANCES na talijanskoj manifestaciji Pitti Uomo 101 u siječnju 2022. Kolekcija, koja propituje korijene muževnosti, privukla je veliku pažnju publike, pa je Latimer, već s prvom kolekcijom, osvanuo na stranicama mnogih prestižnih medija, od New York Timesa, skandinavskog izdanja Voguea, magazina i-D i Wallpapera.

Osim pomicanja granica kada je riječ o dizajnu i propitivanja društvenih normi, Latimer je posebno posvećen održivosti, već je 40% njegove debitantske kolekcije bilo sačinjeno od recikliranih materijala ili onih s certifikatom održivosti, a dizajner je najavio kako mu je u cilju podignuti taj postotak na 60% od 2025. godine. Čitava proizvodnja smještena je u EU, a Latimer održivost njeguje i kroz poticanje društvene odgovornosti – za razliku od drugih modnih brendova, u Latimmieru nitko ne stažira besplatno, a svi zaposleni rade četiri dana tjedno.

P.L.N.

Prije nego što je pokrenuo svoj brend P.L.N. 2020. godine, dizajner Peter Lundvald Nielsen iskustvo je stjecao u dizajnerskim timovima renomiranih modnih brendova kao što su Balenciaga, Vetements i berlinski Ottolinger. P.L.N. je svoju debitantsku kolekciju, nazvanu jednostavno Collection I, publici predstavio u kolovozu 2021., a u tom vrlo kratkom vremenu Nielsenov dizajn privukao je pažnju kako modnih medija i kritike, pa tako i buyera i publike.

Dizajner ne krije da ga u kreiranju odjeće s P.L.N. potpisom u najvećoj mjeri inspirira upravo vlastiti ukus, a estetika brenda oslanja se na punk supkulturu u kombinaciji s radnom odjećom, goth supkulturom i starim religijskim motivima. i-D je objavio kako je upravo P.L.N. kolekcija za proljeće/ljeto 2022. bila jedna od najboljih prošle godine na Tjednu mode u Kopenhagenu, a da je Nielsenova vizija vrijedna pažnje potvrđuje i podrška slavnih ličnosti poput primjerice Kanyea Westa koji je šiltericu s P.L.N. potpisom nosio na dodjeli nagrada BET u  Los Angelesu prije tjedan dana.

SAZNAJ VIŠE: