Tko se boji kreme još?

Beauty laži i obmane, razne dezinformacije i marketing straha. Sve ćete ih susresti ako uronite u beauty svijet
12.05.2022.
IMAGE SOURCE: Underwood Archives
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Nikada nije bilo lakše doći do informacija o aktivnim sastojcima ili saznati što zaista djeluje, a što nije vrijedno niti pomisli. Isto tako nikada nije bilo lakše doći do dezinformacija. Izvor mogu biti razno razni skinfluenceri koji pomno i bez imalo kritičnosti gutaju marketinške priče brendova koji misteriozno prodaju kozmetike bez kemikalija. S raznih strana djeluje marketing zastrašivanja, uvjeravajući nas kako kozmetika uzrokuje probleme s endokrinim žlijezdama ili nas čini neplodnima. Unutar EU, kozmetičko je tržište pomno regulirano, a Europska komisija redovito provodi studije štetnosti sastojaka te pravovremeno ih zabranjujei. Ipak nekima vjera u ažurnost Europske komisije nije dovoljna.

@labmuffinbeautyscience

Strah je jedna od naših najosnovnijih, i evolucijski prijeko potrebnih, emocija. Aktiviranjem straha, otvaramo vrata manipulaciji. Znam da mnogi od vas provjeravate podatke o štetnosti sastojaka na aplikacijama za skeniranje i tumačenje sastojaka, ne znajući kako iza nekih od njih stoje čitave industrije koje proizvode sastojke biljnog odnosno prirodnog podrijetla. Istima je cilj unijeti strah i potaknuti kupce da zanemare sintetički dobivene sastojke, i s druge strane potaknuti ih da traže sastojke isključivo prirodnog podrijetla. Da se razumijemo, nema ništa loše u prirodnim sastojcima niti u tome da netko preferira koristiti kozmetiku koja se bazira na biljnim ekstraktima, no zaista vam ne želim da u svoju beauty rutinu unosite strah. Ta ista CLEAN industrija brendovima masno naplaćuje certificiranje svog brenda certifikatima koje su sami izmislili s pravilima koje su sami donijeli i s popisom sastojaka koje sami proizvode. Ovdje nije riječ o zakonskom okviru već jednom ekosustavu osmišljenom za unošenje straha među kupce kako bi zahtijevali CLEAN certifikate, da bi te iste certifikate mogli dalje debelo naplaćivati brendovima koji žele udovoljiti svojim kupcima. Na prvi pogled, CLEAN BEAUTY pokret ima plemenite namjere, no iza kulisa – to je samo još jedna pomno osmišljena prodajna strategija.


@dr.ginza

Zbog popularizacije CLEAN pokreta i količine posijanog straha zbog raznih dezinformacija, mnogi kozmetički formulatori su postali influenceri. Iako donedavno, nisu imali potrebe za širenjem svog kozmetičkog znanja koje se bazira na znanstvenim studijama među općom javnosti, količina netočnih informacija iz koje se izrodio CLEAN beauty pokret, potaknula je mnoge formulatore da donesu znanstvene studije iz laboratorija na internet te pomognu laicima i skincare fanaticima u tumačenju istih. Ovi znanstveni influenceri nastoje gasiti požar straha i objasniti iz svoje perspektive kako izgleda proces stvaranja i testiranja kozmetike prije nego izađe na tržište. Često su teme ovih kreatora pravne prirode približavajući običnom puku što sve proizvod mora proći da bi legalno stigao na police dućana. Također, ako i sami želite proširiti svoje vidike u navigiranju će vam od velike pomoći biti Instagram profili kemičara poput Chemist Confessions – bivše formulatorice L’Oreala, Dr.Ginza, Lab Muffin Beauty Science koja iza sebe ima dugu sveučilišnu karijeru, Skinchemy i The Eco Well. Svi oni imaju za cilj razbijanje kozmetičkih mitova i pozivaju na prestanak marketinga straha u nečemu što bi trebao biti izvor opuštanja, a to je ritual njege.

@theecowell

Vjerujem da neki od vas neće nikada odustati od skeniranja sastojaka, no želim vam ponuditi alternativu. Probajte ih razumijeti, umjesto da ih se bojite. Ako želite proskenirati popis sastojaka svojeg najdražeg seruma, nemojte koristiti aplikacije koje imaju bias, jer su ih napravili proizvođači prirodnih sastojaka. Za lakše shvaćanje što je aktivni sastojak i kako djeluje u kremi koju koristite preporučujem web stranicu INCI Decoder koja ima i istoimeni blog na Instagramu.

Ova stranica omogućuje da ubacite kompletan popis sastojaka za kojeg ćete dobiti konkretnu informaciju o njihovoj funkciji kao i o člancima koje potvrđuju funkciju aktivnog sastojka.

@skinchemy

Za one koji vole ići dublje, još je bolji izvor informacija DermReview stranica gdje možete saznati čak i povijest nastanka nekih zanimljivih sastojaka.

Vrijeme je da zaboravite na marketing straha. Nemojte dopustiti da se tako lako upravlja vašom kupovnom moći. Pri susretu s proizvodima koji tvrde da su bez kemikalija – pitajte se kako to može biti? Voda je kemikalija, zrak koji udišemo također. Bez kemikalija može biti samo vakuum. No ako baš želite kupovati maglu – znam da imate moć činiti i to.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: