Tko je Ronnie Fieg, dizajner koji je svoje prste upetljao u novu adidas Sambu?

U sedam desetljeća Samba je dobila brojne iteracije, a posljednju su, kombinirajući DNA sve tri uključene strane, upisali britanski brend cipela Clarks i njujorški dizajner Ronnie Fieg
26.03.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram @ronniefieg

Kada negdje osvane vijest da neka kultna tenisica, posebno ona koja mi je draga, dobiva “novi izgled”, obično reagiram u istoj maniri kao kad pročitam da se snima remake neke legendarne serije u koju sam fanatično buljila kao klinka. “Pusti dobru stvar da bude dobra” ili “ne mijenjaj konja koji pobjeđuje” misli su koje mi prostruje kroz glavu kad se netko usudi čačkati po onome što ionako valja. Ponesem se tada pomalo protekcionistički, u nekoj suludoj želji da zaštitim nešto što je “moje”, i obznanim svima da je svetogrđe popravljati nešto što je već optimalno. “Optimalnije” ne može ispast’, može se samo uništit’. Iste su mi misli okupirale glavu kad sam pročitala da se netko “usudio prtljati” po adidas Sambi, iako se po njoj, od 1949. kada ju je dizajnirao sam osnivač adidasa Adi Dassler, “prtljalo” već nebrojeno puta. “Zar vam ništa nije sveto?”, uskliknula sam u sebi i otvorila članak da bi nekoliko momenata kasnije shvatila da suradnja adidasa, Clarksa i Ronnija Fiega uopće ne izgleda loše. Dapače, izgleda sjajno.

Adidas Samba drugi je najprodavaniji model popularnog sportskog brenda (odmah nakon Stan Smitha), a od 1949. godine do danas izgradila je status klasika postavši neizostavni dio streetweara i dio “uniforme” brojnih supkultura. Ime je dobila po živahnom plesu brazilskog podrijetla s obzirom na to da je u prodaju stigla baš u vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu 1950., a od tenisice namijenjene ponekad nepristupačnim nogometnim terenima 70-ih i 80-ih prometnula se u heroja ulice. Nema tko je nije nosio, od fanova nogometa, preko glazbenih zvijezda do pripadnika skate supkulture, a status legende suvereno je zadržala sve do danas. U tih sedam desetljeća Samba je dobila brojne iteracije, a posljednju su, kombinirajući DNA sve tri uključene strane, upisali britanski brend cipela Clarks i njujorški dizajner Ronnie Fieg. Limitirana edicija izlazi 24. ožujka, a hype koji se već stvorio oko nove Sambe je nevjerojatan.

Tko je Ronnie Fieg?

No, dobro, sad kad smo opjevali Sambu, tko je taj tip koji se “usudio čačkati” po “svetom” klasiku? Ronnie Fieg, doduše, nije tek “neki tip”. Fieg je legenda u svijetu tenisica, često ga nazivaju i “Kraljem Sneakerheadova” obzirom da posjeduje pozamašnu kolekciju sačinjenu od više od 3000 modela, a smatra se i jednim od najplodnijih i najutjecajnijih kreativaca u streetwear domeni. Dosad je svoje vješte prste umiješao u povelik broj kolaboracija i to s najvećim imenima u industriji, od adidasa, Clarksa i Conversea do brendova kao što su New Balance, Polo Ralph Lauren, PUMA, Saucony, Timberland i brojni drugi.

No, uspjeh za talentiranog Fiega nije došao preko noći. Dečko iz njujorškog Queensa karijernom ljestvicom penjao se uporno i polako. Već s trinaest godina, sredinom 90-ih, vrijedno je slagao čizme na police David Z-a, trgovine obućom čiji je vlasnik bio Ronnijev rođak. Sneakerhead kultura kakvu danas poznajemo bila je tada tek u povojima, no trud mladog Fiega pomogao ju je zakotrljati. Kada je napredovao do pozicije glavnog buyera i menadžera, Fieg je u David Z dovodio nove marke obuće šireći ponudu, a jedan od tih brendova bio je i Asics.

Kada je Asics 2006. godine Fiegu ponudio suradnju, mogao je birati bilo koje tenisice iz arhive no on je odabrao ASICS Gel-Lyte III. Odluka je pala baš na taj model iz čisto sentimentalnih razloga. Kao klinac Fieg je žarko želio Rebook Pumps, no majka mu ih nije mogla priuštiti pa je umjesto njih dobio Gel-Lyte III. Ispočetka ih nije mogao smisliti, no s vremenom su mu ipak prirasle srcu i nosio ih je sve dok se nisu u potpunosti raspale. Prva suradnja Fieg x Asics “252 Pack” izašla je u svibnju 2007. te je rasprodana u rekordnom roku nakon što je jedan od novinara The Wall Street Journala dokopao modela i objavio priču. Bio je to presudan trenutak u Fiegovoj karijeri, a uspjeh prve suradnje kasnije je rezultirao jednom od najplodnijih i najdugotrajnijih kolaboracija u povijesti tenisica, zaradivši Fiegu epitet dizajnera “koji je Asics učinio cool brendom”.

Nakon što se već dobrano isprofilirao kao dizajner, ali i kao poznavatelj “svakog” modela koji postoji na planetu, Fieg je 2011. pokrenuo Kith, vlastitu trgovinu odjeće i obuće koja se od početne lokacije u Brooklynu proširila na čak 12 lokacija do 2022. godine postavši tako “carstvom streetweara”. No, ključna se stvar za popularnost Kitha dogodila kada su brendu dodali in-house label, a brend je počeo surađivati s brendovima kao što su Nike, Bape, Columbia, Timberland, Coca-Cola, Ralph Lauren, Adidas, Versace i Rugrats kreirajući limitirane edicije koje bi se uvijek rasprodale u tren oka. Godine 2015., Fieg je Kithu pridodao neobičan dodatak – Kith Treats, cereal bar koji počiva na njegovoj dječjoj ljubavi prema žitnim pahuljicama, a Treats danas operira na čak devet lokacija. No, s gotovo milijun followera na osobnom Instagram profilu i gotovo 3 milijuna na službenom profilu Kitha, ono što ljude ipak najviše zanima koji je Fiegov idući korak kad su u pitanju tenisice. Ovaj put je to adidas Samba i, iako mi je to teško priznat’, izgledaju fakat dobro.

SAZNAJ VIŠE: