Tjedan mode u Milanu se završio i iza sebe ostavio nekoliko kolekcija o kojima se priča i dan nakon što su prikazane. Društvene mreže pune su nekih detalja i konkretnih komada – Prada je imala jednu od najboljih modnih kolekcija ove sezone, s linijom koja je stavila u fokus retrofuturizam, odijevanje u doba kada nama upravljaju algoritmi, a oni koji Prade rad Miuccie Prade već desetljećima uživali su u referencama na njezine stare radove i modne komade. Osim Prade koja je kategorija za sebe, Bottega Veneta priredila je show o kojem se najviše priča – ne samo zbog odjeće već i zbog scenografije. Nitko nije mogao ne primijetiti velike vreće u obliku životinja na kojima su uzvanici sjedili.


Vidjeli smo i The Attico, ultimativni brend cool djevojaka svijeta, koji ove sezone istražuje fragilnost u kontekstu odjeće koja naglašava snagu i senzualnost. Pritom, udružili su se s brendom Nike pa ćete u novoj kolekciji pronaći dobre activewear komade. Ono što je obilježilo milanski Tjedan mode je povratak u prošlost – od Prade, Versacea koji je tematizirao svoju 1997. godinu, Dolce & Gabbane s posvetom Madonni, a Roberto Cavalli kolekcija vratila je kultne haljine koje su bile omaž osnivaču kuće koji je preminuo ranije ove godine…


Sunnei je imao jednu od boljih kolekcija, spomenimo i Moschino pod novim dizajnerom Adrianom Appiolazom te Max Maru koja je uvijek na razini. Sezona za proljeće 2025. izgleda optimistično, razigrano i živo, s prisutnim retro elementima. Ferragamo cvjeta pod vodstvom mladog Maximiliana Davisa, a velikani Gucci i Dolce & Gabbana su tema rasprava među modnim insiderima. Što je kontroverzno oko ovih revija?
Gucci
Sabato de Sarno je pod velikim pritiskom kao novi dizajner kuće Gucci – brojke koje se odnose na prodaju nisu bajne, kritika mu nije naklonjena, no Sabato de Sarno ostaje vjeran sebi i viziji onoga što je za njega Gucci. I ove sezone vraća se sličnoj paleti boja – vidjeli smo ponovno bordo crvenu, limeta žutu, zelene nijanse i antracit sivu. De Sarno obožava kapute i u svakoj kolekciji oni su komadi koji ukradu show i koji su na najvišoj razini.




S druge strane, klasične sive komplete jakni na zip koje se nose s ležernim hlačama lako ćete zaboraviti nakon što ih vidite. De Sarno obožava i resice i u spoju s kaputima, jaknama i sakoima uvijek izgledaju sjajno. Ono o čemu se priča nakon ove kolekcije su završni lookovi – pet posljednjih lookova činili su baloner, jakna, kimono, kaput i sportska jakna, svi izvedeni u obliku predugih kaputa u različitim bojama koji se vuku po podu.





Kaputi od nekoliko tisuća eura, pušteni da metu cestu? Praktičnost ostavimo na stranu, ovakvi, više ekstravagantni lookovi koji su ciljano rađeni za elitu očekuju se od Guccija, više od klasičnih monokromatskih setova.











































Dolce & Gabbana
Kontroverza je u Dolce & Gabanni postala kao dobar dan – ništa vas neće iznenaditi kada je talijanski modni dvojac u pitanju. S novom kolekcijom, doduše, možda ne povlače toliko pitanje kontroverze, koliko su izazvali diskusiju. Naime, dvojac je kolekciju posvetio Madonni i devedesetim godinama. Napravili su to kroz korzetirane haljine, donje rublje i konaste grudnjake. Pada vam na pamet Jean Paul Gaultier? Da, dio modnih i online kritičara protestira, a dio smatra da – nije niti Gaultier onaj koji je izmislio šiljasti grudnjak.





Da, jer iza lookova kojima D&G posvećuje kolekciju originalno stoji Jean Paul Gaultier koji je prisno surađivao s Madonnom i radio za njezinu turneju outfite koji su ostali zapisani kao ikonični u pop kulturi. Koliko je ispravno iskoristiti rad drugog dizajnera za svoju kolekciju, iako su željeli odati počast Madonni? Mišljenja su podijeljena i ostavljamo svakome da odluči za sebe. Kao i uvijek, Za D&G svaki publicitet je dobar publicitet i o ovoj kolekciji svi pričaju, što god mislili o njoj.





















































