TikTok, kao jedna od, ustvari možemo reći i najutjecajnija digitalna platforma, ne samo da diktira trendove već redefinira način na koji potrošači, osobito pripadnici Generacije Z, donose odluke o kupnji. TikTok Shop je postao ključna platforma za brendove koji žele brzo doseći novu publiku i ostvariti impresivne prihode zahvaljujući viralnosti proizvoda i angažmanu korisnika. Čak 83% korisnika TikToka izvještava da im platforma pomaže u donošenju odluka o kupnji, a tri od četiri korisnika spremno je odmah kupiti proizvod koji vide na TikToku. Ova moć društvenih medija oblikuje tržište ljepote brže nego ikad, donoseći ne samo inovativne proizvode, već i nove poslovne modele koji spajaju influencere, brendove i potrošače.

Najtraženiji brendovi na TikTok Shopu
Među brendovima koji su najviše profitirali od TikTok Shop fenomena u siječnju, Medicube se istaknuo kao vodeći s prihodima od 2,7 milijuna dolara. Ovaj korejski brend, prvotno poznat po svojem luksuznom LED i mikrostrujnom uređaju za njegu kože, sada dominira prodajom zahvaljujući pristupačnijim skincare setovima poput “glass skin” paketa, koji uključuje pjenu za čišćenje, pore pads i serum s egzosomima. WNP Skincare, koji je tek krajem 2024. debitirao na tržištu, osvojio je drugo mjesto s popularnim jednokratnim hijaluronskim serumima, dok je Terra Lotus iskoristio viralni trend njege kože bazirane na goveđem loju, ostvarivši visoke prodajne brojke sa svojim Tallow Honey Balmom.
@wnp4d The WNP products has been taking care of my dry skin.#hyaluronicacid #wnp #skincare
♬ 原创音乐 – WNP SKINCARE

Još jedan korejski brend koji zasluženo zauzima visoko treće mjesto je Anua. Najprodavaniji je njihov Ultimate Skincare Routine Set, a najveću pažnju dobili su zbog svog crvenog seruma s niacinamidom, kao i Heartleaf linije. Na popisu su se našli i FrenchPharmacy s A313 Vitamin A Pommade, The Ordinary s Acne Setom, Fenty Beauty s duo setom za njegu usana, zatim Cocomint Beauty sa viralnom Sungboon Deep Collagen maskom te Drmtlgy s Luminous Eye Corrector SPF 41. VGO Beauty sa svojim 5-step rutinom za jutarnji i večernji cleanse te njegu, a pogotovo je popularna njihova Deep Repair Snail Mucin krema. Prva tri brenda samo od TikTok Shopa stvaraju profit od preko milijun dolara, dok ostali brendovi variraju od 500 do 800 tisuća.


@ashmartodam No wonder this went viral! @cocomintbeauty is really on to something with this awesome mask! We can’t all afford to get facials on a regular but this was the perfect thing to do at home to treat myself! Collagen infused face mask that leaves skin hydrated and glowing. #diyfacemask #middleagedskincare #dryskincare #collagenmask #selfcare #glassskin
♬ original sound – Big Hair by Ash
Brendovi koji su majstori digitalnog marketinga
Neki brendovi znatno bolje koriste TikTok u marketinške svrhe od drugih, a izdvajamo nekoliko onih od kojih bi ostali mogli učiti. DECIEM-ov The Ordinary imao je gotovo organski rast popularnosti na TikToku kada je korisnički generirani sadržaj uzrokovao nevjerojatan skok prodaje od 426% za njihov AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution. Brend je dodatno ojačao svoju prisutnost na TikToku koristeći vlastite zaposlenike kao ambasadore brenda. Fenty Beauty bio je jedan od prvih brendova koji je otvorio vlastitu TikTok Collab House, pokazujući potencijal ulaganja u ovu platformu. Brend kontinuirano plasira tutorijale s raznovrsnim i inkluzivnim nijansama kože.
@theordinary london, you better come visit us at king’s cross today!!! #theordinary #london #londontiktok #multiactivedeliveryessence
♬ som original – 𝐕𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭.𝐞𝐝𝐢𝐭𝐬
TikTok protiv tradicionalne e-trgovine
Prije nego što je uopće pokrenut u SAD-u 2023., brendovi su već koristili platformu kako bi dosegnuli mlađe potrošače. Sada, TikTok ne samo da služi kao marketinški alat, već je i aktivna e-trgovinska platforma koja konkurira gigantima poput Amazona, Walmarta i Temua. Brendovi poput E.l.f. Cosmeticsa sudjeluju u specijaliziranim prodajnim događanjima unutar TikTok Shopa, dok su influenceri uključeni u partnerske programe i sustave provizija koji omogućuju brzu i učinkovitu promociju proizvoda. Činjenica da 70% korisnika TikToka otkriva nove brendove upravo putem platforme jasno pokazuje njegovu tržišnu snagu i sposobnost generiranja impulzivne kupnje.
Dok su platforme poput Sheina i Temua dosad dominirale u segmentu pristupačne e-trgovine, TikTok Shop sve više preuzima njihov dio tržišta, nudeći ne samo široku paletu proizvoda već i interaktivno iskustvo kupovine u stvarnom vremenu. Prema istraživanju Earnest Analyticsa, postoji značajno preklapanje kupaca između TikTok Shopa, Sheina i Temua, što sugerira da TikTok uspješno privlači vjerne kupce drugih platformi. Uz konstantne inovacije i sve veću integraciju e-trgovine s društvenim medijima, TikTok Shop ne samo da mijenja industriju, nego postavlja temelje za budućnost digitalne kupovine.
