Ušli smo u TikTok face eru: evo što to zapravo znači

Namještanje lica po TikTok idealima automatski vam podiže vrijednost u očima javnosti, bilo da se radi o društvenim mrežama ili dating aplikacijama
10.02.2024.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Priznat ću jedno svoje nepopularno mišljenje: nisam obožavatelj TikToka. Kako mi se poklopilo u životu da ga moram pratiti zbog bavljenja beauty industrijom, stvarno ne znam, ali vjerojatno ispaštam nekakvu karmu. Trudim se biti realna, istina je da se sve što se tiče industrije ljepote – od šminke do estetske kirurgije – prvo pojavi upravo tamo. Ne smeta mi čak ni što je količina informacija ogromna, već smo odavno navikli. Poljubi ili ostavi.

Od ove mreže prvo su me odbile nebuloze poput “radite piling lica kredom” (da, bojom za zidove i ne, nemojte pokušavati kod kuće), zatim činjenica da na njoj mišljenje svakog tko stigne ima istu težinu kao i mišljenje obrazovanih stručnjaka, a najviše od svega smeta mi bujica trendova koji pod maskom individualnosti potiču potpunu uniformiranost i udaljenost od stvarnog svijeta (i stvarnih nas).

Nije TikTok tu ni prvi ni jedini. I vrapci na grani znaju da Gen Z zapravo reciklira trendove, ne izmišlja nove već rebrandira sve što im se svidi. Nemam problema s tim. Ono što je na Instagramu počelo kao Instagram Face (sve i svaka beauty reinkarnacija klanova Kardashian/Jenner i Hadid) na TikToku je dostiglo nove visine u novom sofisticiranom pakiranju.

I tako smo, sasvim logično i očekivanom brzinom svjetlosti, stigli do kategorije TikTok Face.

Dakle, visoke jagodice i upale obraze ispod iskošenih obrva zamijenila je meka zaobljena i bajkovita estetika. Ako čitate hashtagove, učinit će vam se da je sloboda izbora velika. Tu su clean girl i VSCO girl, vanilla girl, deer pretty i bunny pretty, cat i fox Pretty… Praktički svaka Gen Z core nešto estetika ima svoju varijaciju na temu.

Ako niste baš sigurni, na raspolaganju su vam i kvizovi. Tako, na primjer, bunny pretty znači da imate svijetlu kosu, okruglo lice i meke crte lica. Cat pretty podrazumijeva tamniju kosu, svijetle oči i oštre crte, deer pretty su djevojke sa tamnom kosom i očima te izduženim licem i blagim crtama. Fox pretty odgovara svjetlijoj kosi i izduženim oštrijim crtama.

U teoriji sve ovo pruža mnoštvo izbora ali ako gledate videe, nećete baš tako lako napraviti razliku.

U suštini, TikTok je postao rasadnik nerealnih i ironično brendiranih kao individualnih standarda ljepote koje treba ispuniti. Dakle, prvo nađete svoju kategoriju (gorepomenute životinjice su all the rage), a zatim isprobate sve filtere koji će vam dati baš to “lice koje je zapravo vaše”. Možete i porazmisliti o tome da li ste “high” ili “low visual weight”. Ironično, obe kategorije su jednako vrijedne, iako se tako ne čini ako ćemo po imenu. Demokracija i inkluzivnost se ogledaju u tome da nijedna od TikTok beauty kategorija nije sama za sebe vrijednija od neke druge. Ako je vjerovati Gen Z, ona nije znak superiornosti već prvi korak ka konstruiranju puta koji vodi u “bolje i istinskije ja”.

Taj put je varljiv zato što je podijeljen na zalogajčiće, slatke igre pod maskom vizualne nivelacije.

Dakle, nije šija nego vrat.

Kako god da okrenete, koja god da ste “pretty” kategorija, primjeri na koje se ugledate u suštini jako liče. Sve su to klasično lijepa i privlačna lica uz varijacije na temu boje kose i, ponekad, očiju. Za razliku od Instagrama, filtere na TikToku često generira AI što korisnicima omogućava da stvore ultra-personaliziranu uljepšanu sliku sebe namijenjenu – konzumaciji. Namještanje lica po TikTok idealima automatski vam podiže vrijednost u očima javnosti, bilo da se radi o društvenim mrežama ili dejting aplikacijama. I tu se vraćamo na priču koja je stara koliko i vrijeme: potrebi da se svidimo drugima.

tiktok face

Ako nas je internet ičemu naučio, onda je to činjenica da je ljepota često proizvod raznih umjetnih pomagala koja nemaju nikakve veze s našim stvarnim odrazom u ogledalu. Šminka, filteri, obrade svih vrsta, od kojih većina baš kao ni u stvarnom životu, nije besplatna. Krug zarađivanja na nesigurnostima se samo preselio u drugu arenu. Svi ovi ideali ipak se, na kraju krajeva, velikim dijelom temelje na klasičnim idejama o tome što je lijepo i privlačno. Nema ničeg lošeg u uživanju u trendovima, kao ni u bajkovitim nazivima – i bajke koje su nam čitali su pričale o djevojkama sa očima poput srne – ali ne mogu se ne pitati za koga se sve to radi? Možda je ipak bolje pratiti neku boju ruža koja je in. Ili par kitten heel salonki.

SAZNAJ VIŠE: