korisnici TikToka dijele recenzije bez ijedne riječi

Tihe recenzije su novi trend na TikToku gdje kreatori pokušavaju dočarati pratiteljima koliko im se svidio neki proizvod koristeći se samo vještinom gestikulacija i ekspresija lica
05.02.2024.
IMAGE SOURCE: Pinterest/ Instagram @styleheroine
RECOMMENDED

TikTok je platforma koja je vokalna: prepuna je recenzija, stoytellinga, pjevanja, smijanja, plakanja…zvukovi su dakle posvuda. TikToku u fokusu nije estetika poput Instagrama pa se možete igrati s riječima i stickerima koliko god želite: ekran može bit pun teksta ako na videu opisujete neki proizvod, objašnjavate neki pojam ili prepričavate radnju omiljenog filma. Voiceover je također iznimno popularni alat na ovoj platformi. Kako onda ovdje može funkcionirati video bez ijednog zvuka? Tihe recenzije su novi trend i doista funkcioniraju, evo kako.

tihe recenzije
tihe recenzije

Ako upišete u TikTok tražilicu „silent reviews“, pronaći ćete videe korisnika koji recenziraju beauty proizvode, torbice, knjige ili filmove tako što se koriste isključivo vizualnim prikazom i vlastitom vještinom gestikulacija. Trend je započeo s recenzijama knjiga uz popularni hashtag #booktok gdje kreatori pokušavaju dočarati svojim pratiteljima koliko im se (nije) svidjela knjiga i zašto bismo ju trebali pročitati ili preskočiti u potpunoj tišini. Ne koriste riječi da bi opisali radnju ili svoje osjećaje dok su čitali knjigu, već to izražavaju vizualno, ekspresijama lica i pokretima tijela.

To su činili vrlo uspješno: možda iz tih videa ne možemo saznati radnju knjige, ali znamo kakav osjećaj knjiga ostavlja. Neki kreatori sadržaja se tako maštovito koriste neverbalnim izrazima da točno znamo u kojem dijelu knjige ćemo plakati, a u kojem se smijati. Tihe recenzije knjiga postale su jako zabavne gledateljima pa je postalo poprilično jasno da će ove tihe recenzije krenuti i s drugim proizvodima.

@janyias_bookjournal

I LOVE these videos so i decided to hop on the trend📚. #silentbookreviews #fyp #booktok

♬ original sound – BookTalkWith_Janyiaa

@charleyjenni

Silent reviewing some of booktoks most POPULAR books 📚Which ones did I like???

♬ original sound – charley jenni

Nakon knjiga, kreatori sadržaja na TikToku počeli su tiho recenzirati make up i beauty proizvode, parfeme i svoje kolekcije torbica i odjeće. Silent review je buknuo kao trend jer su gledatelji postali očarani ovom novom verzijom recenzija. Kreatori su napravili pravu ASMR atmosferu: postavili su kameru u tihom okruženju, polako uzimaju u ruke proizvod i recenziraju ga svojim ekspresijama lica.

@danichilito_makeup

Silent Review ✨🫦🥃💰💐👨🏻😻👩🏼💤😴🫦#silentreviews #silentfragrancereview #perfume

♬ sonido original – Dani Beauty

Listanje stranica knjige, staklena bočica od parfema, metalne kopče od torbi, otvaranje plastičnog čepa na tekućem puderu…sve tu to zvukovi koji potiču ASMR iskustvo. Odnosno, koji čine ugodu. Pa umjesto glasnih brbljavih recenzija, kreatori nam žele pokazati je li nešto dobro ili nije stavljajući nas u što ugodniju atmosferu. Uz gestikulacije, kreatori uzimaju popularne elemente ASMR zajednice, primjerice lupkanje prstima po proizvodima. Na ovaj se način mogu prodati i kapi za oči.

@maggieanne.n

I have no idea where the licking came from😭 #silentreviews #silentreview

♬ original sound – MaggieA