Prva epizoda serije The White Lotus očekivano me zalijepila ispred TV ekrana, kao i dobar dio ljudi koje poznajem. The White Lotus je ona od rijetkih stvari zbog koje jedva čekamo da dođe novi ponedjeljak i za promjenu, ovo je jedna od rijetkih serija koju nećete izbingeati u par dana, jer se (just like back in the days) nova epizoda očekuje iz tjedna u tjedan. I to joj daje posebnu čar. Nova lokacija, nova ekscentrična ekipa i nova doza modnog eskapizma koji je u trećoj sezoni doveden do vrhunca. I u prethodnim sezonama epizode White Lotusa nudile su savršeno promišljene kostime koji nadogađuju priču i dodatno pojašnjava slojevitost svakog lika. Ništa drugačije nije niti ovaj put, a modni brendovi nisu propustili priliku ukrcati se na uspješni val kojeg nosi ovaj TV fenomen.
TV je savršena platforma za pozicioniranje modnog brenda
The White Lotus je primjer sadržaja koji prodaje lifestyle, težnju prema određenom načinu života i bijeg od svakodnevice (koliko god ovdje eskapizam pretvara bizarne situacije), a najlakši put za gledatelja do takvog načina života je kroz odabir odjeće. Najbolje smo to vidjeli na primjeru Successiona koji je pokrenuo lavinu i globalni trend pritajenog luksuza. Aspiracija za pripadanjem višoj socijalnoj klasi rezultirala je “prerušavanjem” i oponašanjem izgleda bogatih kroz minimalističke kombinacije koje barem izgledaju luksuzno i skupo. Kao Succession, i The White Lotus kostimografijom reflektira klasne razlike, ali ovdje je to potencirano kroz upečatljivu, glasnu i često razmetljivu modu. Likovi se sređuju za odlazak na doručak, na bazenu se odmaraju u Chanel ili Valentino kaftanima, a odlazak na večeru je prilika za izvlačenjem najboljih komada iz kofera – naglašen je dress code koji smo zanemarili u stvarnom životu. I casual kombinacije – primjerice one u kojima dolaze u resort, dolaze iz ponude luksuznih brendova, od kojih je svaki prilagođen karakteru. Polo majica Southern Tide, tenisačke sunčane naočale, Gucci loafers, kratke Brooks Brothers hlače u boji pijeska na Patricku Schwarzeneggeru daju naslutiti o kakvom je liku riječ, kao i boho kombinacije ležerne Aimee Lou Wood.

Za modne brendove, za koje klasično oglašavanje i kampanje više ne donose toliko dobre rezultate, TV je idealna platforma koja se pokazuje vrlo lukrativnom. Nakon druge sezone The White Lotusa, Liu Jo se proširio na američko tržište nakon što je izazvao zanimanje javnosti koja do tada nije toliko marila za talijanski brend. Za vrijeme emitiranja Successiona, Instagram profil koji je donosio detalje outfita svakog od lika imao je gotovo 200 tisuća pratitelja koji su željeli znati kako se odjenuti kao the eldest boy. Isto se događa dok se vrte nove epizode serije And Just Like That… – iako je original Seks i grad i bolji pokazatelj kako kroz pop kulturu neki modni brendovi i njihovi proizvodi mogu upisati u kolektivnu svijet kao ikone (pogledajte samo koliko je popularan Fendi Baguette i danas).

Brendovima na kraju dana prodaja čini najvažniju kariku i pokazatelj uspjeha. Vidjeli smo koliko je Celine profitirao od činjenice da je Kendrick Lamar nosio njihove traperice na Super Bowlu – koje su gledatelji mogli odmah kupiti. Neki custom made komadi koji imaju vrijednost (ali ne onu komercijalnu) padaju u drugi plan.

Nakon samo prve epizode treće sezone, vjerojatno ste naišli na barem jedan članak koji donosi prijedloge smještaja na Tajlandu, savjete za putovanja i resortcore modne kombinacije koje ćete spakirati za put u tropske krajeve. H&M je već u prodaju pustio resort kolekciju inspiriranu egzotičnom odjećom i komadima koje bi sami likovi spakirali u kofer nakon bukiranja leta za Tajland. Primarno kao gledatelji, ovdje postajemo potencijalni kupci brendova koji nam plasiraju sebe kao najbolji i najbrži način do luksuznog lifestylea koji se vrti na ekranima dok pratimo nove epizode.

Product placement je kroz TV evoluirao i postao važan dio cijele priče koja ide i dalje od same fikcije, pa se nerijetko likovi odjeveni u brendove u seriji pojavljuju kao zaštitna lica istih tih brendova i u stvarnom životu – primjerice Zenga koja je na ekranu i izvan njega odjenula glumce Jasona Isaacsa i Sama Nivolija. Na primjeru Successiona i brenda Loro Piana, vidjeli smo koliko takva strategija može biti produktivna. The White Lotus je na početku godine već dao naslutiti što nas očekuje u nastavku godine – maksimalizam koji će istisnuti onu suptilnost s kojom smo došli do zasićenja. Dokazuje je i da na modna kretanja i u konačnici naše odluke u što ćemo uložiti utječe ono što konzumiramo preko TV ekrana, a za modni brend koji se direktno veže za ovakve naslove to znači siguran put do novčanika kupaca – kao i veliku prisutnost u medijima i na društvenim mrežama. Razmislite što ćete spakirati ovoga ljeta na godišnji.