Telfar prepušta kupcima da odrede koliko koštaju njegovi komadi

Američki brend Telfar poznat po svojim prepoznatljivim torbama objavio je kako se okreće novom modelu određivanja cijena, a u tom procesu kupci će imati veliku ulogu
26.03.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram @ telfarglobal

Američki dizajner Telfar Clemens, vlasnik modnog brenda Telfar koji je popularnost stekao torbama prepoznatljive estetike s velikim T logotipom, objavio je kako je krenuo u restrukturiranje modela određivanja cijena. Ideja je poprilično radikalna i samim time poprilično neuobičajena – od 27. ožujka cijene proizvoda na webshopu Telfara više neće biti unaprijed i proizvoljno određene od strane brenda već će cijene definirati potražnja. Što je potražnja za nekim predmetom veća, to će njegova cijena biti niža. To znači da će upravo kupci odrediti koliko kolekcija stvarno “vrijedi”.

Ideja se rodila iz diskusije koju su vodili Telfar Clemens i kreativni direktor Babak Radboy prošle godine kada su zajedno promišljali o cijeni hoodice i shvatili da mogu proizvoljno staviti bilo koju cijenu od 100 do 600 dolara.

"Što smo više razmišljali o tome, postajalo je jasnije da model određivanja cijena u modi uopće nema smisla", rekao je Radboy. 

S idućom kolekcijom koja uskoro dolazi u prodaju odlučili su testirati novi model. Početna cijena svakog artikla bit će jednaka veleprodajnoj cijeni te će se s vremenom povećavati, a konačna cijena odredit će početne cijene budućih kolekcija. Ideja je, s druge strane, i vrlo praktična. Kada bi brend mogao “izmjeriti” unaprijed potražnju za određenim proizvodom, mogao bi lakše odrediti kolika će biti narudžba i pregovarati s tvornicama o nižim cijenama. Nova strategija potpuno je oprečna uobičajenom modelu po kojem modni brendovi postavljaju najviše moguće cijene za najtraženije komade u nastojanju da iz njih izvuku najveći mogući profit.

"Želim da ljudi koji hoće nositi moju odjeću i koji bi u njoj izgledali cool, da si ju mogu i priuštiti", objasnio je dizajner. Veselimo se popratiti ovaj eksperiment, te vidjeti hoće li ga još netko u industriji implementirati. 
SAZNAJ VIŠE: