Karte su na stolu, Oscar se približava, a velike filmske produkcije predstavljaju svoje favorite. Jedan od njih zasigurno je film Tár, redatelja Todda Fielda s Cate Blanchett u glavnoj ulozi, za koji je bio dovoljan samo trailer da se zaljubimo na prvi pogled. Ovo je prvi Toddov film poslije petnaest godina pauze, tj poslije drame Little Children s Kate Winslet i Patrickom Wilsonom u glavnoj ulozi.
Film se najavljuje kao priča o nejednakim pozicijama moći, cancel kulturi i kultu ličnosti. Tár prati priču o Lidiji Tar, (fiktivnoj) dirigentici koja se smatra najboljom svih vremena. Prvu ženu koja je predvodila veliki njemački orkestar gledamo u trenucima gdje je dijeli svega par dana od snimanja simfonije. Film prikazuje njen odnos s usvojenom kćeri Petrom, u nečemu što se čini kao alegorija o uspjehu, ali i prolasku vremena. Kroz oštre kadrove koji se mijenjaju strastveno nabijeni jakom emocijom poput pokreta dirigentskog štapa, gledamo protagonistkinju u različitim situacijama i psihološkim izazovima. Tijekom dvominutnog trailera čujemo i rečenicu “and whom the Gods would destroy, they first make mad with power”, a u posljednjem kadru je vidimo kako moćno predvodi orkestar.
Ovaj mali isječak potpuno je očarao i modni svijet jer odiše jednostavnim, ujednačenim stilom koji cijelom ostvarenju daju utisak elegancije i profinjenosti. Zaglađenost, jednostavni krojevi, luksuzni gumbi, džemperi od kašmira i odijela savršenih proporcija samo su neki od motiva koji su nam izmamili uzdah. Cateina Lidija Tar je možda maestro Berlinske filharmonije, ali kada je u pitanju njen ormar, ovdje glavnu riječ preuzima fenomenalna kostimografkinja Bina Daigeler.
Ona je također istaknula kako je lik Lidije vrlo poseban i tu je da zaintrigira sve i pokrene mnoga pitanja o ličnosti i igrama moći za koje je Bina željela da se odraze i na kostimu. Svoju premijeru film je imao na Venecijanskom festivalu u rujnu, a službene premijere počele su od studenog. Još uvijek čekamo informaciju o premijeri kod nas i radujemo joj se!