Svestrani umjetnik i ikona streetweara – Tko je Heron Preston?

Herona Prestona jednostavno bismo mogli opisati kao "dušu američkog streetweara"
05.08.2022.
IMAGE SOURCE: Heron Preston Instagram/Wikipedia

No, iako bi s tih par riječi precizno opisali Prestonovu poziciju na modnoj sceni, opis bi se ipak činio nekako manjkavim jer, iako barem donekle naznačuje važnost njegovog utjecaja, potpuno zanemaruje njegovu nevjerojatnu svestranost. A u svojih, gotovo četiri desetljeća života, Preston je zbilja radio štošta i u svemu bio izuzetno uspješan, od umjetničke karijere, preko one kreativnog direktora, kreatora digitalnog sadržaja, modnog dizajnera i DJ-a, a The Business of Fashion ga je u svojoj rubrici BOF500 proglasio i “fenomenom Instagram generacije”. No, ono što Herona na modnoj sceni izdvaja, osim suradnji s Kanyeom Westom i Virgilom Ablohom, je njegova nevjerojatna predanost održivom poslovanju i pomicanju granica kada je o toj tematici riječ.

Odrastajući na ulicama rodnog San Francisca, Preston je već od malih nogu bio okružen skate supkulturom. Dečki koji su radili vratolomije na daskama fascinirali su ga svojom vještinom, ali i stilskim izričajem s jasno propisanim kodovima. Oduševljen ozračjem koje je vladalo u skate parkovima, još je kao tinejdžer počeo printati majice, maštajući kako će jednog dana studirati modni dizajn. Godine 2004. upisao je studij dizajna i menadžmenta na prestižnom njujorškom fakultetu Parsons School of Design, a nakon završenog studija odlučio je ne vratiti se u San Francisco. To je, čini se, bila dobra odluka.

Prestonov blog na kojem je dokumentirao kul klince s njujorških ulica ubrzo je zapeo za oko Alu Moranu, osnivaču galerije i izdavačke kuće OHWOW, koji je Prestonu ponudio da svoje fotografije pretoči u coffee table knjigu. U to vrijeme Heron je upoznao i Virgila Abloha, a Nike ga je zaposlio na poziciju u marketingu. Službeno. Neslužbeno je bio “Mister New York”, a njegova uloga bila je osluškivati ulice i biti u dosluhu sa svime što “grad misli da je kul”. No, za Herona vrzmanje kul mjestima Velike Jabuke bilo je mnogo više od “terenskog istraživanja”, a zajedno s “osluškivanjem grada” stigli su i kul ljudi. Mlađahni dizajner povezao se tada s Kanyeom Westom koji ga je zadužio da za njega kreira sve, od službenog mercha za turneju do pozivnica za Yeezy revije, a Kanye je kasnije Prestonu povjerio i konzultantsku ulogu na njegovom sedmom studijskom albumu “The Life of Pablo”.

No, osim što je naporno radio, Heron se i vraški dobro zabavljao. Radeći kao DJ, s Virgilom Ablohom i Matthewom Williamsom obišao je sve relevantne noćne klubove, a trojac je svoje pohode na plesne podije obilježio kolekcijom majica. Kada su uvidjeli da je scena za njima naprosto podivljala, a one se rasprodale u rekordnom roku, Preston, Abloh i Williams su pokrenuli streetwear brend Been Trill. Brend je surađivao s imenima kao što su Hood By Air, Stussy i Diamond Supply, a njihove majice s printom nosila je sama krema glazbene scene Kanye West, A$AP Rocky i Rihanna. Nakon što se trojac razišao u želji da pronađe samostalne projekte, Preston je otputovao u Europu, a jedan dan na plaži označio je prekretnicu u njegovom modnom radu. Misleći kako je ugledao meduzu, ubrzo je shvatio da morskom površinom pluta plastična vrećica, a jedan naoko bezazlen trenutak naveo je Prestona da se gorljivo posveti održivosti. Kako bi ostvario ono što je naumio, pri povratku u New York, 2016. godine, započeo je vrlo neobičnu suradnju. S gradskim odjelom za čistoću lansirao je ready-to-wear kolekciju “UNIFORM” izrađenu od korištenih i recikliranih materijala nadahnutu izgledom njihovih radnih uniformi. Nesvakidašnja suradnja odjeknula je glasno, a samo godinu dana kasnije, na Ablohov nagovor, Preston je pokrenuo brend pod vlastitim imenom.

Debitantsku kolekciju “For You, The World” predstavio je na pisti Tjedna mode u Parizu 2017. zadržavajući sve elemente s kojima je do tada eksperimentirao, streetwear inspiriran funkcionalnošću radnih uniformi, udobne majice s printom (o kakvima je maštao provodeći djetinjstvo u skate parku), reference na pop-kulturu i neonske detalje (od kojih se narančasta nametnula kao prepoznatljivi dio njegovog imidža), a posebno se pritom fokusirao na kvalitetu izrade i eco-friendly materijale gorljivo propagirajući ulogu mode u očuvanju okoliša. U svojim nedavnim intervjuima znao je reći kako je “održivost postala trend i kako ‘održavanje’ više nije dovoljno” te da bi “iskreniji termin trebao glasiti ‘manje destruktivan’, a ne ‘održiv'”. Na tragu svoje posvećenosti zaštiti okoliša i u namjeri da se njegovo poslovanje čim više približi “zero waste” poslovanju, čak je i kategorizirao materijale koje rabi u proizvodnji svoje odjeće, od onih koji su manje od 50% održivi pa sve do onih koji su gotovo 100% održivi. Njegova posvećenost odgovornom poslovanju, streetwear estetika i renome koji uživa na ulicama New Yorka, posebice među mlađim generacijama, učinili su Prestonov brend jednim od najpoželjnijih kada je riječ o suradnjama, od NASA-e i Mercedesa Benza do brenda BAPE i Calvina Kleina. Modna scena treba više uzora kao što je Preston.

SAZNAJ VIŠE: