30 godina brenda Supreme i monografija koja slavi kultni t-shirt

Hoće li nostalgičan način proslave tri desetljeća na sceni pomoći brendu Supreme da se vrati na staze stare slave i što se od početaka promijenilo?
30.04.2024.
RECOMMENDED

Nakon velike suradnje s MM6 i retro kolaboracije s brendom Nike, njujorški Supreme obilježava tri desetljeća postojanja trodijelnom monografijom posvećenom t-shirtu, komadu odjeće na kojem Supreme temelji globalni uspjeh. Set 30 Years: T-Shirts 1994-2024 prava je biblija o ovom streetwear brendu koji je postavio temelje hype i streetwear kulture kakvu poznajemo danas. Svaka od monografija posvećena je jednoj dekadi i u kompletu su prikazane sve majice koje je Supreme od 1994. do 2024. lansirao.

Može li Supreme vratiti staru slavu?

Monografija je ponovno izazvala buzz oko brenda, nešto štp je Supremeu nedostajalo posljednjih godina. Supreme je izgubio status relevantnog brenda i već nekoliko godina unatrag pisalo se o njegovoj smrti, jednako kao i streetwear kulture kakvu smo poznavali. U kolovozu prošle godine ostali su bez kreativnog direktora Tremainea Emoryja, kreativca za kojeg se smatralo da će donijeti prijeko potrebnu renesansu i novu energiju u brend koji je gubio na važnosti. Navodno je brend napustio nakon što je kratko vrijeme proveo na mjestu kreativnog direktora i to zbog rasizma koji je po njegovim riječima utkan u Supreme, brend kojeg prvenstveno vode bijelci. Osim toga, Supreme je prestao biti toliko važan na sceni zbog više razloga. Gubitak ekskluzivnosti i cool faktora, činjenica da je dostupan širokim masama i prodaja konglomeratu VF Corporation (Vans, Timberland) 2020. godine u jednu ruku su popločali put prema zaboravu. Supreme je izgubio na ekskluzivnosti nakon otvaranja sve više trgovina diljem svijeta, a limitirani dropovi više nisu bili toliko nedostupni i poželjni. Istovremeno je granica streetweara i luksuza bila gotova izbrisana i više nije postojao odmak između ove dvije struje na ulici, samim time izgubio se onaj cool i drugačiji vibe.

Supreme

Supreme je 1994. godine osnovao James Jebbia u njujorškoj trgovini u ulici Lafayette i prva kolekcija koju je lansirao nije bila ništa posebno niti novo – hoodice, šilterice i t-shirtovi. No Supreme je bio suprotnost luksuznim brendovima i obraćao se subkulturi skatera i cool ekipe koja se pronašla u Supreme zajednici. Recept je jednostavan – manja potražnja neminovno izaziva veću potražnju i ludilo. Svaki portal koji prati hype kulture napomenut će kako je Supreme postavio temelje za hype kakav vlada danas oko kolaboracija, suradnji i limitiranih dropova. Supreme je lansirao limitirana izdanja dropova čime je gradio status ekskluzivnog brenda, a istovremeno je okupljao oko sebe istomišljenike koji su ga shvaćali ne kao brend već kao način života. Lifestyle koji je prožet cool efektom i nedostupnost učinili su ga powerhouse brendom koji je ostvario neke od najpoznatijih suradnji koje su zapisane u leksikonu suvremene kulture.
Supreme je postao fenomen no za sve, pa i za Supreme, vrijedi ona da nitko ne može zauvijek ostati na vrhu.

Supreme

Daleko od toga da je Supreme u 2024. propao što pokazuju posljednje suradnje koje su izazvale ipak veću pažnju nego one prethodnih godina. Tri desetljeća kasnije, oko njega se i dalje okupljaju stari obožavatelji kao i nove generacije, a buzzy suradnja koja je nedavno odjeknula online prostranstvima je ona s MM6 – difuznim brendom Maison Margiela kuće koja se ispostavila kao savršeni par za kolaboraciju.

MM6 i Supreme funkcionirala je kao uspješna suradnja koja je opet probudila iskru kod obožavatelja brenda jer su se preklopile Supermenova izvorna ulična estetika i konceptualni Margiela dizajn. Slavljenje korijenja brenda trodijelnom monografijom zato dolazi u pravo vrijeme i na službenoj stranici brenda knjiga o njihovim t-shirtovima se vrlo brzo rasprodala.

SAZNAJ VIŠE: