Početak kraja za Soho House: zašto je ovaj klub osuđen na propast

Soho House, klub koji je nekoć bio obavijen velom misterioznosti zbog ekskluzivnog članstva za kreativne i važne ljude, sada je postao samo još jedan uslužni brend
04.03.2024.
IMAGE SOURCE: Soho House Instagram
RECOMMENDED

Popiti martini u Soho Houseu značilo je da ste dio šačice ljudi koji uživaju u ekskluzivnosti otmjenog i luksuznog kluba koji ponajviše slavi umjetnost i sve njezine grane. Soho House favorizira kreativne tipove kao članove pozicionirajući se kao ekskluzivno i luksuzno mjesto, ali ne na način „The Ritz“ hotela gdje gospoda hoda u odjelima, a dame u pencil suknjama. Ovaj klub se ponosi svojom takozvanom „politikom bez kravate“, gdje će se na jednom mjestu okupiti kul, neopterećeni, ali važni ljudi kojima je cilj družiti se u jednoj opuštenoj atmosferi dobivajući pritom vrhunsku uslugu. Soho House je u tome uspio, no čini se da se njegov koncept polako ruši poput kule od karata.

Što se trenutno događa sa Soho Houseom? Ukratko, tvrtka za prodaju dionica Glass House je objavila vrlo neugodno i osuđujuće izvješće o Soho Houseu nazivajući ovaj lanac „pokvarenim poslovnim modelom“ s „užasnim računovodstvom“. To je naravno, rezultiralo padom vrijednosti dionica Soho Housea, za oko 60%. Iako je Soho House odbacio ove informacije kao pogrešne i netočne, činjenica da članovi odbora sada otkupljuju dionice da bi tvrtku potencijalno privatizirali, pokazuje da nešto očito nije u redu. Žele ovaj lanac pod hitno maknuti s Wall Street burze.

Nešto doista nije u redu, ali već neko duže vrijeme, što je Glass House naglasio u svom izvješću. Vrlo jednostavno: Soho House je izgubio svoju ekskluzivnost. U početku, postojala je ta jedna kuća u Soho ulici u Londonu na adresi 40 Greek Street koja je predstavljala utočište svim kreativcima. Ta se kuća pretvorila u lanac od 41 podružnice diljem svijeta i više od 250 000 članova. Gdje je tu ekskluzivnost?

soho house propast

Ako je nešto members-only klub, onda znaš da te čeka poseban tretman, s ljudima koji su jako slični tebi, slično razmišljaju, u sličnim se krugovima kreću. No, sve to gubi svoj smisao kada član može postati svatko. Soho House nema više taj veo misterioznosti zbog kojeg su svi toliko priželjkivali postati dio „kul ekipe“. Soho House je od ekskluzivnog kluba za članove postao samo još jedan u nizu vrhunskih ugostiteljskih brendova koji otvara butik hotele i poslužuje jako skupe koktele.

Ono što je Glass House spomenuo, a to mogu potvrditi i brojni članovi kluba je paradoks koji se dogodio u masovnom prihvaćanju novih upita za članstvo: raste broj članova, a kvaliteta usluge pada. Uvijek je gužva, teško dozoveš konobara i čitava atmosfera je potpuno suprotno od kreativnog.  Čak je u prosincu prošle godine osnivač Nick Jones rekao da će tvrtka pauzirati primanje novih članova u Londonu, New Yorku i Los Angelesu nakon pritužbi na prenapučenost i lošu uslugu.

soho house propast
soho house propast

Upravo to je riješenje za opstanak Soho Housea: vratiti se na početne postavke. Ideja koja je krenula iz ulice 40 Greek mora ponovno zaživjeti.

SAZNAJ VIŠE:
Lana Derner
| 19.08.2023.