Slučaj Farmacy: Clean skincare. Toksičan brend

Što se događa s omiljenim clean beauty brendom?
24.04.2022.
IMAGE SOURCE: Farmacy
RECOMMENDED

Tko god je ikada radio u velikim korporacijama zna što slijedi kad dođe do promjene vlasništva. Tako je konglomerat P&G nedavno počeo širiti svoju skincare granu poslovanja te između ostalog, kupio jako voljeni brend Farmacy najpoznatiji po svojoj Honey Potion liniji. Sam brend nastao je 201.5 i bio je zamišljen kao farm-to-face brend, gdje je osnivač David Chung zaista surađivao s mnogim farmama kako bi došao do svježih ekstrakata i sastojaka za svoju liniju. Kako David kaže, htio je biti clean skincare disruptor.

Upao je u Clean Beauty trend na vrijeme u samim usponima trenda, no ono što kupcima možda nije tako jako poznato, uspješna i prijateljska suradnja s mnogim kreatorima na internetu, pomogla je brendu da dosegne vrhunac. Farmacy je imao vrlo uspješan affiliate program – što znači da kreatori koji su promovirali brend i preko čijih su se linkova mogli kupiti Farmacy proizvodi – su dobivali postotak zarade od prodaje. Brend je sa svojim kreatorima gradio vrlo prisan prijateljski, čak bi se moglo reći i obiteljski odnos. Mnogi su htjeli raditi s brendom, jer su pokazivali jako puno poštovanja prema radu influencera i skinfluencera. Ovaj uspješan simbiotski ekosustav, pomogao je brendu da vrlo brzo postane jedan od najvoljenijih i najuspješnijih mladih clean skicnare brendova. Toliko uspješan da je P&G procijenio da ga se isplati kupiti i dodati u svoj portfelj. Ovo potonje, je najvjerojatnije izvor urušavanja.

Preko noći se taj prisan obiteljski odnos pretvorio u strogo korporativno i hladno poznanstvo. Drama je izbila kad su mnogi kreatori dobili polupismen mail kako su izbačeni s popisa affiliate suradnika, jer nisu donosili dovoljno novca. Držanje kreatora na affiliate listi, tehnički brend ne košta ništa. Kad je desi prodaja preko linka od kreatora, Farmacy mu daje dio zarade, ali u hladnom pogonu držanje kreatora na listi ništa ne košta brend.

Ranije količina zarade preko linka nije bila od tolikog značaja. Bilo je bitnije imati kvalitetan sadržaj i biti kreator sa stavom koji je u skladu s brendom. Nakon objave ovog maila gdje se kreatore obavještava da su izbačeni iz programa prodaje i da im link više ne radi, mnogi su se javili i okupili na IG profilu @farmacyfamilyornot pričajući svoju stranu priče. Iako su imali redovite mjesečne prodaje preko linka, svejedno su bili izbačeni, stoga je objašnjenje brenda postala još veća misterija za internet detektive koji čekaju koga će sljedećeg cancelati. Na istom profilu mogu se pronaći ispovijesti zaposlenika koji potvrđuju kako se i unutar kompanije loše komunicira te vlada općenita toksična atmosfera. Vrlo ironično za jedan clean brend. U međuvremenu IG profil @farmacyfamilyornot je obrisan. Je li to odlučio sam kreator ili je profil bio prijavljen, misterija se nastavlja.

Pretpostavljam kako je novi smjer brenda posljedica kupnje od strane P&Ga. Vjerojatno je novo vodstvo odlučilo napraviti čistku među suradnjama ili promijeniti smjer i strategiju na kojima se zasniva suradnja. Za kompaniju koja toliko dugo manevrira i to vrlo uspješno s mnogim brendovima, najviše začuđuje zbunjujuća i neprofesionalna komunikacija te kako je prenesena istim ljudima koju su doveli brend do samih vrhunaca. Mnogi su se kreatori osjećali izdano upravo iz tog razloga. Pomogli su indie brendu da postane svjetski i sad ih se odbacuje. Oni su naravno za suradnju bili plaćeni, ali promijenila se srž brenda i komunikacije. Osjećaj da su bili iskorišteni dijele i mnogi pratitelji izdanih kreatora. Jako je lijepo biti dio uspješne priče, pratiti rast i znati da si imao doprinos u tom rastu. Grubo odbacivanje kreatora na sve strane iz vedra neba i to na vrlo neprofesionalan način ostavilo je gorak okus ovog brenda ironično najpoznatijeg po svojoj Honey Potion liniji.

SAZNAJ VIŠE: