Sho Shibuya je umjetnik iza prekrasnih slika izlazaka sunca

New York Times naslovnice s morbidnim vijestima o pandemiji umjetnik Sho Shibuya počeo je uređivati izlascima sunca, a taj hobi mu je otvorio mnoga vrata
25.06.2025.
IMAGE SOURCE: @shoshibuya
RECOMMENDED

Mnogo nas je u vrijeme pandemije i karantene započelo nove hobije, ali rijetko tko je ostao dosljedan u njima. Tada je bilo lako ukomponirati nove rituale u dnevne rutine no, kada se život vratio u normalu, ti su rituali polako iščeznuli. Ali, neki su ipak ostali vjerni novim navikama. Sho Shibuya jedan je od njih. Njegove ste radove sigurno vidjeli. Znate one umjetničke slike naslikane na New York Times naslovnice? Da, to je Sho Shibuya. Njegov oblik meditacije u vrijeme karantene je bilo gledanje i slikanje izlazaka sunca iz njegova malog studio apartmana u New Yorku, a baš to mu je pomoglo da dođe do šire javnosti. Njegov cilj je bio podijeliti koncept bez opisa, baš kao što to billboardi rade. I mogu reći da mu je uspjelo. Uzeo je pažnju i najvećih svjetskih brendova, a danas je poznat širom svijeta.

Tko je Sho Shibuya?

Japanski umjetnik, grafički dizajner i osnivač kreativnog studija Placeholder no, ja bih se usudila reći mnogo više od toga. Rođen je u Fukoka Cityju 1984. godine, a u New York se doselio 2011. godine. Studirao je arhitekturu i dizajn interijera u strukovnoj školi u Tokiju kada ga je prijatelj naučio koristiti Ilustrator i Photoshop. Tada je Shibuya počeo dizajnirati postere i naljepnice za prijatelje i obitelj kao poklon, a zbog vrlo pozitivnih povratnih informacija odlučio se više posvetiti grafičkom dizajnu. Iako je bio odbijen od velikog broja studija i agencija za dizajn još ranih 2000-tih, Shibuya ipak nikada nije odustao. Tako mu se, nakon skoro godine dana rada u arhitektonskoj tvrtki, otvorila prilika da počne raditi kao urednički dizajner časopisa za malu izdavačku kuću.

Sho Shibuya

Shibuya naslikana naslovnica

Kada se doselio u New York, još je otkrivao što želi slikati, a što je njegov stil. Krenuo je s korištenjem katakana (seta japanskih znakova) za svoje ime, a potom je počeo tome dodavati što god ga je inspiriralo iz okoline. Iako su ti radovi bili poprilično jednostavni, Shibuya je ustrajao u njima, čak i kada je bio na putovanjima, a onda su krenule reakcije. Tako je došla i ponuda jedne male galerije u NoHo-u koja je željela ugostiti njegovu izložbu. Iako nikada do tada nije imao izložbu, Shibuya je pristao, uvidio pozitivne reakcije i nastavio je sa svojim dnevnim ritualom, sve do 4 godine kasnije, kada je došla pandemija. Sve nas je zatvorila u naša četiri zida, a Shibuya je za svoje mentalno zdravlje počeo slikati zalaske sunca preko naslovnica New York Timesa. Time je dodavao barem malo vedrine mračnim temama naslovnica novina, u već dovoljno mračno vrijeme.

50 Skies of Japan

Kako je vrijeme odmicalo, tako je Sho Shibuya počeo raditi i tematske, posvećene naslovnice. Jedna od prvih je bila ona posvećena George Floydu i pokretu „Black Lives Matter“, a to se nije promijenilo ni danas, kada radi naslovnice posvećene ratovima, katastrofama koje se događaju diljem svijeta, ali i u SAD-u, te je čak napravio i jednu kada je izabran novi predsjednik SAD-a, s čijim su se tonom mnogi poistovjetili. Što je uopće potaknulo ovaj ritual? Umjetnik On Kawara. Kawara bi slikao trenutni datum s preciznim tiskarskim stilom, a radove bi pohranio u posebne kutije uz prolazne predmete poput isječaka iz novina. Tako je Shibuya otkrio da bi želio imati neki dnevni ritual kako bi kroz umjetnost mogao istraživati vrijeme. Iako je započeo s ranije spomenutim katakanama, kroz pandemiju je shvatio da želi zaustaviti vrijeme i uhvatiti ga u jednom od najljepših trenutaka – izlazak sunca.

Naslikana naslovnica New York Timesa

Njegov rad prepoznale su i brojni svjetski brendovi, pa je tako i ostvario suradnje koje su jednostavno oduzele dah. Nedavno je za Lufthansu Sho Shibuya dizajnirao nove pidžame za njihov novi Allegris First Class. Shibuya je za ovu priliku naslikao nešto što se može vidjeti samo iznad oblaka i to baš iz Allegris sjedala. Prošle je godine Cartier Fondation pozvao Sho Shibuyu da napravi posebnu izložbu koja će pozdraviti posjetitelje izložbe „A Half-Century of Cartier in Japan“ te je za tu priliku naslikao 50 izlazaka ili zalazaka sunca s različitih mjesta u Japanu. Prije 4 godine ga je Anthony Vaccarello pozvao da napravi koncept i izloži svoj rad na instalaciji Saint Laurenta za Art Basel Miami Beach 2021. godine. Njegov je koncept slavio 55 godina od otvorenja originalne Rive Gauche trgovine, koja je bila i jedna od prekretnica u modnoj industriji, jer je bila prva trgovina s ready-to-wear komadima velikog luksuznog brenda.

Lufthansa nove pidžame

Sho Shibuya za Cartier Fondation

Sho Shibuya je dokaz da ponekad upravo dosljednost vodi do najveće kreativnosti. Ono što je za njega počelo kao mali jutarnji ritual u pandemiji, postalo je globalno prepoznatljiv potpis. Nisu to samo slike izlazaka sunca, to su komentari na svijet, tiha promišljanja, reakcije na stvarnost kroz boju i formu. Ta tišina njegovih djela je ono što ih čini toliko snažnima. Sa svoim radom nije započeo kako bi zadobio pažnju, kako bi postao poznat. Njegove slike izlazaka sunca bile su mu čuvanje normale u doba kada ništa nije bilo normalno, u doba kada smo bili prisiljeni napustiti svoje svakodnevne rutine i prilagoditi se bivanju u naša četiri zida. Iako nas većina možda neće pretvoriti svoje hobije u globalne projekte, Sho Shibuya nas podsjeća da ustrajnost ima vrijednost.

SAZNAJ VIŠE: