Shakira vs. Pique: marketing javnog prekida

Mediji i društvene mreže već danima raspravljaju o potezima koje povlače Shakira i Pique. Sve je krenulo od pjesme, a nastavilo se u marketinškim aktivnostima
17.01.2023.
IMAGE SOURCE: Shakira Instagram, Saint Hoax Instagram

Razvodi poznatih često znaju eskalirati u javnosti što je noćna mora svakog pr-ovca koji im vodi karijere. Osjećaji su uvijek povrijeđeni i ne postoji „lijep“ razvod. Postoji civiliziran razvod i privatno rješavanje stvari. Dobar primjer su Gisele i Tom Brady koji su izdali priopćenje o razvodu, ali su ostali u privatnim granicama s detaljima istoga kako bi zaštitili svoju djecu, a onda i karijere (ugovore vrijedne milijune dolara) koje su bez mrlje. Gisele je u karijeri zaradila stotine milijuna dolara, kao i Brady koji je GOAT američkog nogometa.

Prošle godine smo imali slučaj Kim i Kanyea. Ovo je bila skroz druga priča koja je prešla u online maltretiranje i veliki „mess“ zbog kojeg su tabloidi zadovoljno trljali ruke. Ljudi vole čitati o privatnim životima slavnih (čak i kada su tekstovi puni lažnih informacija od „povjerljivih“ izvora)  i to je ta neka prokleta znatiželja koju kao vrsta imamo i na kojoj je izgrađeno žuto novinarstvo. Ovaj tjedan medijskim prostorom dominiraju Shakira i Pique koji polako ulaze u fazu javnog cirkusa u kojem smo svi gledatelji. Shakira je objavila pjesmu posvećenu svom bivšem suprugu u kojem ga proziva zbog prevare i navodi neke privatne situacije o kojima je javnost samo nagađala. Njegovu novu djevojku naziva Renault Twingom i Casio satom kao neke metafore jeftinijih proizvoda od nje same koja je u ovom slučaju Ferrari i Rolex. Pjesma je oborila rekord u streamingu i još je uvijek globalni broj 1 u trendingu. Ono što je počelo kao razvod i javno iznošenje prljavog rublja postalo je marketinški fenomen u kojem će najviše profitirati kompanije koje je Shakira spomenula u pjesmi.

Casio je povukao prvi potez i postao pokrovitelj Piqueove lige, a Renault se oglasio na Twitteru s fotografijom svog automobila i referencom na Shakirine stihove. U pjesmi Shakira pjeva „A she wolf like me isn’t for guys like you“. Renault je ispod fotografije Twinga napisao: „For guys and girls like you. Turn up the volume!” Tu priča ne staje. Pique je neki dan došao na trening u Renault Twingu što je naravno opet pokrenulo lavinu komentara i trendinga na društvenim mrežama. Pretpostavit ćemo da je neki ugovor s Renaultom također iza ugla i da će se Pique okoristiti na neki način. Shakira je možda dobila poziv od Rolexa iako ne vjerujemo da bi se kuća tog kalibra voljela vezati uz neki skandal. Ne treba im.

https://www.instagram.com/p/CnaFydSOXE2/

Kim i Kanye su imali razvod koji je (unatoč groznim javnim ispadima od strane Westa) bio powered by Balenciaga. Sistem: “ako je kaos neka barem bude stilizirani kaos” je recept koji je obitelj Kardashian osmislila i ispolirala do savršenstva. Njima je svaka vrsta pr-a potrebna jer imaju materijal za reality show koji mora živjeti dalje. Upravo je na njima i razrađen koncept “marketinga razvoda” koji se počeo provlačiti po medijima tijekom najžešćih okršaja koje je Kanye izvodio na društvenim mrežama.

Shakira je s ovom pjesmom dala neki svoj umjetnički pečat situaciji koja ju je osobno povrijedila i ponizila što je njeno apsolutno pravo. Njeno je pravo i da od iste zaradi novac. Mediji su dobili materijal za narednih tjedan dana, brendovi su dobili globalni besplatni pr, a ona je sigurno dobila vlastiti "closure". Slučaj je vjerojatno zatvoren. 
SAZNAJ VIŠE: