SEARCH

Tko su vintage dealeri koji će vam nabaviti najbolje pre-loved komade?

Ako se još uvijek niste zaljubili u ljepotu, jedinstvenost i uzbuđenje koje nudi second hand i vintage tržište, što čekate? Upoznajte tri adrese iz Hrvatske i regije koje imaju odličan izbor pre-loved odjeće
17.02.2025.
IMAGE SOURCE: Instagram @fijistudio_ @kolektorstudio @savintage.store
RECOMMENDED

Dok ultra fast fashion s jedne strane bilježi nevjerojatan rast, zbog čega se čini da je brod s natpisom “održivost u modi” već davno otplovio, s druge strane jača jedna grana modne održivosti i silovito raste second hand i vintage tržište. Procjena je da second hand tržište iz godine u godinu bilježi rast od 30 posto, globalno mu vrijednost iznosi oko 197 milijardi dolara i raste tri puta brže od modne industrije. Od toga da su u second hand dućane rijetki ulazili, pa preko toga da se sve više ljudi zanima u koje se isplati ući i potražiti cool komade, došli smo do trenutka u kojem se glavno second hand tržište i izvor najboljih vintage komada nalazi – online. Točnije, na Instagramu. Zanimljivo je pratiti kako se pojedini profili razvijaju i rastu, a još je zanimljivije pratiti njihovu ponudu i nove dropove među kojima nikada ne znate što vas može dočekati. Od reworked dizajna, jedinstvenih komada, Ralph Lauren košulje, Burberry balonera ili Yves Saint-Laurent sakoa, Diesel kožne torbe pa sve do rijetkih Fendi Baguette ili Louis Vuitton komada, kopanje po buvljacima pretvorilo se u scrollanje po profilima i online trgovinama specijaliziranima za pre-loved modu. Na one otvorene relativno nedavno smo se fokusirali u ovom tekstu pa smo posjetili tri virtualne adrese iza kojih stoje vintage dealeri dobrih modnih dealova. Evo što trebate znati o njima, što kod njih možete pronaći i koji su njihovi savjeti za pametno kupovanje second hand komada.

Kolektor Studio

kako je došlo do pokretanja profila za prodaju second hand/vintage odjeće?

Sve je krenulo od privatnog zanimanja i interesa prema modi. Oduvijek sam bio vješt u nalaženju nedostupnih stvari, te sam samim time ja bio zadužen u obitelji i društvu za pronalazak istih. Kroz priču s bliskim ljudima, uvidio sam kako je second hand i kod nas jako tražen i prihvaćen. Shvatio sam da postoji interes, a nedostaje sadržaja te sam odlučio svoju strast prema vintage modi i mot za pronalaženje željenih, teže dostupnih stvari pretočiti u Kolektor Studio.

Ideja je bila prisutna duže vrijeme. Vremenom sam ostvario kontakte, te se unatrag par mjeseci sve konačno realiziralo i pokrenulo. Tako sam se, kao zubni tehničar, odlučio usmjeriti u novi put u karijeri. Naravno, karijeru zubnog tehničara također nisam zapostavio, te u tome poslu na jedan potpuno drugi način ostvarujem svoju kreativu.

Na koji način Kolektor funkcionira? Sezonski, po dropovima…? Gdje nabavljate second hand komade i kako izgleda cijeli proces?

Stvari nabavljam iz baze koju sam vremenom izgradio. Fokusirao sam se na dizajnerske stvari, posebice torbe i modne dodatke. Težim što boljoj ponudi. Vrijeme pronalaska i količine stvari u principu nema, jer nikada sa sigurnošću ne znam kada i gdje ću nešto pronaći, pošto većinu stvari iz moje ponude više nije moguće pronaći u dućanima, zbog čega je ovaj posao i jedinstven. Nema veće sreće od pronalaska željenog predmeta za kupca.

Nailazite li na puno fejkova, odnosno, kako utvrdite autentičnost dizajnerskih komada?

Na tržištu se nalazi jako puno kopija i uvijek treba biti oprezan. Stvari koje se nalaze u mojoj ponudi, prolaze minimalno dva procesa autentifikacije. Imam ugovor sa autentifikacijom kućom. Njihovim uređajem torba se ‘skenira’ i na temelju toga izdaje se certifikat. Svaka prodana torba kupcu dolazi sa istim.

U kojem trenutku ste shvatili da je Instagram postao jako dobra platforma za prodaju vintage komada? I zašto mislite da je tome tako – ljudi manje odlaze u fizičke second hand dućane?

Smatram da je Instagram prije svega, jako dobra platforma za marketing i “spread the word”. Također, u naše doba, sve se više kupuje online i mislim da ljudi imaju tendenciju najprije barem “izvidjeti” ponudu online da bi fizički došli u dućan. Tako se Instagram našao za mene kao idealan virtualan showroom, ali naravno pozivam sve da dođu u moj fizički showroom Kolektor Studija. Ipak ništa ne može zamijeniti osjećaj kada se uživo vidi dugo željeni modni komad.

Za čim trenutno vlada najveća potražnja među kupcima? Što se najbrže prodaje?

Louis Vuitton je jedan od najtraženijih brendova, pogotovo kada se radi o kolaboracijama.

Na koje izazove nailazite prilikom vođenja online vintage shopa?

U Hrvatskoj se i dalje razvija svijest o održivoj modi, tako da su ljudi i dalje manje povjerljivi, pogotovo kada se radi o dizajnerskim second hand komadima.

U koje vintage komade smatrate da se isplati uložiti ove godine?

Na vintage sceni također postoje trendovske stvari, ali svakako bi izdvojio statement pieceve poput Chanel flap torbe, Dior Saddle, Fendi Baguette. Ponuda mi se mijenja iz dana u dan i vjerujem da svaka osoba može pronaći nešto za sebe. Najbolje da dostupne stvari pogledate putem kataloga ili Instagram profila.

FIJI STUDIO

kako je došlo do pokretanja profila za prodaju second hand/vintage odjeće?

Fiji Studio je započeo svoj put 2019. godine s jednostavnom idejom – uzeti staru garderobu i dati joj novi život kroz kreativni reworked dizajn. Međutim, ono što je danas prepoznat kao autentičan brend s jasnim identitetom, godinama je bio sporedni projekt, nastao iz strasti prema modi i želji da se stvori nešto drugačije.

Dugi niz godina balansirala sam između različitih poslova, radeći na više strana, ne samo kako bih stekla iskustvo i znanje, već i kako bih postepeno gradila Fiji Studio u ono što je danas. Od samog početka, moj fokus je bio na vintage garderobi – od dukseva i majica do klasičnih krojeva blejzera koji su nosili duh prošlih desetljeća.

Na koji način funkcionirate? Kako izgleda proces prerade odjeće, a Gdje nabavljate second hand komade?

Prerada je bila proces eksperimentiranja i igre – od vintage Polo majica koje su postajale setovi sa suknjicama, do muških košulja i sakoa koji su dobivali novu formu kroz spajanje i inovativno krojenje. Svaki komad je imao svoju priču, kako bi stara garderoba dobila novu priliku za nošenje. Kako je brend rastao, upoznala sam sadašnjeg dečka Miloša, i prirodno je postao dio priče. Posljednje tri godine nas dvoje zajedno vodimo Fiji Studio, pretvarajući ga u nešto veće od same prodaje – u pravi kreativni proces.

Dok su se trendovi mijenjali, Fiji Studio je ostao dosljedan svojoj filozofiji – spoj prošlosti i sadašnjosti kroz unikatne vintage i reworked komade. Svaka kreacija je bila rezultat dugogodišnjeg istraživanja, rada i ljubavi prema modi, ali i konstantnog traganja za novim načinima da se stari materijali reinterpretiraju u suvremenom kontekstu.

Kada smo započeli Fiji Studio, naš fokus je bio na lokalnim second handovima i buvljacima. Oni su nudili zanimljive komade, ali kako je naš brend rastao, postalo je jasno da lokalni izvori ne mogu zadovoljiti našu viziju. To nas je usmjerilo prema globalnim izvorima i platformama koje nude širi spektar vintage mode, od klasičnih Levi’s traperica do ekskluzivnih dizajnerskih torbi.

Danas se naš sourcing uglavnom oslanja na online istraživanje. Koristimo različite platforme i sajtove koji se bave prodajom i preprodajom vintage odjeće i aksesoara – od nezavisnih prodavača do renomiranih platformi specijaliziranih za luksuznu vintage modu. Nakon toga, prelazimo na manje standardizirane izvore, poput oglasa i manjih privatnih kolekcija.

Jedan od najvećih izazova u sourcingu je sama dostupnost određenih komada. Dok je relativno lako pronaći Louis Vuitton, Prada i Gucci torbe, jer je potražnja za luksuznim vintage dodacima izuzetno velika, pronaći jednostavan vintage sako, hlače ili autentične Levi’s traperice iz 90-ih može biti puno teže. Ironično, ali u modnom svijetu, ono što je bilo svakodnevno prije nekoliko desetljeća danas je često teže pronaći od ekskluzivnih luksuznih brendova.

Nailazite li na puno fejkova, odnosno, kako utvrdite autentičnost dizajnerskih komada?

Rad sa vintage garderobom nosi određene rizike, pogotovo kada se radi o online kupovini. Često smo se susretali sa situacijama gdje nam stigne pogrešna veličina, lošije stanje nego što je navedeno, skrivene rupice, poderani šavovi ili nedostaci koji nisu bili vidljivi na fotografijama. To su neizbježni rizici pri kupovini odjeće stare 20, 30 i više godina, ali smo kroz iskustvo razvili stroge kriterije za procjenu svakog komada prije nego što ga uvrstimo u našu kolekciju.

Ključni izazov u početku bio je proces autentifikacije. Vintage dizajnerski komadi, naročito torbe i aksesoari, zahtijevaju detaljno poznavanje materijala, šavova, oznaka i serijskih brojeva kako bi se osigurala njihova originalnost. Tijekom godina, kroz praktičan rad i konstantno istraživanje, postali smo vješti u prepoznavanju autentičnih komada, oslanjajući se i na ekspertske resurse i online baze podataka.

Za čim trenutno vlada najveća potražnja među kupcima? Što se najbrže prodaje?

Statistika govori jasno – 90% naše publike čine žene, što nije iznenađenje s obzirom na estetiku samog profila i stvari koje nudimo. Najtraženiji komadi u protekloj sezoni bili su reworked patchwork Levi’s traperice, oversized sakoi, koji su postali nezaobilazni dio garderobe svakog ljubitelja vintage stila kao i naravno vintage dizajnerske torbe.

Koji su izazovi tržišta s kojima se susrećete?

Iako se secondhand, reworked i vintage moda smatraju izuzetno popularnim u svijetu, u našoj regiji često nailazimo na izazov objašnjavanja što točno ovi pojmovi znače. Kupci se nerijetko susreću s nedoumicama – što znači vintage, kako funkcionira reworked proces, kakva je razlika između second hand i thrifted komada? Dok su ovi koncepti već dio svakodnevne mode na globalnom nivou, kod nas je potrebno dodatno podizanje svijesti i edukacija tržišta o vrijednosti unikatnih vintage komada.

Za nas, vintage moda nije samo trenutačni trend – to je način razmišljanja, održiv pristup modi i način da svaka osoba kroz svoj stil ispriča autentičnu priču. Fiji Studio nastavlja rasti, ali jedna stvar ostaje nepromijenjena – ljubav prema kvalitetnoj vintage garderobi i unikatnim komadima koji imaju dušu.

SAVINTAGE Store

kako je došlo do pokretanja profila za prodaju second hand/vintage odjeće?

Do pokretanja profila zapravo je došlo vrlo spontano. Jednostavno nam se nakupilo dosta odjeće koju nismo nosili, stajala je u ormarima, a bila je riječ o zaista kvalitetnim stvarima. Kako smo ljubitelji second handa i vintagea, nadali smo se da ćemo naići na barem mali dio ljudi koji će podijeliti tu ljubav s nama i odličnim komadima robe pružiti drugu šansu. Već odavno volimo second hand i volimo nalaziti zanimljive i originalne komade odjeće koje se ne mogu naći na masovnom tržištu. Također su često puno bolje kvalitete, što nam je vrlo važno.

Na koji način vaš shop funkcionira?

Prvenstveno imamo posao i karijeru, a Savintage store je za sad hobi koji volimo dijeliti s drugima, tako da organiziramo i najavljujemo dropove otprilike jednom tjedno. Možda se ne bi reklo, ali na dropove odlazi puno vremena prije same objave jer ih zaista želimo kvalitetno odraditi i fotografirati. Svaki komad robe se detaljno provjerava, čisti i pegla, određene stvari nosimo na kemijsko čišćenje, zatim čekamo točno vrijeme u danu za dobre fotografije. Uz to imamo puno zanimljivih ideja, ali trenutačno nemamo mogućnosti pretvoriti sve u realnost.

Gdje nabavljate second hand komade, kako izgleda proces nabave odjeće i modnih dodataka? Prvenstveno mislim na one dizajnerske?

Na kraju krajeva sve je vrlo jednostavno. Neki su komadi naši, neke stvari kupujemo od bivših “kolekcionara” koji se napokon žele riješiti svoje odjeće i dodataka koji su im višak. Zanimljive i dizajnerske stvari vrlo dobre kvalitete često se nalaze u nekom second handu ili na buvljacima koje posjećujemo. Sve to ipak iziskuje puno vremena, no za nas je vrlo zabavan izazov i iskreno uživamo u tome. Često putujemo, a u inozemstvu je ponuda puno bolja nego u Hrvatskoj.

Nailazite li na puno fejkova, odnosno, kako utvrdite autentičnost dizajnerskih komada?

Naravno ponekad nailazimo na fejkove, ali uz veliko iskustvo s odjećom, vrlo brzo se mogu primijetiti određeni detalji, šavovi, stil i veličina natpisa, razmak između riječi, kvaliteta tkanine… Ponekad je teško potvrditi, ali tada savjet potražimo od prijatelja koji radi u ekskluzivnom second handu izvan Hrvatske i koji prodaje robu luksuznih brendova tako da nam uvijek može pomoći ako smo u nedoumici.

U kojem trenutku ste shvatili da je Instagram postao jako dobra platforma za prodaju vintage komada? I zašto mislite da je tome tako – ljudi manje odlaze u fizičke second hand dućane? Ili im jednostavno nedostaje mjesta za pronalazak dobrih pre-loved komada?

Instagram je jedna od najvećih i najpopularnijih socijalnih mreža preko koje i sami pratimo i kupujemo zanimljive komade za sebe tako da smo znali da će se naći nekakav krug zainteresiranih. Jednostavno je i brzo.

U Hrvatskoj izbora second hand dućana koji nude probrane, kvalitetne i zanimljive komade nije velik. Takav koncept još uvijek nije ostvaren u potpunosti kod nas, a ljudima se u tolikoj mjeri ne da odlaziti u određene dućane i tražiti nešto dobro u hrpama nabacane odjeće, koja većinom potječe od masovnih brendova. Na takvim mjestima najčešće ni ne znaš od kuda početi.

Za čim trenutačno vlada najveća potražnja među kupcima? Što se najbrže prodaje?

Sigurno torbe, koje predstavljaju modni dodatak koji u principu ne ovisi o godišnjim dobima, može trajati jako dugo ako je pravilno održavate. Zatim komadi koji su svevremenski i uvijek u modi, na primjer kožne jakne i klasične košulje.

U koje vintage komade smatrate da se isplati uložiti ove godine?

Rekli bismo u kožne jakne jer su se pokazale kao ulaganje koje ne ovisi o trendovima. Općenito smatramo da je najbolje investirati u kvalitetne stvari koje vam se osobno sviđaju, ne samo one koje su sada u trendu. Kupujte stvari koji imaju visoko kvalitetni sastav jer će duže trajati i jednostavno bolje izgledati. Kao primjer možemo dati kapute i sakoe s visokim udjelom kašmira i vune, kožne jakne, haljine od svile…Unikatne su i drugačije. Shvaćamo da je najlakše otići u nekakav high street brend i kupiti to što ste si trenutačno zamislili u glavi, ali te stvari zaista nisu kvalitetne i najčešće traju jednu do dvije sezone.

SAZNAJ VIŠE:
Lea Ladišić Marković
| 18.07.2024.