Rick Owens, postao je sinonim za avangardnu modu i luksuzni dizajn koji spaja brutalizam, minimalizam i sirovu estetiku no, njegov utjecaj seže daleko izvan modne piste. Osim svojih prepoznatljivih modnih kreacija, koje su prožete industrijskim i gotičkim elementima, Rick Owens postao je jedan od omiljenih dizajnera interijera poznatih osoba i danas možemo pronaći brojne komade namještaja koje zrače njegovom jedinstvenom estetikom. No, kako je jedan jedinstveni modni dizajner kroz svoj životni put uspio izrasti i u ikonu dizajna interijera?

Rick Owens svoj je put u modnom dizajnu započeo na Otis College of Art and Design s kojeg se na kraju ispisao i odlučio pohađati tečaj rezanja uzoraka na Los Angeles Trade Technical Collegeu. Nedostatak posla u tom području doveo ga je do rezanja uzoraka za ilegalne kopije dizajnerske robe no, baš ovdje je otkrio koliko zapravo može sam napraviti i 1994. godine odlučio je pokrenuti svoju marku. Na početku je prodavao ekskluzivno za Charles Gallay no, svega sedam godina kasnije odlučio je da se želi proširiti na internacionalno tržište i sklopio je ugovor s Eo Bocci Asociati, čime je proizvodnja preseljena u Italiju.


Kako je jedna fotografija promijenila Rick Owensov put u modnoj industriji?
Rick Owens se probio u najviše slojeve modne industrije, kada je Kate Moss fotografirana u jednoj od njegovih kožnih jakni i kada je tu fotografiju objavio francuski Vogue. Owens je uspješno iskoristio ovaj zamah uz pomoć Anne Wintour i američkog Voguea, te je zahvaljujući ovoj publikaciji održao svoju prvu reviju – proljeće/ljeto 2002. Godinu dana nakon svoje prve revije, Owens je postao kreativni direktor za Revillon, francusku krznarsku tvrtku, čija povijest seže sve do 1723. godine. Kao kreativni direktor za Revillon radio je do 2007. godine, a iste godine je izbacio i svoju prvu kolekciju namještaja. Njegov je stil prepoznat kao glamurozni nihilizam, estetika koja istražuje tamniju stranu luksuza, koristeći neobrađene materijale, monokromatsku paletu boja i minimalistički dizajn.




Owensova prva kolekcija namještaja nastala je u suradnji s njegovom suprugom Michéle Lamy, a inspiracija je zapravo bila njihova kuća. Owens i Lamy su se uselili u novu kuću, te je bilo potrebno urediti ju, a kako su krenuli razgovori o uređenju, tako su shvatili kako im je zapravo vrlo zabavna aktivnost. Izjavio je kako je imao želju sve prilagoditi njihovu načinu života, a igrom slučaja je to preraslo u nešto više – kolekciju namještaja. Iako su njihovi stilovi vrlo slični, Michéle je sklonija organskom izgledu i novim umjetnicima koji se tek probijaju, dok je Rick ljubitelj vintage komada, jer su oni često jedini primjerak baš tog komada namještaja. Svoj je ukus opisao kao institucionalni zatvor uređen u Art Deco stilu, te često navodi Marcel Breuera i Le Corbusiera kao arhitekte koji su mu uzor, a finsku secesiju, hramove Maya i vjerske građevine kao utjecaje na svoj rad. Naravno, Rick Owens ne bi bio Rick Owens da njegovi komadi nemaju neki osjećaj grubosti i ne izgledaju gotovo nepraktično.


Rick Owens potpisuje brojne komade namještaja koji se nalaze u kućama i stanovima, ali i uredima poznatih, poput ureda SKKN ureda Kim Kardashian. No, osim toga, Rick Owens zaslužan je za dizajniranje čitavog mobilnog studija Travis Scotta, odnosno backstage lounge prostora, kako ga sam Travis naziva. Kako je važno da se studio može prilagoditi svim stanicama turneje, napravljen je tako da se može rastaviti i složiti na više načina, za optimalno korištenje baš svakog prostora. Travis Scott je u ovaj projekt ušao s jednom vizijom, a to je da studio bude „ekstenzija njegova mozga“ i mjesto gdje će moći odrađivati baš sve, od snimanja pjesama, gledanja filmova do opuštenih razgovora.

