Revenge review: Slučaj Olaplex i gubitak kose

Olaplex je voljeni profesionalni brend za obnovu kose koji je nastao 2014., ali brzo se proširio i na kućne beauty police zbog svoje nevjerojatne snage obnove. Sada u 2023. navodno uzrokuje opadanje kose. Što se desilo?
25.02.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest, Olaplex, lalovesit, therighthairstyles, hairromance, ilesformula, Matilda Djerf IG,
olaplex_tuzba
RECOMMENDED

Tko ima pravo podijeliti mišljenje o učinkovitosti proizvoda? Dermatolozi, beauty novinari ili urednici, beauty ovisnici ili blogeri, formulatori, frizeri? Svi? Samo neki? Iako sam postavila mnogo pitanja, moram postaviti još jedno. Što napraviti s negativnim recenzijama kad je očito da je korisnik krivo koristio proizvod koji mu se toliko zamjerio da je odlučio izliti sav otrov toksičnih sintagmi na internet u obliku negativne recenzije. Osobno, kad nisam sigurna je li neki proizvod vrijedan kupnje, volim pročitati 5 najboljih i 5 najgorih recenzija. Istina je uvijek negdje u sredini. No istina nije bitna. Dojam je sve.

TKO TUŽI OLAPLEX?

Ako vam još uvijek nije jasno o čemu ja to pišem, nedavno se proširila vijest kako je diljem svijeta obožavani brend za obnovu kose Olaplex, završio na sudu. Ukupno 28 korisnika navedeno je na tužbi. Svima je navodno od Olaplex proizvoda počela opadati kosa. Uz takvu bombastičnu izjavu nisam mogla ostati ravnodušna. Upala sam u zečju rupu potrage za činjenicama. Takve misije su ponekad teške, jer se često miješaju činjenice i mišljenja. Još je veći problem kad je izvor “činjenica” zapravo ‘trust me bro’. Ipak uspjela sam pronaći nekoliko formulatora i dermatologa koji su komentirali slučaj.

UZROKUJE LI OLAPLEX GUBITAK KOSE?

Kao što će se mnogi kozmetički formulatori, frizeri i dermatolozi složiti, Olaplex ne sadržava sastojke od kojeg bi trebala opadati kosa. Kompanija je čak zbog internet bojazni od nekih sastojaka, ad hoc mijenjala formulacije, ne bi li se netko našao povrijeđenim. Baš kao i The Ordinary, Olaplex nije za svakoga. Osmišljen je kao profesionalno rješenje za obnovu kose. Profesionalci iz kozmetičke industrije koje sam poslušala, slažu se oko jedne stvari. Mnogi krivo koriste Olaplex proizvode. Nešto što je tretman za povremeno korištenje koriste svaki dan ili proizvod za obnovu kojeg je potrebno držati ne dulje od sat vremena, koriste kao noćnu masku za kosu s kojom spavaju. 

Što napraviti kad korisnik s neispravnim korištenjem proizvoda napravi ozbiljnu štetu na svome tijelu?

Olaplex je dao izjavu kako će snažno braniti svoj brend za kojeg su uvjereni kako ne može uzrokovati probleme za kojeg ga se tereti. Sličan potez je i The Ordinary morao povući, a bio je vezan uz njihov popularni 30% AHA/BHA peel. Upozoravali su na službenim stranicama društvenih mreža koje sve probleme je moguće izazvati ako se piling ne koristi sukladno uputama na za korištenje, te kako ga se ne treba koristiti više od 1 do 2 puta tjedno.

Negativne recenzije nekad zaista mogu uništiti brend. Pogotovo kad diraju u nešto od čega većina ljudi strahuje, poput opadanje kose. U ludilu kulture spektakla gdje se ljudi natječu s kojim će hackom postati viralni, lako je moguće naštetiti sebi, ali i brendu s krivim korištenjem proizvoda. Kako se nositi s činjenicom da je prisutna demokratizacija recenzija, jer svačije mišljenje jednako vrijedi, bez obzira je li proizvod korišten na ispravan način ili ne, upitali smo brand managericu Olivala Saru Jerman.

“Online svijet daje nam priliku za nevjerojatnu povezanost, isticanje mišljenja, dijeljenje iskustava. Kozmetika je pak svijet za sebe u kojem recenzije mogu biti korisne, a mogu nas dovesti i u zabludu. Glavni razlog za to činjenica je da smo svi naprosto – različiti. Učinci kozmetičkih proizvoda najčešće nužno ovise o načinu korištenja, ali i o značajnom
broju drugih čimbenika, od stanja cjelokupnog organizma, samih životnih navika do izloženosti stresu, čak i vremenskih uvjeta. Određeni kozmetički
proizvod uvijek moramo promatrati i u kontekstu cjelovite rutine njege i ostale kozmetike koja se tek uvodi ili pak dugoročno koristi. Ne možemo zanemariti ni važnost stručne liječničke pomoći. Kad je ona zbilja potrebna, kozmetika može (i mora) biti samo jedan dio slagalice.

Na nama kao korisnicima kozmetike odgovornost je da pokušamo adekvatno procijeniti
kontekst recenzija i da imamo dovoljno strpljenja za usvajanje informacija. Bez znanja
nažalost nema ni kvalitetnih rutina. Iskustva drugih mogu biti interesantna, ponekad i korisna,
no ključno je okrenuti se sebi. Osluškivati potrebe kože kroz sezone, kroz godine. Pratiti
promjene na kosi, na vlasištu. Važno je i proizvode uvoditi postupno, strpljivo, prateći učinke i
dopuštajući dovoljno vremena za puni potencijal njege. Rutina mora biti prilagođena
isključivo našim navikama i preferencijama, a kozmetiku koja ju čini valja primjenjivati prema
uputama samog proizvođača.

I na kozmetičkim brendovima velika je odgovornost. Nedoumice kupaca trebale bi biti
pravovremeno prepoznate, a na njih valja odgovoriti kontinuiranom, neumornom edukacijom i
podrškom. Time se vodimo u Olivalu, a zbilja mi je drago vidjeti da i drugi brendovi sve češće
primjenjuju isti princip. Smatramo, a iz iskustva i vidimo, da razumijevanje općenitih temeljnih
postulata njege i vladanje ključnim informacijama korisnicima najviše pomaže navigirati kroz
svijet kozmetike, ali i razlučiti vrijednost informacija koje donosi šarolik online sadržaj.”

Cijeli ovaj slučaj podsjeća me na čestu diskusiju razlike između doze i otrova. Ako povučemo paralelu s The Ordinary brendom koji je vidio štetu koju si korisnici čine i izjavom koju je dao Olaplex, da se zaključiti da proizvod ipak jest uzrokovao štetu. Stvar tužbe je tko je za to odgovoran. Brend ili korisnik koji je zanemario upute za korištenje? Bez obzira koliko se činile banalne, upute za korištenje rezultat su dugog procesa. Svaka riječ na naljepnici proizvoda, pogotovo kod velikih brendova, s razlogom je napisana. Svaki opis i upute za korištenje moraju proći i pravni ured brenda koji se brine da je sve u skladu s regulativama tržišta na kojeg će proizvod biti plasiran. Upute za korištenje su tu s razlogom. Kako bi nam pomogle izvući najbolje rezultate iz proizvoda. Toplo preporučujem da ih koristimo. Pogotovo ako nismo profesionalci.

SAZNAJ VIŠE: