Dominacija iz sjene: kako je kuća Alaïa doživjela renesansu

Nekako i dalje ispod radara prolazi kuća Alaïa - koja trenutno pod vodstvom dizajnera Pietera Muliera živi svoje najbolje dane i unosi potrebno uzbuđenje na uspavanu modnu scenu.
12.03.2024.
RECOMMENDED

Nakon što je 2021. godine imenovan za kreativnog direktora kuće Alaïa, dizajner Pieter Mulier bio je svima, osim modnim insiderima, relativno nepoznato ime. Belgijanac koji je kao mnogi veliki dizajneri umjesto modnog završio studij arhitekture preuzeo je 2021. ovu modnu kuću, koja je od 2017. godine i smrti osnivača Azzedinea Alaïe stagnirala i čekala neki novi početak. Činilo se kao da nitko nije dostojan preuzeti konce kuće koja je od osamdesetih pa nadalje redefinirala žensku modu 20. i 21. stoljeća. Alaïa je smatran jednim od najvećih majstora visoke mode, posvećen kvaliteti i stvaranju dizajna kojim slavi žensko tijelo.

Osim ženstvenog i neodoljivo naprednog dizajna, bio je jedna od obožavanih figura modne industrije i zbog toplog karaktera i ugodne naravi. Nije se prilagođavao modnom kalendaru i u svom ateljeu smještenom iznad pariškog stana često je organizirao druženja s prijateljima i suradnicima, kojima bi često i kuhao. Alaïa je svojih početaka bila više od samo modne kuće – prvi show održan 1980. organiziran je u privatnoj atmosferi ateljea, dok se nekoliko godina kasnije nije preselio u puno veći prostor u ulici Rue de Moussy. Nakon njegove smrti, duh dizajnera ostao je snažno prisutan u brendu i ostalo je neriješeno pitanje koje je i danas, i više nego tada, aktualno (vidjeli smo to na primjeru Givenchyja kao i Alexandera McQueena) – treba li modna kuća umrijeti zajedno sa svojim osnivačem?

Zaključit ćemo da ne treba – pod uvjetom da se stvari odrade kako se to napravilo u kući Alaïa: tek nakon četiri godine, Pieter je proglašen dizajnerom koji preuzima ovu važnu kuću, a prije nego što je proglašen novim kreativnim dizajnerom, imao je priliku, bez znanja javnosti, stopiti se i povezati s kućom, proučiti bogatu arhivu i shvatiti u kojem smjeru s njom treba nastaviti.

Alaïa ready-to-wear kolekcija 2021.

Prva kolekcija prikazana 2021. godine bila je smještena na lokaciji Rue de Moussy, ispred ateljea u kojem je dizajner nekada organizirao revije i druženja s dobrim prijateljicama kao što su Naomi Campbell i Christy Turlington. Prva kolekcija bila je posveta temeljima koje je postavio Azzedine i odmah je naišla na odobravanja kritike. Pieter se u njoj fokusirao arhivu, na pletiva koja prate liniju i oblikuju tijelo, koristio je i kapuljače koje su inspirirane podrijetlom osnivača kuće, a vratio se i slavni korzetirani remen koji smo neko vrijeme viđali u punoj renesansi na ulicama modnih metropola.

Alaïa kolekcija za 2021.

Devet lookova u kolekciji pripadalo je u couture kreacije, a ostatak kolekcije karakteriziran je kao ready-to-wear – praksa koje se držao sam Alaïa kao originalni rule breaker u industriji mode, što je nastavio i Pieter, pritom odgovarajući na svakodnevne potrebe svake žene. Mulier trenutno, kao što je i Alaïa nekada, preferira da ready-to-wear i couture kao dva pojma u modi koegzistiraju kako bi žene odjeću nosile bez pravila i ograničenja. Inače, Mulier je prije preuzimanja kuće bio dugogodišnji suradnik i desna ruka Rafa Simonsa. U Bruxellesu je završio arhitekturu, 2002. godine kreće raditi sa Simonsom, a suradnja im se nastavlja u kućama Jil Sander, Dior, a zatim u Calvinu Kleinu. No kada je Simons prelazio u Pradu, Mulier je ostao u rodnom Antwerpu. Kazao je kako je došao je do “fashion burouta” u jednom trenutku, izgubio je fokus i viziju toga što luksuz i odjeća predstavljaju danas i nije pronalazio odgovor na pitanje “tko danas ovo uopće kupuje?”.

Odgovor je čini se našao u francuskoj kući i posljednjih nekoliko godina uspješno gradi i predstavlja suvremenu Alaïa ženu te vodi brend prema budućnosti čija nam se vizija sviđa – temelji osnivača tu su uvijek prisutni, ali uz snažan senzibilitet suvremenog i modernog. Talent koji je brusio gotovo dva desetljeća vidljiv je u njegovom radu, kao i pozadina u arhitekturi koja se vidi u skulpturalnim krojevima koji su kirurški precizno izvedeni. No, unatoč uspješnim kolekcijama i viziji, zanimljivo je kako Pieter ne uživa popularnost poput nekih njegovih suvremenika, trenutno štovanih na modnoj sceni. Nismo sigurni koliko ga to opterećuje jer u maniri underdoga, samozatajno servira odjeću koja govori umjesto njega i blještavih naslova. “Želim da Alaïa bude više od samo odjeće, jer ona to je – Alaïa je način života, zajedništvo”, rekao je u jednom od intervjua, i čini se kao da je više od svega posvećen toj viziji.

Pieter Mulier preuzeo je francusku kuću

Sjajna je bila nedavno viđena kolekcija ispunjena provokativnim komadima od lateksa za proljeće 2023. godine, a na drugoj razini još bolja ona prethodna prikazana u siječnju ove godine na Tjednu visoke mode u Parizu. Pieter je pokazao svoju punu snagu i predstavio futurizam koji se odnosi na inovaciju – još razmišljamo o haljini koju je Zendaya nakon revije prva odjenula, na press touru filma Dina – bijela kreacija koja besprijekorno obavija tijelo rađena je od jednog komada materijala. Inače, kolekcija je dala novu dimenziju korištenju materijala kao i pletivu koje je izvedeno od samo jedne niti pređe, što je nevjerojatan i dalje pomalo neshvatljiv modni pothvat.

Objasnio je kako kolekcija tematizira fenomen tihog luksuza koji u njegovom rječniku ne podrazumijeva još jedan bež kaput ili kašmirsku vestu već redukciju na najjednostavniju stvar, a to je u ovom slučaju jedna nit.

Nevjerojatnom tehnikom, okom izoštrenim za konstrukciju i moći da uhvati ljepotu koja odiše suvremenim i uzbudljivim, Mulier je zaista otvorio novo poglavlje kuće na najbolji mogući način – poštuje nasljeđe ali gleda prema inovaciji koja se ne zamara trendovima koje diktira modna scena. Alaïa trenutno živi svoje najbolje trenutke i uvijek jedva čekamo vidjeti nove kreacije – ako ste ih spremni doživjeti, uživat ćete u vožnji Pietera Muliera.

Kolekcija kuće Alaïa prikazana u Parizu 2023.

Lookovi su rađeni od jedne niti pređe

SAZNAJ VIŠE:
Lea Ladišić Marković
| 19.03.2024.