Prvi put nakon 1987. prodano je više gramofonskih ploča nego CD-a

U 2022. godini, u SAD-u je prodano više gramofonskih ploča nego CD-a, donijevši vimilu čak 1,2 milijarde prihoda
25.03.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Da analogni zvuk proživljava pravu renesansu i iz godine u godinu ima sve više pobornika već je neko vrijeme poprilično jasno, a odnedavno se čini kako se šarmantnom pucketanju gramofonskih ploča ne vraćaju samo nostalgičari, DJ-i i strastveni kolekcionari. U SAD-u je broj prodanih vinila u porastu već posljednjih 16 godina, a 2022. godina bila je rekordna donijevši vinilu čak 1.2 milijarde prihoda. Osim što je glazbenoj industriji donijela najveći prihod posljednjih godina, 2022. je godina bila i prva nakon 1987. kada su gramofonske ploče prodane u većem broju od CD-a.

Novo izvješće koje je objavila RIAA (Recording Industry Association of America) navodi kako je u protekloj godini u SAD-u prodan 41 milijun vinila napram 33 milijuna CD-ova kojima je prodaja u posljednjoj godini pala za 18%. No, unatoč trijumfu vinila, riječ je i dalje o vrlo malom djeliću tržišta jer većinu prihoda u glazbenoj industriji (otprilike 84%) čine glazbeni streaming servisi poput Spotifyja i Deezera.

LP, kao medij analognog zvuka, prvi se puta na tržištu pojavio 1948. godine i suvereno je vladao svijetom glazbe sve do 1979. kada je tvrtka Sony lansirala svoj prvi Walkman. Omogućivši korisniku slušanje glazbe na prijenosnom kazetofonu, bez da je za to morao ležati na fotelji u dnevnoj sobi, Walkman je iz korijena promijenio način na koji konzumiramo muziku, a popularnost vinila posljedično je počela opadati. Prijenosni CD playeri i drugi mobilni uređaji za preslušavanje glazbe gotovo su u potpunosti sa scene istisnuli gramofonske ploče, a analognom zvuku ostali su odani samo rijetki. Međutim, negdje 2008. godine popularnost vinila iznova je počela rasti, a slušatelji su se počeli vraćati “dobrim, starim pločama” zbog kvalitete zvuka, kolekcionarstva ili pak svjesnijeg konzumiranja glazbe, kao i odmaka od brzine i površnosti digitalne ere.

SAZNAJ VIŠE: