Proteinska kava: da ili ne? Imamo sve odgovore

15.01.2022.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Prehrana je arena u kojoj se nove stvari smjenjuju brzinom svjetlosti iako bi se nekada jednostavno trebali držati onih isrobanih i smislenih osnova koje nam zdrav razum nalaže. Dodajte u to Instagram i TikTok i stvari dobivaju novu dimenziju, a u posljednje vrijeme ne možete skrolati ni po jednom ni po drugom, a da ne naletite na novi način da pijete kavu i/ili unosite veću količinu proteina. Naime, nakon bulletproof coffee pomame, na društvenim mrežama danas je u trendingu proffee. Za sve nas koji o.b.o.ž.a.v.a.m.o. kavu, evo o čemu se radi.

ŠTO JE PROTEINSKA KAVA?

Kako joj samo ime kaže proteinska kava iliti proffee je kava u koju se dodaje proteinski prašak ili shake.

Ne postoji jedan jedini način da se napravi proffee, ali dva osnovna jesu da se prašak doda u kavu (i u tom slučaju ona izgleda kao najobičnija kava) ili da se kava doda u već napravljen proteinski shake.

JE LI NAM POTREBAN DODATAK PROTEINA U KAVI?

Ako se hranite raznovrsno, najvjerojatnije već unosite dovoljno proteina na dnevnom nivou što znači da vam posebna proteinska kava nije potrebna.

S druge strane, ako inače pijete proteinske shakeove i za njih koristite proteinske kvalitetne praškove koji ne sadrže dodate šećere i druge aditive, zamijeniti ih proteinskom kavom je sasvim u redu i neće imati nikakvih štetnih posljedica.

Proffee vam može pomoći da smanjite količinu slatkog koju konzumirate u toku dana i s te strane ima svojih pozitivnih strana.

IMA LI PROTEINSKA KAVA NUTRITIVNU VRIJEDNOST?

Ovisno kako je napravite.

Drugim riječima, ovisi o tome kakve sastojke koristite, bilo da se radi o samom proteinskom prašku ili načinu na koji pijete kavu. Koristite kvalitetan i provjeren preparat za izvor proteina sa što manje aditiva i izbjegavajte sve umjetne dodatke, šećere, sirupe i sl. Tako ćete unijeti hranljive materije, vitamine i minerale bez neželjenih posljedica (i kalorija).

BENEFITI PROTEINSKE KAVE

Proteinska kava svoju najbolju i smislenu primjenu ima prije treninga zato što kofein stimulira centralni živčani sustav i može imati pozitivan učinak na performanse vježbača, pogotovo u kombinaciji s aminokiselinama (proteinima).

Ako uglavnom preskačete doručak, dodatak proteina u kavu također može imati pozitivan učinak na vaš metabolizam jer će vašem tijelu dati dozu hranljivih materija koje inače ne bi dobilo uopće. Ipak, idealan scenarij bi bio zdrav doručak, a ne kava s dodatkom proteinskog praška – ali svi znamo da život nije baš uvijek idealan.

MOŽE LI PROTEINSKA KAVA BITI ŠTETNA?

Kratko i jasno: može.

Ipak, ovo ovisi od tomekako je napravljena. Proffee može sadržati veliku količinu šećera, masti i kalorija baš kao i bilo koja “kava”. Ako proteinski prašak dodajete u crnu kavu bez dodataka nećete imati ovih problema. Ako, pak, u napitak pored proteina dodate i sirup, mlijeko, šlag i slično, dobit ćete miks koji više sliči na nekakvu čokoladicu i sve je samo ne zdrav.

Osim toga, treba razmotriti da li vam je uopće potreban dodatak proteina na dnevnom nivou, kako ne biste pretjerali s dnevnim unosom.

Praktično svi ostali potencijalni rizici vezani za proteinsku kavu jesu isti oni rizici vezani za običnu kavu, a ako ste zdravi i ne pretjerujete s količinom ne bi trebalo biti nikakvih loših posljedica, naprotiv.

Proteinska kava može imati svoje mjesto u zdravoj raznovrsnoj prehrani pod uvjetom da je pravite na ispravan način i da zajedno s njom ne konzumirate više šećera, masti i kalorija nego što vam je potrebno. Ipak, imajte na umu da proffee zaista nije neophodan dodatak prehrani da biste unijeli dovoljno proteina, dok god jedete uravnotežene obroke napravljene od kvalitetnih namirnica.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: