Postaju li kopije beauty proizvoda nužnost?

Čudnovato vrijeme zahtjeva čudnovate mjere. Ekonomski događaji počinju podsjećati na 2008, ali profesionalni izgled mora se održavati. Kad kupnja beauty proizvoda postaje strateška odluka, tržište se prilagodi. No je li nužno kupiti novi ruž?
18.03.2023.

Kad je početkom tjedna odjeknula vijest kako se američki kongres sastao u 2 sata ujutro, ne bi li progurali odluku o spašavanju klijenata Silicon Valley banke koji su mahom bili kompanije, situacija me prebacila u 2008. Instantno sam provjerila trenutno stanje svojih računa i u panici gnjavila prijateljicu koja je bankarica da mi pomogne shvatiti situaciju. Što bi trebali biti moji next steps? Budžetiranje, vađenje novca ili business as usual?

Odluka je pala. Budući da država osigurava moj novac, keš vaditi neću. Ono što hoću napraviti je strože budžetiranje. Dobro razmotriti moj osobni priljev novca kao i koji dio budgeta mora otići na štednju i nužne (čitaj:dosadne) stvari, a koji dio budgeta može otići na proizvode koji mi, kako to kaže Marie Kondo, spark joy. Ovo je možda najproblematičniji dio. Donijeti racionalnu odluku o nečemu u što sam emocionalno investirana. Nemoguća misija. Možda će netko reći kako novi ruž ili puder zaista nisu bitni, ali dopustite da argumentiram zašto je to itekako pogrešna predrasuda. 

Profesionalni izgled je iznimno bitan. Pogotovo za sve ljude koji rade direktno s klijentima. Dio uniforme i pristojnog poslovnog ponašanja kod žena gotovo uvijek podrazumijeva sređenu frizuru i našminkano lice. Radite li u banci na šalteru, poprilično sam sigurna da bi s vremenom dobili pozivnicu za razgovor s managerom ili HRom, kad bi client-facing ženski zaposlenik mjesecima dolazio nenašminkan. Rasprava oko ženskog izgleda je jedna posebna tema, stoga danas nećemo ići dublje u kulturno uvjetovane standarde ljepote. Mislim da nitko ne može zanemariti činjenicu kako je zaposlenoj ženi kozmetika nužnost, a onoj koja traži posao, dio pripreme za ulazak u profesionalni svijet.

Lažnjaci i kopije su dio svakog poslovanja. Čim neka tehnika, proizvod ili metoda pokažu izuzetno dobre i profitabilne rezultate, znamo da će se kad tad pojaviti kopije. U kozmetičkoj industriji je to jednostavno nemoguće za izbjeći. Pa iako volim podržavati kreatora originalne ideje, beauty dupes ili jeftinije zamjene koje rade isto što i popularan proizvod, postaju nužnost. Možda je tužno, ali je činjenica. S povećanjem inflacije, sve je manje budgeta dostupno za preparativnu i dekorativnu kozmetiku. Naravno hrana i režije su dakako bitnije stavke budgeta, ali nemojmo se zavaravati kako su proizvodi i procedure za uljepšavanje zanemarive. Možda racionalni i znamo kako je to manje bitno, ali emocionalno to sigurno ne osjećamo. Sjećam se panike koja je zavladala na početku korona zatvaranja, gdje su ljudi pokušavali na crno doći do kozmetičarke ili noktarke. Ovi tretmani bitni su za pozitivnu sliku o sebi. Kad ne bi bili dodatak samopouzdanju, ne bi toliko ulagali u njih. Ima nekoliko stvari koje mi instantno dižu raspoloženje, a brow lift je jedna od njih. 

Vjerujem da će nekima od vas dok čitate postojati osjećaj nelagode, pri pokušaju dubljeg ulaska u tako površnu temu kao što je izgled. Kad pričamo o izgledu, kulturno smo uvjetovani da smatramo kako je to nebitno i površno. Površno jest, no nebitno? Apsolutno ne. Izgledom komuniciramo mnogo toga. Vrlo je bitan u profesionalnom svijetu, ali i kod prvog dojma. Slavimo li nešto posebno, želimo izgledati posebno. To sve postaje mnogo teže, jer znamo da ne bi trebali veći dio budgeta odvojiti na površne stvari i usluge, a sve to u svijetu ljepote često dolazi s paprenim cijenama. Srećom sve je lakše otkriti beauty dupes kao i doći do njih. I mi na BUROu smo slagali takve liste. Lijepo je uživati u luksuznim proizvodima. Oni zaista donose jedan poseban užitak, ali situacija je takva kakva jest. Beauty dupes su postali nužnost.

SAZNAJ VIŠE: