On nije samo ime, on je legenda elektroničke glazbe, arhitekt zvuka i majstor misterije. Njegova glazba nema površnosti – svaki beat, ton i melodija nosi duboku namjeru. DJ-anje mu nije bio cilj, već sredstvo za stvaranje glazbe koja dotiče dušu, a ne samo uho. On je Henrik Schwarz, veteran njemačke deep house scene, omiljen i u ovim krajevima. Nakon dugog vremena vraća se u Zagreb, live nastupom ovog petka, 11. travnja u novom izdanju Collagea u Petom Kupeu.
DJ-anje mu je prva ljubav, a reputaciju je stekao na velikim događajima ranih devedesetih. No njegovo prvo zanimanje za glazbu nije bilo bez prepreka.

“Živio sam na samom jugu Njemačke gdje nema velikog grada i autoputa. Tu si malo izgubljen ako se želiš povezati sa svijetom. Iako smo imali klub i malu prodavaonicu ploča, u kojoj sam radio, za ozbiljniju kupnju ploča morao sam voziti u prvi veliki grad, a to je tada bio Zurich. Ondje je bilo nekoliko prodavaonica ploča koje su uvozili iz Amerike i UK-a” kaže Schwarz.
Želja za probijanjem glazbenih i tehnoloških granica gurnula ga je u produkciju. Schwarz je stvorio glazbu koja nadmašuje žanrove i prkosi pravilima. Svaka pjesma je tajni kodeks – uvijek nova, nikad ponovljena. Kombinirajući organske i elektroničke elemente, pomiče granice housea, techna i eksperimentalne glazbe.

“Oduvijek sam želio stvarati vlastitu glazbu, u to sam bio siguran, ali nikad nisam naučio svirati neki instrument pa je prva stvar koja me stvarno zainteresirala bio moj prvi magnetofon koji sam dobio kad sam imao možda devet godina. Kad su se pojavila računala, mislio sam da bi to moglo biti nešto što bih mogao koristiti za stvaranje glazbe. Kupio sam zvučnu karticu za prijateljevo računalo i isprva sam se jako trudio izvući neke tonove iz nje, ali na kraju sam uspio”, veli Henrik.

Njegove početke obilježava istraživanje žanrova i eksperimentiranje s trakama, što ga je odvelo prema neograničenim mogućnostima koje računala nude u glazbi. “Uvijek pokušavam zadržati određenu razinu kaosa jer ponekad osjećam da vam računalo može dati previše kontrole i izvedba postaje vrlo kruta i neenergična. Stoga pokušavam unijeti strukture s kojima je teško rukovati ili koje mogu stvoriti kaos, pa moram reagirati na ono što računalo radi. Pokušavam to učiniti živopisnim sustavom s publikom, strojem i sobom.”
Osim svog solo uspjeha, Schwarz je ostvario snažnu suradnju s Frankom Wiedemannom iz Âmea, gostom prošlog, rasprodanog Collage partyja u Petom Kupeu. Zajedno su radili na projektima koji su dodatno oblikovali pojedinačne karijere, spajajući različite stilove u duboko inovativnu i emocionalno snažnu elektroničku glazbu.
"Mislim da je vrlo važno imati mišljenje ili stav - to je ono što pokušavam učiniti. Putujem, razgovaram s ljudima, pokušavam podijeliti svoje ideje kroz svoju glazbu. Nadamo se da to nije samo zabava, trebalo bi biti više od toga."
Danas svoje poznate setove uživo i godine iskustva u produkciji Schwarz predstavlja pred mnoštvom diljem svijeta. Njegova diskografija na etiketama kao što su Innervisions, Defected i Sunday Music Records dokaz je da je daleko od običnog producenta, jer stvara djela koja su mnogi pokušavali replicirati, ali rijetko su uspjeli. Uz to, ima golemu podršku važnih igrača kao što su Gilles Peterson, Sonar Kollektiv i Jazzanova koja će održati svoj live nastup u Kupeu u četvrtak, samo dan prije Henrika Schwarza.
“Plesni podiji su, iz moje perspektive, uvijek bili mjesto za freakove. Svatko može otići tamo i upoznati druge čudake, i osjećati se kao kod kuće. Nije važno koje ste podrijetlo ili nešto slično. To je još uvijek nešto što smatram vrlo, vrlo važnim”, navodi Henrik.
Takav pristup donosi sa sobom i ovog petka u Peti Kupe. U ovom izdanju Collagea pridružit će mu se domaći DJ-i Bsside i Einfakinn. Pridružit će im se i Viktor, koji potpisuje i vizualni identitet ovog događaja. Ulaznice možete nabaviti ovdje.