People Like Us je brend iza kojeg stoji Sandra Draganov, a pokrenula ga je 2017. godine s idejom stvaranja zajednice koja se okuplja oko iste ideje i načina življenja ali i razmišljanja o onome što odjeća sve može predstavljati. U tome je i uspjela. Ako ste zasićeni brzom modom, nekvalitetom i odjećom koja postoji samo kako bi zadovoljila prolazni trend, slow fashion izbora na regionalnoj sceni ima, a brendovi poput People Like Us fokusirani su prema sporijem, promišljenom načinu življenja koji je lišen onoga suvišnog. U ovom slučaju, potvrđuje se ona da su neke stvari najljepše kada su jednostavne, pročišćene i minimalne.

Kroz razgovor koji vas čeka u nastavku Sandra ostavlja dojam da ono što želi poručiti kroz modu svakodnevno živi i vjeruje, a potvrđuje da je People Like Us više community nego klasičan modni brend. Njezina filozofija se jasno preslikava na krojeve modnih kreacija.
Nova kolekcija brenda, kao i dosadašnje, odiše vrlo profinjenim, cool stilom i donosi komade odjeće u kojima ćete se osjećati dobro, samouvjereno i ugodno. Sandra kreira za suvremenu ženu i ima njezine potrebe na umu, što se vidi u svakoj kolekciji i uspjehu brenda. Razgovarali smo o modi, stilu, procesu rada i zajednici koju je okupila oko imena People Like Us.

Torba “people like us” jedan je od prvih komada koje sam slučajno vidjela na ulici prije nekoliko godina, i upravo me ta torba zainteresirala da pobliže upoznam brend. Od tada vas pratim. Predstavlja li ona brend i kako je nastala?
Drago mi je što ste primijetili torbu i što je privukla vašu pažnju. Ona nosi snažnu poruku: Love yourself, find your people. Ta je poruka skrivena unutar torbe, dok je izvana ispisano “people like us, što nam omogućuje da se prepoznamo na prvi pogled – to je bila naša ideja.
No, priča s brendom krenula je od kimona?
Tako je. Kimono je bio naš prvi proizvod, koji sam kreirala prije sedam godina dok sam živjela u Berlinu i provodila vrijeme na Baliju. Inspiraciju sam pronašla u ta dva različita stila, spajajući čiste forme s lepršavim materijalima idealnima za ljetne dane. Zlatni detalji postali su naš zaštitni znak i poruka. Svaki sljedeći komad koji sam dizajnirala proizašao je iz kimono forme, uključujući našu popularnu hoodie majicu s velikom kragnom i rukavima, kao i kimono jaknu od vune koja je vrlo seksi i nosiva.

“People who dare /people who care /people like us”. Koja filozofija i vrijednosti stoje iza ovih riječi?
Poruka People who dare to love poziva nas da se zapitamo usuđujemo li se voljeti. Kada sam se zbog ljubavi preselila u malo mjesto na moru u Hrvatskoj, često sam se pitala dajem li dovoljno i znam li primiti ljubav. Za mene, dare to love znači razvijati se i otkrivati svoje potrebe, ali i prihvaćati sebe i druge. Kada partneri nadvladaju svoj ego u ime ljubavi, to je najljepša stvar koja se može dogoditi. Isto vrijedi za prijateljske, roditeljske i poslovne odnose; to je jedina prava, iskrena i ljubavna veza. Poruka nas inspirira da biramo odnose koji nas osnažuju.
Po čemu ste u radu beskompromisni i na što ne pristajete?
Beskompromisna sam po pitanju kvalitete. Dok ne ostvarimo viziju do kraja, ne prelazim na sljedeći korak. Također, inzistiram na visokom standardu kvalitete materijala, proizvodnje i svakog detalja. Kada predstavljamo modele, sve mora biti u skladu s osnovnom porukom brenda kako bi svi komadi bili povezani i doprinijeli filozofiji “People Like Us”. Ponosna sam što gradim iskrene odnose s ljudima s kojima radim; svi koji ne prate te standarde više ne surađuju s nama.
Koliko se vaš osobni stil preklapa s onim što nudite kroz kolekcije?
“People Like Us” je lifestyle brend, što znači da sve što kreiram i što naš brend predstavlja odražava moj osobni stil. To je ono što živim. Vrijednosti iza brenda su bezvremenost, čiste forme, udobnost i prirodni materijali.
Tko su vaše klijentice, kakvim ženama se kroz dizajn obraćate?
Svjesne žene koje žele istražiti sebe, koje imaju dovoljno samopouzdanja i hrabrosti da otvore srca i idu prema svojim snovima. Njihova sposobnost da prepoznaju poruku koju šaljemo inspirira me za daljnji rad.

“People Like Us” bih definirala kao zajednicu više nego kao klasičan modni brend. Ima li odjeća ovdje veću funkciju i što je to što želite ponuditi klijentima?
Apsolutno se slažem. People Like Us je zajednica svjesnih i znatiželjnih žena. Kroz modu i vizualno izražavanje, nastojimo doprijeti do žena kako bismo ih potaknuli da zavire u sebe i zajedno stvorimo bolje mjesto iz ljubavi. U tom duhu osnovali smo i Gentlewoman Club, gdje slavimo nježnost, odlučnost i kreativnost.

Na što gledate kao na najveći problem modne scene, a zatim i konkretnije, najveći problem naših navika nošenja i kupovanja odjeće?
Nisam ljubitelj uniformiranosti i trendova jer ih smatram neoriginalnima. Kao što sam rekla u jednom intervjuu, trend je ogroman izazov jer je zavodljiv i lako dostupan, a za svoj stil i način života moraš se više potruditi. Zapravo, moraš se “sakriti” od trendova kako bi ostala autentična.
Kako jedan slow fashion brend danas može funkcionirati na tržištu koje je zatrpano s toliko izvora jeftine fast fashion odjeće? Što postaje ključno za uspjeh?
Ključ uspjeha leži u upornosti, fokusu na rad i jasnom planiranju. Važno je davati vrijednost svojim komadima; ako ih živimo i ulažemo energiju u njih, slow fashion će pronaći svoje mjesto među velikim brendovima.


Definicija luksuza također se promijenila, cijena više nema toliko veze s kvalitetom… Što za vas znači luksuz, u smislu modnog komada, stila?
Za mene je luksuz sve što me očara na prvi pogled. To su komadi koji me inspiriraju na promišljanje o tome kako ću ih nositi, kako će me potaknuti da postanem uspješnija, nježnija i mudrija. Luksuz je u osjećaju koji određeni komad odjeće može probuditi u meni.
Kada ste 2017. godine pokrenuli brend, koji je bio cilj? I kako ga promatrate danas – je li People Like Us ono što ste željeli da postane?
Kada se prisjetim 2017. godine, osjećam sentimentalnost i sjećam se svoje naivnosti i hrabrosti s kojom sam započela. Počela sam s puno ljubavi i vjere, bez jasne strategije ili plana. Danas, iako sam na pravom putu s People Like Us, još uvijek imam mnogo toga što želim prenijeti, pokazati i kreirati. Moj odgovor je da, brend je na pravom putu.

Kako izgledaju vaši radni procesi? S kojom idejom krećete u kreiranje svakog odjevnog komada?
Moj radni proces vrlo je emotivan. Svaki komad prvo proživim u sebi, kroz neku životnu lekciju ili proces s kojim se suočavam. Prolazim kroz tamu u potrazi za svjetlom, a na kraju se predajem višoj sili, dopuštajući joj da me vodi. Taj proces čuvam za sebe i uživam u crtanju, pisanju i kreiranju dok ne dođe trenutak da model ugleda svjetlost dana. Svaki komad nosi svoj zlatni detalj koji nas podsjeća da je svjetlo u nama. Nakon toga počinje akcija – svi rade svoj dio posla. Volim harmoniju, kvalitetu i jasne dogovore.
Dotaknimo se posljednje kolekcije – koje su njezine glavne odrednice? Koje komade biste nam preporučili?
Inspiracija za moju posljednju kolekciju bile su ruke – željela sam predstaviti ljepotu ženskih ruku kroz široke rukave koji ostavljaju gole ruke, simbolizirajući ženstvenost. Boje su prirodne, s naglaskom na maslinasto zelenu i smeđu te nezaobilaznu boju vanilije po kojoj je People Like Us prepoznatljiv. Sve je ručno krojeno i proizvedeno u Hrvatskoj i Srbiji, na što sam posebno ponosna. Preporučila bih kimono jaknu u maslinasto zelenoj boji i hlače koje su savršena dnevna uniforma za svaku priliku, od jutra do večeri.