Ove subote se u Londonu otvara velika izložba posvećena Coco Chanel

Ove subote Victoria and Albert Museum u Londonu održava prvu veliku izložbu posvećenu Coco Chanel koja će trajati sve do veljače iduće godine. Zavirite zajedno s nama u svih deset sekcija izložbe
14.09.2023.
IMAGE SOURCE: Chanel
RECOMMENDED

Početkom ljeta stigla je informacija da će Victoria and Albert Museum u Londonu održati prvu veliku izložbu posvećenu radu Gabrielle Coco Chanel. Izložba je najavljena za jesen pa smo strpljivo čekali veliko otvorenje koje se događa ove subote. i traje sve do 25. veljače 2024. „Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto“ prva je britanska izložba posvećena radu francuske kreatorice Gabrielle ‘Coco’ Chanel te prati evoluciju njenog ikoničnog dizajnerskog stila i osnivanje kuće CHANEL, od otvaranja njenog prvog butika za kape u Parizu 1910. godine do predstavljanja njene posljednje kolekcije 1971. godine. Izložba prikazuje gotovo 200 izgleda viđenih zajedno po prvi put, kao i dodatke, parfeme i nakit, istražujući Chanelinu pionirsku pristupu dizajnu mode, koji je utemeljio novu eleganciju i i dalje utječe na način oblačenja žena danas.

Izložba „Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto“ je reimaginacija istoimene izložbe Muzeja mode u Parizu, s preko 100 novih predmeta i 60 novih lookova. Ona prikazuje rijetko viđene komade iz kolekcije V&A, zajedno s izgledima iz Palais Galliera i Patrimoine de CHANEL, nasljedne kolekcije modne kuće u Parizu. Istaknuti su jedan od najstarijih preživjelih Chanel komada iz 1916. godine; originalni kostimi koje je Chanel dizajnirala za Baletske Ruske produkcije “Le Train Bleu” 1924. godine; odjeća stvorena za holivudske zvijezde Lauren Bacall i Marlene Dietrich; rani primjer Chanelovih revolucionarnih večernjih hlača i ansambli iz Chanelove posljednje kolekcije iz 1971. godine.

Chanel je prije svega dizajnirala za sebe. Stvarajući odjeću prilagođenu neovisnom i aktivnom načinu života, predviđala je potrebe i želje modernih žena. Kroz deset tematskih dijelova, izložba istražuje Chanelin inovativan pristup tkaninama, silueti i konstrukciji, te će ispitati kako je oblikovala novi okvir za modu u dvadesetom stoljeću. Prikazujući zadivljujući niz nekih od najpoznatijih Chanelinih dizajna iz njenih šezdeset godina u modi, izložba analizira njenu profesionalnu karijeru, pojavu i razvoj njenog stila te njen doprinos povijesti mode. Izložba također ističe britanske inspiracije Chanel, poput njenog usvajanja tvida, suradnje s britanskim tekstilnim tvrtkama i tekstilne tvornice u Huddersfieldu.


Tristram Hunt, direktor V&A, rekao je: “Kao jedna od najuspješnijih modnih kuća koja postoji, CHANEL duguje mnogo temeljima koje je prvi postavila njegova osnivačica Gabrielle Chanel, prije više od stoljeća. Radujemo se partnerstvu s CHANEL-om i Palais Galliera na ovoj izložbi, koja nam pruža priliku istražiti podrijetlo i elemente ovog trajnog stila i prikazati malo poznate povijesne Chanelove odjevne predmete iz kolekcije V&A.” Kroz deset sekcija, izložba „Gabrielle Chanel. Fashion Manifesto“ prikazuje izvanrednu vještinu i inovaciju osnivačice kuće CHANEL:

TOWARDS A NEW ELEGANCE

Ova sekcija nudi uvod u početak karijere Gabriele Chanel kao krojačice, otvarajući svoj prvi butik u ulici Cambon u Parizu 1910. godine, te dodatne butike u modnim obalnim ljetovalištima Deauville i Biarritz. Ovaj odjeljak opisuje kako je uspjeh ovog posla omogućio njezino proširenje na odjeću. Prikazivat će se jedan od najstarijih preživjelih Chanelovih odjevnih predmeta, karakteriziran minimalizmom i preciznošću – streamlined način oblačenja koji se razlikovao od pretjerano dekorativnih modnih trendova tog vremena i postavio temelje njenih dizajnerskih principa.

THE EMERGENCE OF STYLE

Ova se sekcija usredotočuje na to kako je Chanel razvila odmah prepoznatljiv potpisni stil tijekom 1920-ih i 1930-ih. S čistim linijama, fluidnim materijalima i jednostavnom paletom boja, njeni suptilni dizajni bili su revolucionarni u svojoj praktičnosti, ali su istovremeno prikazivali rafiniranu eleganciju. Nekoliko podsekcija također će istražiti ulogu tekstila i proizvodnje, njenu upotrebu vezova u svojim dizajnima i istaknuti Chanelinu poznatu malu crnu haljinu. Ovaj odjeljak također uključuje Chaneline britanske utjecaje i poslovne pothvate, te njene kreacije nošene na kazališnom sceni i filmskom platnu.

THE INVISIBLE ACCESSORY

Sekcija prikazuje stvaranje i utjecaj prvog Gabrielle Chanel parfema N°5, koji je postao najprodavaniji parfem na svijetu. Kreiran kao produžetak njenih odjevnih predmeta i odražavajući njenu viziju modernosti, Chanel je N°5 učinila zaštitnim znakom svoje modne kuće. Ovaj odjeljak će također istražiti lansiranje Chanelove linije šminke 1924. godine i njege kože 1927. godine. Posjetitelji će proći kroz zlatno nijansiranu instalaciju koja se odnosi na ikonsku bočicu parfema No°5.

LUXURY AND LINE

Sekcija se fokusira na to kako je Chanelova večernja odjeća pokazivala suptilan miks inventivnosti i klasicizma koji su suptilno isticali žensku figuru. Harmonizirala je proporcije i materijale kako bi stvorila odjeću koja izražava eleganciju, slobodu i jednostavnost. Rezultirajući dizajni prenosili su napetost između odjeće i tijela, opisane na francuskom kao “allure”. Ovaj odjeljak također će istražiti “Bijoux de Diamants”, njenu prvu i jedinu kolekciju finog nakita iz 1932. godine, koju je naručila Međunarodna dijamantna korporacija Londona.

CLOSING THE HOUSE

Ova sekcija će istaknuti utjecaj izbijanja rata 1939. godine na njen osobni i profesionalni život. Izložba će se nastaviti Chanelinim službenim povratkom u modu 5. veljače 1954. godine, s ponovnim pokretanjem njenog kućnog krojačkog salona u dobi od sedamdeset i jedne godine. Chanelova povratna kolekcija sadržavala je potpisne znakove koje je tako uspješno uvela tijekom 1920-ih i 30-ih, predstavljajući njenu ažuriranu viziju garderobe moderne žene.

THE SUIT

Sekcija će istaknuti definirajući odjevni komad Gabrielle Chanel u njenom poslijeratnom doprinosu modi, s više od pedeset modela u raznim bojama izloženih na dva nivoa. To je bila deklaracija njene vizije moderne ženstvenosti, Chanelov kostim kombinirao je lakoću i udobnost s jednostavnošću i stilom. Opisan od strane Voguea 1964. godine kao “najljepša uniforma na svijetu”, Chanelov kostim, koji je od tada postao vječni klasik, ostaje temeljna referenca za modu i danas.

CHANEL CODES

Ovaj odjeljak će se usredotočiti na to kako su dodaci bili temeljni za Chanelinu koncepciju harmonične siluete. Oni su odražavali njen pragmatičan pogled na modu i pružali prepoznatljive kodove koji su naglašavali jedinstvo njenog stila. Od 1950-ih, Chanelova torbica 2.55 i dvobojne slingback cipele postale su dva najtrajnijia modna dodatka na svijetu.

INTO THE EVENING

Sekcija prikazuje večernju odjeću kao važan dio Chanelinih krojačkih kolekcija u kasnijem dijelu njene karijere. Od kasnih 1950-ih nadalje, prilagodila je svoje kostime kako bi se mogli nositi u večernjim satima. Ovi cocktail kostimi slijedili su isti oblik kao i njeni dnevni kostimi, izrađeni u različitim bogatim dekorativnim tkaninama poput zlatnih i srebrnih lamea, teksturiranih tkanja i intricate uzorka svile.

COSTUME JEWELLERY

Ovaj odjeljak će istražiti bitni dio Gabrielle Chanelovog prepoznatljivog stila. Odbacujući konvencije finog nakita, Chanel je dala kostimskom nakitu novi status. Već od početka 1920-ih godina, Chanelovi butici su nudili raznovrstan izbor kostimskog nakita odnosno bižuterije, koji se nosio uz njenu elegantnu modnu odjeću. Bižuterija couturière Gabrielle Chanel crpila je inspiraciju iz različitih mjesta i povijesnih epoha.

A TIMELESS ALLURE

Finalna izložba slavi večernju haljinu kao Chanelov izraz stila, prikazujući izgled na rekreaciji ikoničnog stubišta s ogledalima temeljenog na dizajnerovom ateljeu. Chanel je predložila opuštenu verziju formalne haljine koja je bila istovremeno suptilna i sofisticirana, vraćajući se temeljima koji su vodili njenu estetiku i obilježili njenu karijeru. Ovaj odjeljak će prikazati da je sve do njene posljednje kolekcije za proljeće-ljeto 1971. godine, Gabrielle Chanel reinterpretirala, ažurirala i usavršavala svoja pravila i principe, kontinuirano usavršavajući svoj karakteristični stil.

SAZNAJ VIŠE:
Lea Ladišić Marković
| 09.04.2024.