Određuje li algoritam društvenih mreža tvoju beauty rutinu?

Gdje god da odrađuješ svoje scrollanje, na Instagramu ili TikToku, čini ti se kako svi koriste isti serum, kremu ili čistač. Potom odlučiš to prokomentirati s prijateljima, i oni nemaju pojma o čemu ti pričaš. Ne znaš, žive li pod kamenom ili samo nisu primijetili. Pa svi koriste baš te proizvode, zar ne? U tom trenutku prsne tvoj social media balončić - algoritam ti servira ono što konzumiraš
09.06.2022.
IMAGE SOURCE: BEcyk Bonnie Instagram, Taylor Shae Instagram

Možda tek postajemo svjesni, ali proizvode koje odabiremo za njegu lica, sjaj kose ili za upečatljiv make up, itekako određuje algoritmom društvene mreže s koje konzumiramo sadržaj. Probajte se zamijeniti za mobitel s osobom za koju mislite da nemate ništa zajedničko kako bi se uvjerili u ovo. Budući da algoritam želi zadržati našu pozornost, servira nam sadržaj za kojeg pretpostavlja da ćemo ga htjeti konzumirati uzimajući u obzir našu povijest konzumiranja sadržaja. Ovo često uključuje ponavljanje vrlo sličnog tipa sadržaja stvarajući našu privatnu kuriranu društvenu mrežu.

Uživajuću u personaliziranoj monokulturi u kojoj nam sve apsolutno ima smisla, nismo ni svjesni kako su servirani proizvodi koji se ponavljaju iz videa u video, servirani samo nama. Gledajući Promatranje magičnog učinka najnovije maskare već tjedan dana, jednostavno nas pobudi na kupnju. “A tek ono famozno rumenilo koje se savršeno stapa s kožom, pa ako ga imaju svi mogla bih ga probati i ja. I da ne zaboravim na serum od kojeg svima ten blista kao disko kugla? Vrijeme je da i ja zasjajim”. Sve su ovo misli i razgovori koje smo barem u jednom trenutku vodili sami sa sobom.

Lakše je nego ikada prije stvoriti dojam panike, FOMO-a i dezinformacija. Čak i kad se radi o beauty trendovima. Nešto što nam se čini da osvaja internet, možda zapravo osvaja samo naš personalizirani feed. Ako nam se proizvod svidi, možda to i nije tako loše, ali jeziva mi je pomisao da algoritam ima toliko moć kontrole našeg svijeta da može oblikovati našu osobnu rutinu njege i higijene.

Sigurno imate barem jedan proizvod za njegu lica i kose kojeg se kupili pod utjecajem internet u zadnjih mjesec dana. Pa ako algoritam ima toliko veliku moć da utječe na naše navike i zdravlje kože, zamislite tek koliku moć ima za oblikovanje naših misli i stavova. Tu ću stati. Ipak ovo nije politička kolumna, ali za ubuduće kad ćete imati snažan poriv ili iznenadni stav o nečemu o čemu nikada prije niste, pitajte se – od kud je to došlo.

SAZNAJ VIŠE: