Možda tek postajemo svjesni, ali proizvode koje odabiremo za njegu lica, sjaj kose ili za upečatljiv make up, itekako određuje algoritmom društvene mreže s koje konzumiramo sadržaj. Probajte se zamijeniti za mobitel s osobom za koju mislite da nemate ništa zajedničko kako bi se uvjerili u ovo. Budući da algoritam želi zadržati našu pozornost, servira nam sadržaj za kojeg pretpostavlja da ćemo ga htjeti konzumirati uzimajući u obzir našu povijest konzumiranja sadržaja. Ovo često uključuje ponavljanje vrlo sličnog tipa sadržaja stvarajući našu privatnu kuriranu društvenu mrežu.
Uživajuću u personaliziranoj monokulturi u kojoj nam sve apsolutno ima smisla, nismo ni svjesni kako su servirani proizvodi koji se ponavljaju iz videa u video, servirani samo nama. Gledajući Promatranje magičnog učinka najnovije maskare već tjedan dana, jednostavno nas pobudi na kupnju. “A tek ono famozno rumenilo koje se savršeno stapa s kožom, pa ako ga imaju svi mogla bih ga probati i ja. I da ne zaboravim na serum od kojeg svima ten blista kao disko kugla? Vrijeme je da i ja zasjajim”. Sve su ovo misli i razgovori koje smo barem u jednom trenutku vodili sami sa sobom.
Lakše je nego ikada prije stvoriti dojam panike, FOMO-a i dezinformacija. Čak i kad se radi o beauty trendovima. Nešto što nam se čini da osvaja internet, možda zapravo osvaja samo naš personalizirani feed. Ako nam se proizvod svidi, možda to i nije tako loše, ali jeziva mi je pomisao da algoritam ima toliko moć kontrole našeg svijeta da može oblikovati našu osobnu rutinu njege i higijene.
Sigurno imate barem jedan proizvod za njegu lica i kose kojeg se kupili pod utjecajem internet u zadnjih mjesec dana. Pa ako algoritam ima toliko veliku moć da utječe na naše navike i zdravlje kože, zamislite tek koliku moć ima za oblikovanje naših misli i stavova. Tu ću stati. Ipak ovo nije politička kolumna, ali za ubuduće kad ćete imati snažan poriv ili iznenadni stav o nečemu o čemu nikada prije niste, pitajte se – od kud je to došlo.