Svaki period nosi svoje beauty trendove koji se nerijetko vraćaju – primjerice tanke obrve po uzoru na Pamelu Anderson u devedesetima. Neovisno o tome hoćete li ga prihvatiti i nositi ili ne, beauty trendove vežemo za određene godine i okruženi smo primjerima “savršenih” – prvenstveno mislim da svim društvenim mrežama. U posljednje vrijeme, na glasu kao it tretman je brow lift, koji se uz odlazak na tretmane može odraditi i uz pomoć dobrih gelova za obrve. No osim toga, postoji li zaista trendi oblik obrva i što žene najčešće traže u beauty salonima? Pitali smo ekspertice koje su izgradile poslovno carstvo upravo na oblikovanju obrva. Stručnjakinje Martina Kallos i Ket Crnolatac dale su nam odgovore vezane za trendove u svijetu oblikovanja obrva – i biste li trebali uopće obraćati pažnju na sam trend.
Koji oblik obrva je trenutno najpopularniji?
Martina: Mislim da je apsolutno nemoguće odrediti jedan oblik obrva kao popularan. Zašto? Prvo, činjenica je da trendovi prolaze takvom brzinom da dok skrolate od početka do kraja ovog teksta, na jednom kraju svijeta se već “rodio” neki novi trend i sutra ćemo ga vidjeti na TikToku. A drugo, ovisi o kojoj prigodi i o kojem tipu ljudi pričamo. Imamo every day brows za millennials ekipu koja ne voli eksperimentirati, a imamo i gen Z koji ne zazire od fashion i deco obrva, te svih mogućih varijacija stiliziranja. Takozvani “zlatni rez” ili “božanski omjer” je nešto što se često spominje u beauty industriji. To je taj neki savršeni oblik i mislim da mnogi brow artisti forsiraju taj oblik na licima svojih klijenata, ali ipak mislim da su želje klijenata i njihova percepcija obrva malo drugačije od toga.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/oblikovanje-obrva-trendovi-8-683x1024.jpg)
Ket: Znamo koliko beauty scena zna biti dinamična, ali u posljednje vrijeme je iznimno glasna oko važnosti kako ostati dosljedan sebi, o isticanju prirodne ljepote i prihvaćanju nesavršenosti, a to se odnosi i na obrve. Nisu više visokog luka, stroge i definirane, već pomalo “savršeno nesavršene”, razbarušene ili začešljane, svakako zdravije i punije. Takav tip obrva pristaje većini jer daje uravnotežen izgled lica, djeluju mladenački i prozračno. Težnja za autentičnosti u ljepoti učinila je prirodne obrve trendom koji će živjeti uvijek. Osim toga lako ih je i održavati. Za one koji su prirodno blagoslovljeni gustim obrvama dovoljno je da ih začešljate fiksatorom kao što je MNML Brow Definer.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/06/ket-crnolatac-obrve-intervju-683x1024.jpg)
Jesu li tanke obrve „trend“? I trebamo li oblik obrva uopće gledati kroz prizmu trenda?
Martina: Ako mene pitate, tanke obrve bi trebale biti jedan davno zaboravljeni trend. Međutim, treba prihvatiti činjenicu da u potrazi za inspiracijom, dizajneri i make up artisti, vrlo često kopaju po prošlosti i vraćaju neke stare trendove. Tako se redovito događa da recimo Tjedan mode iznjedri revije na kojima modeli nose vrlo tanke obrve, ali ne mogu reći da se taj “trend” uspio prenijeti u svakodnevni život. Trend su traperice visokog ili niskog struka. Obrve su nešto što ipak daje karakter našem licu i ljudi nisu spremni toliko eksperimentirati s izgledom. Kroz život možda promijenite dva ili tri oblika obrva jer se i karakter s godinama mijenja te svaka promjena sa sobom donosi želju za promjenom izgleda i ekspresije lica. Tada nastupa brow makeover.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/bella-hadid-oblikovanje.obrva_-819x1024.jpg)
Ket: The 90s brows! Želimo li tu patnju prolaziti ponovo? Mislim da ne, i da smo dovoljno naučili od naših mama. Pitanje o tankim obrvama povlači se godinama, a razlog tome su neuspjeli pokušaji viđeni kroz modne revije ili događanja u svijetu slavnih. Svake godine pročitam barem jedan članak na temu kako se tanke obrve vraćaju na scenu, na sreću, uvijek ostane samo na riječima.
Koji načini oblikovanja su najtraženiji ove sezone? Brow lift je i dalje vrlo tražen?
Martina: Apsolutno brow lift. Ovo je definitivno jedan od najtraženijih tretmana za obrve. Kallos je ove godine lansirao HOMEBOX Brow Lift kit s kojim su žene dobile priliku napraviti brow lift kod kuće i dobiti rezultate kao da su izašle iz salona. Budući da je laminacija obrva već dugo prisutna na našem tržištu, ne mogu reći da je ovo trend. Ovo je jedan tretman koji će se još dugo zadržati među klijentima. Ovo je nešto što ostaje. Nakon brow lifta, powder brows tj. micropigmentacija još uvijek visoko kotira u beauty salonima. Rekla bih da i cijena pomalo diktira potražnju. Trajna šminka je većinom odabir srednje i starije populacije, a brow lift je definitivno prvi izbor mlađih djevojaka. Naravno, i samo stanje obrva dirigira izbor.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/oblikovanje-obrva-trendovi-7-1024x1024.jpg)
Ket: Jedan od najvećih brow trendova koji se dogodio je brow lamination, trend koji se nastavlja i raste iz godinu u godinu. Zanimljiv je podatak da upravo taj tretman ima više od 950 milijuna pregleda na TikToku. Također, brow lamination je jedan od najtraženijih tretmana u Hrvatskoj, a uz njega dodala bih tretman mikropigmentacije obrva (powder brows technique).
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/oblikovanje-obrva-trendovi-6-683x1024.jpeg)
S kojim zahtjevima najčešće dolaze klijentice? Koliko izgled celebrityja utječe na potražnju?
Martina: Klijentice vrlo često dolaze s fotografijama it djevojaka i influencerica i tada nastaje problem. Svaka žena ima drugačiji oblik lica, muskulaturu i ekspresiju. A tu je i onaj faktor “popularnosti”. I kada se to sve stavi u jedan miks koji vidimo na društvenim mrežama, klijentice imaju totalno krivu predodžbu o željama i stvarnim mogućnostima.
Žene žele cijeli paket. I vrlo često misle da će uz nove obrve doći i cijeli niz ostalih dodataka kao što su samopouzdanje, popularnost, sreća… Nažalost, obrve su samo jedan korak prema nekom osobnom ispunjenju. Dakle, na fotografijama koje klijentice donesu najčešće vidim ono što nije nužno realno ili je to “full package”: ljepota, popularnost, photoshop… A obrve, vrlo često su sasvim prosječne, ali vrlo lijepo izgledaju na takvim fotkama.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/obrve-oblikovanje-trendovi.jpg)
Ket: Ovisi o populaciji koja dolazi na tretmane. Mlađa populacija ili generacija Z podložnija je društvenim mrežama i trendovima pa tako često dobijemo zahtjev za “straight brows” ili ravnim obrvama. Rep obrve je lagano podignut kako bi vizualno podigli oko ali i lice, s tu ubrajamo i brow lamination jer daje taj efekt. Generacija X ipak teži nešto prirodnijem izgledu uz male preinake, bilo da se radi o klasičnom oblikovanju i bojanju ili pak mikropigmentaciji obrva. Vole taj izgled lagano osjenčanih obrva koje daju iluziju gustoće i definicije. Najčešće pokazuju naše radove kao primjer.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/hylie-bieber-obrve-oblikovanje.jpg)
Kako prepoznati koji je način oblikovanja i oblika obrva najbolji za oblik lica?
Martina: Ako ste osoba koja nema vremena za salone i nema vremena za stajanje pred ogledalom, powder brows ili hair stroke su dvije tehnike trajne šminke i definitivno će vam olakšati život i skratiti vrijeme u kupaonici. Ako imate guste obrve, svakako je dobar izbor brow lift. Kod rijetkih obrva, brow lift daje efekt punoće i također je dobra opcija. Postoje i neka zlatna pravila: duguljasto lice i visoko čelo – obrve s izraženim lukom. Nisko čelo – ravnije obrve.
![](https://buro247.hr/wp-content/uploads/2024/07/rosie-hw-obrve-819x1024.jpg)
Ket: Kroz razgovor s klijentom. U obzir uzimamo sve od anatomije lica, mimike pa do načina života i tako prilagođavamo izgled obrva.