Nogomet i moda skladno funkcioniraju, u što smo se uvjerili kroz brojne kolaboracije – koje su sve češća praksa od koje korist ima nogometni ili sportski kao i modni brend. Redovito se povećan broj nogometnih suradnji događa uoči nogometnog prvenstva, kao što je slučaj ove godine. Koliko su nogometni dresovi stylish, već smo pisali ovdje i na društvenim mrežama možete pronaći različite stilske opcije kako ih nositi u svakodnevnom looku. A jednako kao i dresovi, kopačke su također zanimljive modnim brendovima i već godinama su izvor inspiracije – za brendove koji surađuju s najpoznatijim sportskim gigantima, ali i za modne kuće koje jednostavno preuzimaju estetske kodove nogometne kopačke i prevode je u statement modni komad.

Vrlo uspješan u tome je relativno mladi pariški brend Botter koji je u kolekciji za proljeće 2023. godine predstavio kopačke u crnim i neonskim nijansama oko kojih se nalazila prozirna smjesa koja nalikuje na gumu. Kolekcija se referirala na karipsku kulturu i tropske elemente kroz koje je isprepleten njihov prepoznatljivi sportski stil. Globalno zatopljenje je tema kolekcije pa su predstavili nekoliko “vodenih” motiva – kopačke koje izgledaju kao da plutaju su bile među njima, a u dizajnu su se udružili s eksperimentalnim brendom obuće Studio Hagel.
Ove godine pak, Botter se udružio s brendom Reebok na kopačkama koje su inspirirane retro siluetom i koje su poslali na modnu pistu. Tenisica će vas podsjetiti na dizajn obuće ranih dvijetisućitih i umjesto na nogometni teren, ove kopačke možete nositi kao modni dodatak i dio street style lookova.
Pratitelji rada Virgila Abloha nisu zaboravili na suradnju koja je nastala 2018. godine. Off-White se tada udružio s brendom Nike, na kolekciji narančastih kopački koje nose obilježja Off-White brenda i danas su kolekcionarski komad.

Limitirane Nike Mercurial Vapor XII Elite FG predstavio je Kylian Mbappé koji je personalizirani primjerak nosio na utakmici protiv kluba Monaco. Nekoliko godina kasnije, 2020. godine, Puma se udružila sa streetwear brendom KidSuper na liniji vrlo fotogeničnih i cool kopački koje su se razlikovale od onih klasičnih zbog neutralnih i pastelnih tonova i zabavnih grafika.

Naravno da priča ne prolazi bez giganta kao što su Adidas i Prada koji su se udružili u nekoliko navrata. Prošle godine prvi puta ikada napravili su nogometne tenisice koje donose najbolje od visoke mode i sporta. Na kopačkama se nalazi logo difuznog brenda Prada Linea Rossa, a kopačke odlikuje tech dizajn i futuristički izgled kojim se pokazalo da i sportska tenisica poput kopačke uz funkcionalne elemente može biti dio visoke mode. Recentnu suradnju koja je izazvala puno pažnje vidjeli smo u travnju godine. Predstavljena je limitirana kolekcija Y-3 Predator 24 kopački koje izgledaju kao remek-djelo.


Elegantne, monokromatske i futuristički dizajnirane, ove kopačke u nijansi “Cloud White” sadrže kontrastne crne detalje i rađene su ekskluzivno za igrače Real Madrida. U prodaju će biti puštene u vrlo limitiranom broju, a iza luksuznog i elegantnog dizajna stoji dizajner Yohji Yamamoto koji uspješno surađuje s ovim brendom.
A naravno, sport je nepresušan izvor inspiracije za modne kuće koje pomiču granice i na modnu pistu dovode neočekivane siluete.

Balenciaga, Miu Miu ili Burberry samo su neka imena koja u svoje kolekcije uvrstile kopačke. Dok su Balenciaga i Burberry samo prilagodili klasičan dizajn kopačke, Miu Miu je 2020. godine donosi subverzivan komad u obliku metalik kopačke s kitten petom. Miuccia Prada (koja navodno navija za talijanski Inter) tematizirala je suprotnosti kao temelj naše svakodnevice. Hibrid kopačke i party cipele dobar je primjer toga.

