Što golub, celer, vaza od mramora i rajčica imaju zajedničko? Voli ih modna svita, naravno, i već se odavno pokazalo da pravila u kategoriji čudnih predmeta na modnoj pisti nema. Što bizarnije, to bolje – a posebno uživamo u neobičnim predmetima iz svakodnevnog života koji su odjednom postali modnim predmetima žudnje. Volimo se nekad nad njima zgroziti, volimo kad nas iznenade, a više od svega, čini se, volimo ih i nositi u ruci.

Koncept novelty torbe, odnosno torbi neobičnih i zabavnih oblika koje oponašaju svakodnevne predmete nije velika novost na modnoj sceni, ali nas dizajneri iznova uspjevaju iznenaditi kreativnim rješenjima. Judith Lieber je još šezdesetih godina u SAD-u napravila business na luksuznim torbicama izrađenima tako da dizajnom oponašaju sve čega se možete dosjetiti, od pakiranja pommes fritesa pa do čaše martinija i svežnja novčanica. Optočila je ove torbice krisalima i namijenila da se nose uz večernje toalete.

Dva desetljeća kasnije, Carrie Bradshaw će izbezumljeno gledati u torbicu u obliku labuda optočenog kristalima, torbe za koju je Mr. Big zaključio da je baš pravi izbor za Carrie koja se tada nije odvajala od Fendi Baguette torbe. Još dva desetljeća kasnije, Carrie će samovoljno nositi drugu pticu u ruci, ovoga puta onu u obliku goluba iz kolekcije brenda JW Andersona.


Tko zna je li Jonathan Anderson slutio da će clutch torba u obliku goluba postati baš toliki viralni hit. Nakon što je prošao val izrugivanja i inicijalnog šoka, JW Anderson Pigeon torba postala je modni statement– kolekcionarski piece i znak da dobro pratite što se događa na modnoj sceni. Sezonu kasnije, dizajner je predstavio clutch torbe u obliku žabe, a u Loewe kolekciji, iskoristio je motiv šparoga za luksuznu torbu s ručkama.


Novelty torbe igraju se s tankom granicom dobrog ukusa jer često koketiraju s estetikom kiča. Ipak, već desetljećima ih modna scena obožava jer njihova čar leži u tome što dopuštaju dozu neozbiljnosti i dječjeg pristupa modi i stilu, dok su i dalje u okvirima “ozbiljne mode za odrasle”. Nitko se s tim konceptom ne bavi bolje od brenda Moschino koji je trenutno pod vodstvom Adriana Appiolaze, a neobične torbe posljednjih godina ponovno su dosta zastupljene na sceni, što ima smisla ako pogledate koliko su tmurna i deprimirajuća vremena u kojima živimo.
Istovremeno, nalazimo se u post-eri tihog luksuza – pročišćene, beige mode lišene uzoraka, maksimalizma svake vrste i zabavnih krojeva koji odskaču od pravila tihog luksuza. Bizarne torbe najlakši su i najzabavniji način kako svaku kombinaciju, koliko god jednostavna bila, učiniti statement lookom.


@cultgaia Florence Clutch on-the-go @Isabel #cultgaia
♬ original sound – Marcel W.
@itsjakeflemm this is insanely beautiful. thank u for the gift @Cult Gaia #fashion #style #newbag
♬ original sound – Jake Fleming
U tome je čar svake novelty torbe, pokazuje da uvijek postoji prostor za opuštenost i humor. Istovremeno je svaka bizarna torba kolekcionarski komad, conversation starter koji nosi onu main character energy i pokazuje da ste spremni na malo modnog rizika i da ne shvaćate modu toliko ozbiljno. U jednom trenutku prošle godine, niste mogli proći ponudom brenda bez da naiđete na sličnu torbu od smeđe brušene kože koju svaka druga osoba na ulici nosi ispod ruke. Kad udarimo u zid prevelike uniformiranosti, novelty bag razbija takvu monotoniju.

One koje izazivaju granice, iritiraju javnost i otvaraju pitanja o tome što se smatra modom, a što je samo dobra šala s visokom cijenom su Balenciagina vreća čipsa rađena od kože, Bottega Veneta torba u obliku plastične vreće, a još 2014. bila je to shopping košara i tetrapak mlijeka s logom Chanela.



U posljednjim kolekcijama, to je celer, baget, kutija mlijeka iz selekcije brenda Moschino, Loewe tomato clutch torba koja je nastala iz Internet meme-a. S druge strane, Cult Gaia, brend koji se probio s danas kultnom Arch rešetkastom torbom, novelty torbe predstavlja kao pravi objet d’art, modni dodatak koji je funkcionalan ali ga morate pogledati dva puta kako biste znali o čemu je riječ i zaista može poslužiti kao dekoracija na polici u dnevnom boravku.



Osim torbi u obliku školjke ili ruže koje zrače ljetnom shell girl vibrom, što je estetski potpis brenda, ove godine morali ste negdje vidjeti Florence clutch torbu. Model vjerno oponaša mramornu vazu s tri cvijeta bijele kale, skulptura koja izgleda kao da ste je pokupili sa stola prije izlaska iz stana. Tu je i Jacquemus, koji je posljednju kolekciju posvetio odrastanju na francuskom selu, pa je dio kolekcije duguljasta torbica u obliku poriluka, a pokazao je i naušnice u obliku graška. Čekamo ih vidjeti u prvim dizajnerskih kombinacijama.