SEARCH

Tko su najutjecajniji muškarci u modi danas?

Kendrick Lamar postao je ambasador kuće Chanel. Tko uz njega čini popis muškaraca s najviše utjecaja na scenu?
26.04.2025.
IMAGE SOURCE: Profimedia, Instagram @skepta @travisscott @pharrell
RECOMMENDED

Nekoliko dana dijeli nas od nove Met Gale, a ovogodišnji domaćini su Colman Domingo, Lewis Hamilton, A$AP Rocky, Pharrell Williams, a društvo će im praviti i LeBron James. Tri od navedenih pet muškaraca iz ove skupine nemaju modno obrazovanje niti im je moda prvo zanimanje, međutim, svaki od njih na neki je način surađivao ili trenutno surađuje s luksuznim modnim kućama i brendovima – kroz suradnje kao gostujući ili stalni dizajner. Većina njih svoj utjecaj na modnoj sceni gradi već desetljećima – pogledajte Pharrella Williamsa, možemo li reći da nije ostavio ogroman trag na modu?

muškarci

Što povezuje najutjecajnije muškarce visoke mode?

Do pitanja tko su najutjecajniji muškarci u modi došli smo u redakciji nakon vijesti da je Kendrick Lamar postao ambasador kuće Chanel. Promjena smjera za francusku kuću i vrlo mudar izbor novog ambasadora, osobito u trenutku kada se dosta bruji o tome treba li – i kada će – Chanel dobiti mušku liniju odjeće i modnih dodataka. Lamar je trenutno jedan od najvećih umjetnika glazbene scene i njegov utjecaj puno se širi puno dalje od glazbene sfere.

Brainstormanje o muškarcima s velikim utjecajem dovelo nas je do zaključka da su svi oni trenutno na vrhu modne industrije dolaze s iste pozicije – početke imaju u hip-hop kulturi. S jedne strane možemo izdvojiti it frajere trenutka koji modnim kućama donose veliku medijsku vrijednost – primjerice Jeremy Allan White koji je za Calvin Klein napravio čudo. Zatim Jacob Elordi koji jako dobro surađuje s Bottega Venetom te trenutno omiljeni glumac svih generacija Pedro Pascal (navodno anđeo dobije krila svaki puta kada odjene visoke čizme). Od Saint Laurenta, Bottega Venete do Valentina, ovo su nesumnjivo muškarci koji trenutno rade odličnu promociju za luksuzne brendove koji ih odijevaju, i istovremeno redefiniraju ono što bi muški stil trebao biti. Tu slobodno možemo ubrojati i Lewisa Hamiltona kao predstavnika iz svijeta Formule 1.

Drugo je pitanje koliko navedeni muškarci zaista dovedu profita u blagajnu neke modne kuće i tko će točno kupiti Bottega Veneta Andiamo torbu nakon što je pod rukom bude nosio Jacob Elordi? Nije samo stvar u tome da se generira trenutni buzz i viralnost, ono što se danas brzo zaboravlja. Muškarci koji oblikuju trendove i utječu na struje na modnoj sceni u rukama imaju puno veći utjecaj. Ovdje bi se prije nekoliko godina na prvom mjestu nalazio Kanye West koji je na mnoge načine promijenio modni pejzaž sredinom 2010. godina, i koji bi i danas vjerojatno bio modni inovator da nije krenuo, blago rečeno, krivim putem.

Kada je Pharrell Williams prije dvije godine stavljen na mjesto kreativnog direktora muške Louis Vuitton linije, poteglo se pitanje – jesu li danas dizajneri samo figure ispred brenda i zašto su kreativni direktori danas celebrityji? Isto pitanje poteglo se ove godine nakon što je Ray-Ban proglasio A$AP Rockyja prvim ikad kreativnim direktorom brenda. Možete misliti što god želite o tome kakve kolekcije isporučuje Louis Vuitton pod Pharrellom, no ne možemo reći da nije riječ o čovjeku koji je neupitno jedan od najjačih sila posljednja dva desetljeća. Možemo mu zahvaliti među ostalim uvođenje streetweara među luksuznu modu, stil koji je dominantan i vrlo lukrativan posljednje desetljeće. Ne treba zaboraviti da je moda business i da su relevantnost, vidljivost i zarada najčešće na prvom mjestu, zato je njegovo mjesto u Louisu Vuittonu smisleno.

muškarci

muškarci

Francuska kuća nakon Virgila Abloha odlučila je ne dati priliku nepoznatom talentu već se fokusirati na vidljivost i osloniti na snagu imena Pharrella Williamsa, kreativca koji je napravio most između glazbene i modne industrije i koji uvijek unosi svježu perspektivu. Osim Louisa Vuittona, Pharrell iza sebe ima suradnju sa Chanelom, dvije suradnje s brendom luksuznog nakita Tiffany, mega uspješne suradnje s adidasom… Godinama je vodio vlastiti brend Billionaire Boys Club i dijelom je odgovoran za globalnu prepoznatljivost brenda BAPE.

Na sličnom putu je A$AP Rocky koji je uz Rihannu postao jedan od titana mode – od suradnje s Pumom do nove pozicije za Ray-Ban, A$AP na Tjednu mode u Parizu ima mjesto na rasporedu sa svojim brendom AWGE. Nije toliko davno bilo kada je na suđenju nosio Saint Laurent odijela od glave do pete, ili kada je pozirao u kampanjama za Bottega Venetu.

Svaki od ovih muškaraca nije ograničen na samo jednu sferu niti uski broj obožavatelja. Ovdje se utjecaj proteže kroz više industrija i gradi se snažan imidž prepoznatljiv na globalnoj razini. Kendrick Lamar je svakako jedan od muškaraca koji će tek ostaviti veliki trag na sceni. Ove godine već se dignula prašina nakon što je rasprodao Celine traperice nakon nastupa na Super Bowlu. Ozbiljno gazi prema modnoj industriji, sada kroz suradnju s Chanelom – sigurni smo da je ovo tek početak i da ćemo ga još vidjeti u više modnih uloga.

Travis Scott i Skepta s druge strane oblikovali su suvremenu sneaker scenu. Tenisice Travisa Scotta za Nike i dalje su jedna od najuspješnijih i najpopularnijih suradnji koja i dalje traje, unatoč usporavanju koje je zabilježio Nike. Skepta je ostvario suradnje s Nikeom među kojima je i povratak Nike Shox modela 2019. godine, da bi se 2024. godine udružio s Pumom na tenisici koju je u potpunosti osmislio.

muškarci

muškarci

Hip-hop je krenuo mijenjati svijet visoke mode počevši s Drapper Danom osamdesetih godina, a u 2025. godini, čini se da je taj utjecaj na vrhuncu i da je napokon prepoznat u punoj mjeri. Preporučit ćemo knjigu autorice Sowmye Krishnamurthy “Fashion Killa: How Hip-Hop Revolutionized High Fashion” koja pruža detaljan uvid na utjecaj koji su hip-hop umjetnici ostavili na modu u posljednjih pedeset godina. Počeli su kao outsideri koji su oko snažnog stila koji počiva na pretjerivanju i pokazivanju bogatstva izgradili jednu zasebnu kulturu i smjer koji danas svi žele pratiti. Nakon što je početkom tisućljeća sve bilo bazirano na kolaboracijama, trenutno umjetnici, glazbenici i producenti postaju dizajneri i modne kuće trebaju njih – više nego što se oni trebaju vezati uz neki od luksuznih brendova.

SAZNAJ VIŠE:
Lea Ladišić Marković
| 03.05.2025.
Lea Ladišić Marković
| 04.07.2024.