Možemo li se vratiti dosadnom skincareu bez spektakla?

Vrtlog inovativnih sastojaka, botaničkih i sintetičkih, lako odvede u rupu oporavka kože od iritacija iz koje se teško izvučemo. Tad nam je potrebna dosadna njega kože. S ponudom posljednjih inovacija, imamo li šanse vratiti se osnovama?
17.09.2023.
RECOMMENDED

Kulturno i ekonomsko mjesto u kojem živimo najbolje je opisao sociolog Guy Debord 1967. kad je izdao svoju najpoznatiju teoriju i istoimenu knjigu “Društvo spektakla”. U načinu na koji konzumiramo sve u životu, pri tome ne misleći na hranu iako i hrana je postala spektakl sam za sebe, podvrgava se spektaklu. Sve što susrećemo, doživljavamo i proživljavamo ima primarnu funkciju zabaviti nas. Jedna od postavki te teorije jest da se granice kulture polako brišu i dolazi do njezine homogenizacije. Sve postaje isto. Dokaz o tome možemo pronaći u svakoj niši konzumerizma pa tako i u trendovima kozmetičke industrije. Svakim danom izviru nove spektakularne inovacije, a kupci se pokušavaju izboriti s hrpom novih informacija. U zasićenju svega ponekad smo željni vratiti se na dosadan skincare.

OD KUD DOLAZE INOVACIJE

Inovacije na tržištu daju se pronaći zahvaljujući brendovima koji sami financiraju svoj R&D laboratorij odnosno istraživanje i razvoj. Ipak najveći izvor “inovacija” su kompanije koje pronalaze, proizvode i potom većini kozmetičkih kompanija na svijetu prodaju identične kozmetičke sastojke i posljednje inovacije, za koje je odlučeno da će biti fokus u toj godini. 

Zato odjednom svi novi vitamini C sadržavaju isti stabilni oblik. Od niacinamida ne možemo pobjeći sve i da želimo, a centella se nalazi posvuda. Najvjerojatnije jer je netko u timu za analitiku prenio timu marketing što je hottest new thing. Kad se poslovne odluke o stvaranju novih proizvoda temelje samo na izvještajima o trendovima, gubi se trenutak inspiracije i originalne kreacije, a ponuda brendova polako počinje izgledati kao copy-paste. U želji za zarobljivanjem sljedećeg velikog trenda, kupcima se servira mnoštvo ključnih sastojaka, koju jesu zaista izvrsni, ali nisu svima nužni. Kulturna hegemonija prisutna na kozmetičkom polju, mnogima uništava kožu.

Izuzetno je dobro što postoji velik izbor proizvoda kao i količina informacija koje su dostupne o inovativnim sastojcima, ali prosječan kupac tu se ne snalazi. Najčešće se sjeti da mu je neki sastojak poznat, mnogo se spominjao, stoga ga odluči isprobati, ne obazirući pažnju na to da proizvod u njegovim rukama nije namijenjen vlastitom tipu i problemu kože. 

dosadan skincare

Činjenica da smo željni dosadnog skincarea, bez mnogo spektakla najbolje dokazuje popularnost La Roche Posay Cicaplasta. Taj jedan običan bezazleni balzam kojem je cilj obnoviti kožnu barijeru, po sastavu je zapravo dosadan, a postao je neizbježan dio kozmetičke torbice. Pogotovo kod onih skincare ljubitelja koji vole istovremeno isprobavati mnoštva inovativnih proizvoda čije djelovanje nije kompatibilno. Takvo igranje uglavnom završi s iritacijama i osipima. I naravno, debelim slojem Cicaplasta.

Kako sam veći dio svog dana uronjena u kozmetičku industriju, pomno pratim novosti i inovacije, ali primjećujem kako njihovo spektakularno predstavljanje itekako može donijeti probleme na koži. Hidratacija i SPF su najbitnija dosadna osnova, ali jako ih volim prigrliti. Dosadno je dobro. Dosadno je korisno. Dosadno je mjesto oporavka.

SAZNAJ VIŠE: