Može li iskupljenje u Vogue magazinu popraviti štetu društvenih mreža?

Kada se dogodi neka šteta na društvenim mrežama velika je vjerojatnost da će se vlasnici ili direktori brendova okrenuti Vogueu u nastojanju da se stvar popravi. Kakve su im šanse?
22.03.2023.
IMAGE SOURCE: Rhode Beauty Instagram/Balenciaga

Točno “kao urica” Vogue je objavio tekst o uspjehu brenda Rhode Beauty koji vodi Hailey Bieber. Piše se o širenju na Kanadu, velikoj zaradi, uspjehu brenda, svim pozitivnim stvarima koje bi trebale zamagliti činjenicu da se na društvenim mrežama i dalje vodi najagresivniji online rat protiv osnivačice Rhode Beautyja. Pratim tu situaciju već tjednima i umorila sam se od količine videa na ovu temu i količine online napada na ovu ženu, ali vjerujte mi da korisnici društvenih mreža nisu. Ne sjećam se kada sam (i ako sam ikada) svjedočila takvoj kolektivnoj namjeri da se nekoga diskreditira i otjera u sakrivanje. Pitala sam se u kojem će obliku doći odgovor i kontra napad iz Rhode Beautyja jer na društvenim mrežama ne mogu objaviti jednu fotografiju, a da ih ispod iste ne dočeka tisuće užasnih komentara. Da Hailey Bieber sada izbaci neki revolucionarni proizvod za skincare nema šanse da bi doživio uspjeh. Ljudi bi napisali da im koža gori od korištenja istoga i tako odvratili tisuće kupaca s njene stranice.

Trenutno stanje stvari je da ništa što napravi neće biti dočekano s oduševljenjem. Iz ovoga se morao stvoriti neki mikro prostor za manevar. 

Odgovor na moje pitanje o kontra napadu je došao iz globalne ispovjedaonice modne i beauty industrije- magazina Vogue. Tekst koji su objavili nije namijenjen TikTok generaciji. Ta generacija ne smatra Vogue relevantnim medijem i sigurno ne ide k njima po savjet ili mišljenje o bilo čemu. Tekst koji su objavili je namijenjen potencijalnim investitorima u Rhode Beauty. Krajnji plan svakog indie brenda je da postane toliko utjecajan da se može prodati nekom velikom konglomeratu za veliki novac. Kao što je napravila Kylie Jenner sa svojim brendom i zaradila oko 900 milijuna dolara. Hailey Bieber sigurno ne razmišlja drugačije. Mali brend može dogurati do određenog levela, ali za ozbiljno globalno širenje i distribuciju je potrebna ozbiljna investicija ili prodaja nekom većem. Ako je Bieber imala takav plan u bliskoj budućnosti ,isti joj je ozbiljno ugrožen jer je dokazala da u tjedan dana može uništiti brend s jednim potezom na društvenim mrežama. Razmislite. Biste li vi uložili novac u Rhode Beauty u ovoj klimi? Vjerojatno ne biste jer situacija nije stabilna i nitko ne zna hoće li ova drama imati dugotrajne posljedice na prodaju i koliko dugo će trebati da javnost zaboravi „mean girls“ ponašanje. Nemojte zaboraviti da taj abnormalni hejt dolazi od ciljane skupine Rhode Beautyja. Hailey ne napadaju penzioneri u komentarima. Napada je skupina kojoj prodaje svoje proizvode.

Tekst u Vogueu je presjek poslovanja brenda s naznakama svijetle budućnosti i poruka potencijalnim investitorima „sve će biti uredu“.

Dok čitam intervjue i tekstove tog tipa pitam se kolika je danas moć medija u iskupljenju? Ima li je uopće jer ljudi provode više vremena na društvenim mrežama nego u čitanju Voguea. Dobar primjer ove teze je Balenciaga. Prije tri tjedna svoj veliki intervju za Vogue je dao Demna. Demna se nije oglasio mjesecima nakon skandala s Balenciagom, a revija za jesen/zimu je bila na rasporedu Tjedna mode u Parizu. Netko je morao napraviti uvod u taj događaj i sanirati potencijalnu štetu. Prijetilo se protestima ispred mjesta održavanja revije, nitko nije znao kako će se sve odviti, pa čak ni ljudi iz Keringa. Taj intervju je bio nužan. Kering je veliki oglašivač u Conde Nastu i logično je da je Vogue dobio ekskluzivu. Intervju je bio set predvidljivih pitanja i očekivanih odgovora. Čovjek je pogriješio i sada mora proći kroz to i raditi svoj posao. Komentari na društvenim mrežama su ostali brutalni. Nikoga nije bilo briga što je Vogue oprostio Balenciagi i što su pokušali objasniti čitateljima da su greške dio života (i poslovanja).

 Javni sud je donio svoju odluku i čini mi se da pobija svako „stručno“ mišljenje.

Prije desetak godina situacija je bila drugačija. Kada bi Vogue objavio neko pr-ovsko saniranje štete (kao i svaki drugi magazin u svojoj kategoriji), onda se to uzelo kao ozbiljna stvar. Danas su veće šanse da će tekstovi tog tipa izazvati burne reakcije nego očekivano odboravanje javnosti. Vogue u ovom slučaju može napisati da je sve super ali ako otvorite TikTok i Instagram, jasno vam je da nije. Pitanje je, kome danas vjerujete?

SAZNAJ VIŠE: