Marine Serre: Kako je nesuđena tenisačica postala jedna od najboljih dizajnerica nove generacije

Čak i ako posve ovlaš pratite modu, bacajući tek usputni pogled na street style fotografije koje se tijekom hektičnih tjedana mode izmjenjuju na društvenim mrežama, poprilično je izvjesno da ste uočili kako odjednom svi nose pripijene bodije i kombinezone s motivom polumjeseca
01.07.2022.
IMAGE SOURCE: Imaxtree/Marine Serre Instagram

OK, možda sam u toj procjeni ipak previše subjektivna, no sada kada sam vam na to skrenula pažnju, barem znate koga možete kriviti jer posvuda vidite mjesečev uzorak. Uglavnom,  iza svih tih “second skin” kreacija, kako ih ona sama voli nazivati, stoji francuska dizajnerica Marine Serre, jedna od najperspektivnijih dizajnerica nove generacije. No, ono što je zanimljivo jest da Serre nikada nije očekivala da će streloviti uspon doživjeti u modi, već u – tenisu.

Rođena 1991. u pitomoj francuskoj pokrajini Limousin, u departmanu Corrèze, Serre je od treće godine života disciplinirano trenirala tenis. Ljubav prema vintage odjeći, koju joj je usadio djed, strastveni kolekcionar, tada nije doživljavala ničim ozbiljnijim od usputnog hobija. Bila je fokusirana na treninge i želju da uđe u selekciju za Roland Garros. Djetinjstvo ispunjeno pažljivo probranim, antiknim predmetima, usmjerilo je Serre prema školi primijenjenih umjetnosti. No, kako život često piše scenarije kojima ne znamo zaplet, jedna “slučajnost” zauvijek je udaljila Serre od teniskih terena i približila modi.

Na dan kada je saznala da je primljena na prestižni briselski La Cambre-Mode[s], doživjela je prometnu nesreću zbog koje je, na godinu dana, trebala pauzirati treninge. “Bio je to težak trenutak”, izjavila je u intervju za britanski Vogue: “ali, baš zbog toga što više nisam mogla trčati, svu svoju energiju usmjerila sam prema odjeći”.

Ono što je čitav dotadašnji život brusila na teniskim terenima, prenijela je na studij, a kasnije i posao. Tenis ju je naučio disciplini i tome da razmišlja samo o “loptici koja dolazi, a ne onoj koja će stići za dvije godine”.

Predano bruseći zanat i skupljajući dragocjeno iskustvo, Serre je tijekom studija stažirala kod Sarah Burton u McQueenu, Matthieua Blazyja u Margieli i Rafa Simonsa u Dioru. Trud, disciplina, ali i vrlo jasna vizija bez vrludanja kojem su skloni mladi i još neiskusni dizajneri, brzo su se isplatili. Njezina diplomska kolekcija “Radical Call for Love”, u kojoj je vješto spojila europsku modu 19. stoljeća, utjecaje arapskog svijeta i sportske krojeve, uz sveprisutni motiv polumjeseca, privukla je pažnju pariškog concept butika Broken Arm, ali i Balenciaginog kreativnog direktora Demne Gvasalije koji joj je ponudio poziciju junior dizajnera. Prije nego što je uopće dizajnirala svoju debitantsku kolekciju, s kojom se 2018. predstavila publici u Parizu, godinu ranije osvojila je LVMH nagradu za mlade dizajnere koju joj je uručila Rihanna, dok su u žiriju sjedili Karl Lagerfeld, Phoebe Philo, Nicolas Ghesquière… Žiri u kojem je sjedila sama krema modne scene za Serre je imala samo riječi hvale. Bio je to i više nego briljantan start, onakav o kakvom mnogi mogu samo maštati.

Za mlađahnu Serre bio je to sjajan poticaj. Kada je, u veljači 2018. prezentirala svoju prvu “pravu” kolekciju na Tjednu mode u Parizu, već je bilo jasno da mlada dizajnerica itekako dobro zna kako se gradi jedinstven dizajnerski rukopis. S prepoznatljivim motivom polumjeseca, čiji je uzorak učinila svojim logotipom, kroz kolekciju “Manic Soul Machine” pomiješala je futurističke reference s daškom suvremenog, no istovremeno je iskoristila prostor i vrijeme da predstavi ono što joj je izuzetno važno – recikliranje.

Ljubav prema vintageu koju joj je usadio djed jasno je precrtala na svoj rad. Fokusirana na inovativnost i održivost, sve njezine kolekcije sačinjene su (barem 50%) od recikliranih materijala, bilo da je riječ o starim svilenim maramama, čipkanim stolnjacima, posteljini ili iznošenim majicama koje pretvara u haljine ili pak limenkama i školjkama od kojih kreira nakit.

No, unatoč strelovitom rastu popularnosti, i rad mlade Francuskinje često je nailazio na kritike. Spočitavali su joj što je “prisvojila” polumjesec, kao simbol Islama, no ona za to nije odveć marila, naglašavajući uvijek kako je Mjesec univerzalni simbol koji “premošćuje razlike i spaja”.

Posao nije patio niti u pandemiji. Sredinom 2019., njezini pripijeni kombinezoni posuti uzorkom polumjeseca, osvanuli su u video spotu Beyoncé, a utjecajna glazbenica raketirala je Serre u zvjezdane visine. Lyst je tada objavio da je, samo 48 sati nakon izlaska spota, broj pretraživanja “uzorka polumjeseca” porastao za 426%, a Marine Serre za 51%. Na valu te popularnosti, dizajnerica je suvereno jahala tijekom čitave dvije pandemijske godine, nižući uspjeh za uspjehom, a trenutno teško da postoji iti jedna zvijezda s A-liste da u ormaru nema barem jedan komad s njezinim potpisom. Potkraj lipnja, Marine je u Parizu predstavila kolekciju za proljeće 2023., inkluzivnost i upcycling ponovno su bili u fokusu. “Svi su mi govorili da mi to neće proći, a ja sam rekla: ‘Ok, ali hajmo pokušati’. Stvar je u tome da, ako nitko ne pokušava napraviti promjenu, pravila se nikada neće promijeniti. Često to zaboravljamo”, rekla je Serre novinaru Voguea. Srećom, pokušala je. I prošlo je.

SAZNAJ VIŠE: