Lokacije snimanja popularnih serija sve više privlače turiste koji žele doživjeti mjesta koja su gledali na malim ekranima. Ovaj trend, poznat kao “set-jetting“, postaje sve popularniji među obožavateljima serija kao što su “House of the Dragon“, “The Bear“, “White Lotus” i “Outlander“. Umjesto tradicionalnih turističkih preporuka, sve više ljudi odlučuje posjetiti destinacije na kojima su snimljene njihove omiljene serije ili filmovi, što dodatno potiče turizam u tim područjima.
Lokacije iz serija koje svaki obožavatelj želi vidjeti
Ovaj trend nije iznenađujući kada se uzme u obzir količina vremena koju ljudi provode gledajući serije i filmove. S prosječno više od sedam sati dnevno provedenih ispred ekrana, nije čudno što gledatelji požele osobno posjetiti mjesta koja su ih očarala. U Velikoj Britaniji, Cornwall je postao popularan među obožavateljima serija “House of the Dragon” i “Poldark”, a lokalni biznisi su to iskoristili nudeći tematske ture i smještaj u blizini lokacija snimanja. Promjene u profilu turista također su očite, s mlađim generacijama koje sada češće posjećuju te destinacije.
Slični trendovi su zabilježeni i u drugim dijelovima svijeta. Prva sezona serije “White Lotus” povećala je interes za Havaje, dok je druga sezona privukla posjetitelje na Siciliju, što je rezultiralo porastom pretraživanja tih destinacija na putničkim platformama poput Expedie za više od 300 posto. Londonsko predgrađe Richmond postalo je popularno zbog serije “Ted Lasso”, dok su Chicago i serija “The Bear” stvorili neočekivani turistički boom u tom gradu. Ovaj fenomen nije nov, jer su i ranije filmske lokacije poput Salzburga, poznatog po “The Sound of Music”, privlačile posjetitelje godinama. S druge strane, destinacije poput Škotske i njezinih povijesnih lokacija snimanja “Outlandera” postale su nezaobilazna mjesta za obožavatelje serije, što dodatno potvrđuje koliko pop kultura utječe na odabir destinacija.
Turistička industrija brzo se prilagodila ovom trendu, nudeći brojne ture inspirirane popularnim serijama i filmovima. U Chicagu, primjerice, postoje kulinarske ture inspirirane serijom “The Bear”, dok u Parizu turističke agencije organiziraju pješačke ture koje uključuju lokacije snimanja serije “Emily in Paris”. Ove ture ne samo da privlače turiste, već i pružaju autentičniji doživljaj lokacija u odnosu na tradicionalne turističke preporuke.
Predviđa se da će interes za putovanja na lokacije snimanja nastaviti rasti, posebno s nadolazećim serijama i filmovima koji koriste predivne prirodne lokacije diljem svijeta. Tako, primjerice, serija “White Lotus” planira snimati novu sezonu u Tajlandu, što će zasigurno povećati turistički interes za tu destinaciju. Slično tome, Malta će vjerojatno privući posjetitelje zahvaljujući filmovima poput “Gladiator 2” i “Mission Impossible: 2”. S obzirom na sve veći utjecaj serija i filmova na odabir destinacija, putovanje na lokacije snimanja postaje mnogo više od običnog turizma; to je način kako ljudi povezuju svoje omiljene priče sa stvarnim svijetom. Unatoč izazovima, set-jetting se čini kao trend koji će se nastaviti razvijati, nudeći nove prilike za turiste i destinacije diljem svijeta.