Kada se od ranih godina elektronska glazba uvuče pod kožu, ostaje dio vas cijeli život. Svatko tko je dio clubbing scene potvrdit će ovu izjavu, a nama je potvrđuje Lana Borić, žena koja kao PR i marketing ekspert stoji iza jednog od najvećih festivala na našim prostorima – Sonus festivala te We Love Sound-a. Sonus je prošle godine proslavio deset godina, a ove se na Pag vraća s impresivnom listom glazbenika i izvođača koji će pet dana, od 18. do 22. kolovoza privući publiku iz cijelog svijeta. Lana govori kako njezin poslovni put nije tekao pravocrtno, ali su je početci i svaki sljedeći korak vodili prema mjestu na kojem je danas i na kraju do savršenog spoja njezinih poslovnih ljubavi.

Lana, krenimo od početka. Kako je tekla vaša poslovna priča i kako krenula priča sa Sonus festivalom i We Love Sound-om?
Kod nekih ljudi karijere imaju pravocrtno kretanje, a kod nekih se karijere svako malo nađu na raskrsnici i dođe do trenutka kad trebaju odabrati – krenuti poznatim i utabanim putem ili skrenuti u neke skroz neistražene vode. Mene je nekako matrix vodio ovim zamršenijim.
Moji poslovni počeci kreću iz advertisinga, kreiranja komunikacijskih strategija i rada na 360 kampanjama za razne hrvatske brendove u kreativnoj agenciji Bruketa i Žinić, ali onda se pojavio prvi izazov i potpuno neplanirano sam prešla u glazbene vode i nakon završene audicije, dobila emisiju o elektronskoj glazbi na regionalnoj MTV Adriji. Nakon par godina posla TV voditelja i novinara, opet sam se vratila marketingu radom na ključnim brendovima u Hrvatskoj, u Leo Burnett agenciji u Beogradu kao i ponekim new technology projektima u Europi.

Marketing i glazba su industrije koje se isprepliću tijekom cijele moje karijere tako da, kad sam prije 12 godina počela s timom raditi i graditi festival elektroničke glazbe na otoku Pagu i podizati i etablirati event brand u Zagrebu i Hrvatskoj, znala sam da je to najprirodniji slijedeći korak u mojoj karijeri. Rad na Sonus festivalu i We Love Soundu, koji su sad poznati diljem svijeta i za mene su savršen spoj moje dvije najveće poslovne ljubavi.
Na clubbing sceni ste puno duže? Kako su izgledali početci?
Vjerujem da je ljubav prema glazbi nešto što, ako okusiš u mladim danima, postane dio tvog života i ostane konstanta iako dođu i obaveze, zahtjevni poslovi i obiteljski život. Krenuli smo u clubbing kao klinci i dan danas odlazak na set omiljenog glazbenika i osjećaj potpune slobode na plesnom podiju je nešto što mi “puni baterije”.

Koje lekcije vas je naučio karijerni put?
Puno toga sam naučila tijekom vremena i ta škola još nije gotova. Međutim, ono što je definitivno najveća istina je da posao treba biti nešto što te ispunjava jer čini veliki dio tog života. Osobno ne volim da mi je posao rutina već stalno tražim načine kako ga unaprijediti i uživam vidjeti rezultate rada. Ne vjerujem da ću ikad izgubiti strast i izgovoriti da se nešto “ne može”.
Koliko je izazovno voditi svjetski priznati festival poput Sonusa? Kako izgledaju vaši radni procesi?
Rad na Sonusu traje cijele godine i planira se par godina unaprijed. Festivali i eventi su “živa materija” i pod stalnim su utjecajem viših sila. Korona je za to pravi primjer. Ponosna sam što je Sonus preživio sve te prepreke. Sad kad se bliži 11. izdanje festivala i kad opet očekujemo posjetitelje iz više od 85 zemalja svijeta i više od 70 izvođača u klubovima na plaži Zrće, znam da radimo dobar posao. Uspjeli smo od hrvatskog festivala napraviti svjetski poznati brend i ne postoji artist ili ljubitelj elektroničke glazbe na svijetu koji ne bi želio doživjeti ovo jedinstveno iskustvo.

Sonus je prošle godine proslavio 10 godina postojanja. Koja je njegova najveća prednost i posebnost u usporedbi s drugim festivalima?
Svaki pravi partijaner bi volio čuti svoje omiljene umjetnike i izvođače na jednom mjestu. Da bi to doživio na Ibizi, morao bi tamo provesti cijelo ljeto. Na Sonusu imaju nastupe tijekom pet dana i pet noći, na boat partyjima i afterima. Sonus je zbog destinacije, plesa pod otvorenim nebom, Jadranskog mora, plaža – više godišnji odmor nego samo festival.

Koliko se scena, a i publika promijenila posljednjih godina?
U cijelom svijetu je došao novi trend organiziranja evenata vizualno prilagođen društvenim mrežama. Definitivno su manji klubovi pali u drugi plan, zbog čega, kao clubber koji je uvijek uživao čuti omiljenog glazbenika u intimnoj atmosferi, nisam najsretnija. Ali to je možda samo faza. Veliki eventi s velikom produkcijom koji izgledaju impozantno na TikToku ili Instagramu, elektroničku glazbu su približili velikim koncertima pop zvijezda, više nego ikad. Poneki promotori i klubovi i dalje uspijevaju zadržati tu mistiku i intimu kluba, gdje su fanovi došli uživati u kvalitetnoj glazbi – kao što mi to radimo s We Love Sound eventima.

U kojoj mjeri se promijenio posao, pogotovo s dolaskom digitalnih medija i vrijede li danas neka druga pravila?
Apsolutno. Danas je digital osnovna i ključna platforma za doseg publike. Količina kreiranog contenta je nezamisliva i sve je prilagođeno mobilnoj verziji. Dok su prije postojali lokalni event brendovi i promotori koji su targetirali isključivo domaću publiku, danas imaju priliku obratiti se cijelom svijetu. Naši eventi su na taj način privukli ljude iz Japana, Australije, SAD-a, Južne Koreje, Brazila, koji možda inače nikad ne bi posjetili Hrvatsku. I to je dobra strana.
@sonus_festival Sonus Festival is a unique holiday 🌴 it blends the pleasure of dancing to the music of your favorite artists under the open sky and enjoying Croatia’s beautiful coastline. Explore the hidden beaches of Pag island, stunning landscapes, crystal-clear water, and local delicacies with our proud partner, the Croatian Tourist Board. _ Start your adventurous summer vacation: https://linkin.bio/sonusfestival/ #SonusFestival #Techno #Croatia #InspiredbyCroatia #CroatiaFullOfLife
♬ original sound – Sonus Festival
Po čemu je ovaj festival, i sam posao, poseban za vas? Što vas motivira i u čemu pronalazite strast?
Event industrija je jedna od stresnijih i izazovnijih, ali zadovoljstvo koje osjetiš kad napraviš uspješan festival ili party, kad se ispuni plesni podij s nasmijanim licima i energija mase ljudi koji uživaju u dobroj glazbi – to je nagrada za sve one sate provedene gledajući u laptop, mobitel i provedene za Zoomu.

Tko čini ovogodišnji lineup na Sonusu, postoji li netko od izvođača koga bi posebno izdvojili?
Teško je imenovati sve svjetske, regionalne i domaće artiste koji će nastupiti ove godine jer smo okupili samu kremu techno, house i tech house scene i bit će ih više od 70, ali definitivno ekskluzivni b2b setovi Jamie Jonesa i Joseph Capriatija, Seth Troxlera i Loco Dicea, ekstatični set Patrick Masona, nastupi techno magova Richie Hawtina, 999999999, Boston 168 live, Reinier Zonnevelda live, Indire Paganotto, Clare Cuve, boat party s Ellen Allien, nastup legendarnog Ricarda Villalobosa, Marca Carole, Robert Hooda ili neki od naših domaćih i regionalnih snaga koji su bitan dio lineupa svakog našeg eventa. Za svakog će biti po nešto, pa provjerite na @welovesound Instagram profilu cijeli lineup i osigurajte povoljnije regionalne ulaznice na vrijeme.

Kako definirate uspjeh?
Raditi posao koji me ispunjava i dati svoj maksimum, uvijek naći trenutke za kvalitetno provedeno vrijeme s kćeri i suprugom, s prijateljima, stvoriti vrijeme za ugoditi sebi pa barem to bilo 30 minuta dnevno…Taj cijeli miks je nekako ultimativni cilj kojem težim. Vjerujem da je uspjeh postići ravnotežu u životu, pronaći unutarnji mir iz kojeg se rađaju najbolje stvari. To je možda beskonačni proces, ali mu težim.


S kojim ciljevima i planovima planirate nastaviti graditi Sonus u narednim godinama?
Cilj nam je svake godine napraviti Sonus sve boljim i uz vrhunsku produkciju i ozvučenje, ponuditi posjetiteljima iskustvo koje će jedva čekati svake godine. Puno je planova vezano za razvoj Sonusa i njegovo širenje tako da moram vam reći – stay tuned.
Što radite kada ne radite – kako se opuštate?
Idem u klubove, uživam plešući na podiju dok nastupa suprug, radim yogu, volim saunu, kopam po vrtu na vikendici, pokušavam uspješno ispeći kruh i kolače s kćeri, i naravno putovanja.

Što je na vašoj playlisti ovoga ljeta?
U autu i doma se uvijek slušaju laganiji ritmovi, od Motor City Drum Ensemble i Kerry Chandler mixeva, Peven Everett trackovi, produkcija Omar S-a ili Theo Parrisha ili mix “XXXVIII” od australskog dvojca LHJ koji mi je trenutno baš drag.