Kraj beauty giganta – što je učinilo REVLON zaboravljivim?

U jednoj od svojih najupečatljivijih reklama, REVLON postavlja pitanje “Što čini ženu nezaboravnom?”. Odgovor je naravno bio, Revlonov crveni ruž. Brend koji je žario i palio kozmetičkom scenom od 70tih do 90tih bio sinonim za ruž. Stajao bok uz bok Estée Lauderu i L'Orealu, a nakon pandemija, pao je na koljena
23.06.2022.
IMAGE SOURCE: Revlon

Pandemija sigurno nije pomogla. Brend poznat po svojim ruževima, 2 godine nije mogao prodavati ruževe, jer ih nitko nije trebao. No drugi beauty giganti nisu pokleknuli pod težinom pandemije. Što je onda slomilo brend star 90 godina?

Zaista se sve iz 90tih vraća. Osim Revlona očito. Zapravo je ovaj beauty gigant, već u 90tima vidio prvo znakove gubitka svoje moći. Kad malo bolje razmislim, stanje Revlona iz 90tih se zapravo vratilo, samo u mnogo gorem obliku. Ovo nije prvi put da se brend našao pred kolapsom. Bivši suvlasnik Robert Perelman nekoliko je puta spašavao brend od propasti. Revlon je osnovan davne 1932. Iako su počeli s lakovima za nokte, brzo su proširili svoje poslovanje na druge grane beauty asortimana, a najprodavaniji proizvod su bili ruževi. Od 70tih do 80tih bili su lider industrije, poznati po rušenju granica. Nudili su uzbudljive proizvode, slali jasne odvažne poruke, i bili su prvi beauty gigant koji je zastupao afroameričke modele u svojim reklamama.

Zastoj u 90tima je nastupio kad su žene prešle s vrištećih boja koje su bile popularne u desetljeću ranije, na mnogo prirodnije tonove. Revlonu je trebalo previše vremena da smire svoju paletu boja koju su promovirali. Ovo pogotovo začuđuje ako uzmemo u obzir činjenicu da su poslovne žene bile glavni kupci kojima su se obraćali. Kupci kojih je u 90tima bilo sve više, preferirali su prirodnu paletu boja, što je bilo potpuno suprotno od izgleda kojeg je Revlon pomogao popularizirati. Srećom, na vrijeme su se probudili, okupili najveće supermodele te ere i kreirali novi Revlon izgled. Brend je ubrzo postao poznat po tome da ga nose pametne poslovne žene (i sve koje to žele biti). Sinonim poslovne elegancije i inteligencije.

Tko se uopće sjeća kad je Revlon zadnji put imao neki veliki beauty hit. U vrijeme kad su make up gurui žarili influencerskom scenom, nisu napravili nikakav značajniji potez. Izostale su suradnje kojima bi se obraćali novim kupcima, stoga mlađe generacije jednostavno nisu bile upoznate s brendom. Ovo kaskanje za trendovima se sigurno odrazilo na poslovanje. Čak su i na skincare trend skočili kasno. U pokušaju širenja, kupili su Elizabeth Arden za 900 milijuna $ (kad je greškom Citi Banke taj novac prebačen krivim ljudima – ali to je priča za sebe), no kakvu poziciju ima brend Elizabeth Arden? Baš kao i sam Revlon, brend je u neko davno vrijeme sigurno bio revolucionaran, ali obraća se starijoj publici. Revlon je bio poznat po rušenju granica, ali zbog kaskanja za trendovima postao je brend za starije žene, na kojeg su svi zaboravili unatoč prisutnosti u skoro svakoj drogeriji. Tek su nedavno, kao zadnju slamku spasa, ostvarili suradnju s trenutno najpopularnijom glazbenicom koja se obraća Gen Z i Milenijalcima, ali po mom mišljenju i to su zabrljali. Umjesto da s jednom od najvećih zvijezda današnjice koja je poznata po tome da se sama šminka za nastupe izbace paletu sjenila ili ruževa koje je ona kreirala, Meghan Thee Stallion je dobila ulogu brend ambasadorice. Suradnja s njom je mogla biti mnogo plodonosnija od one koju su dogovorili. Nisam sigurna shvaća li itko u Revlon vodstvu ovaj propust.

Robert Perelman je jednom izjavio da je Revlon brend koji proizvodi ruževe, ali prodaje nadu. Nada ih ovaj put neće spasiti, ali posudba od preko pola milijardi dolara ih možda spasi.

Naime tip bankrota kojeg su podnijeli je level 11. To im omogućuje da još uvijek posuđuju novac u pokušaju spašavanja kompanije. Zanimljivo je kako im čak ni vrijednost dionice nije toliko drastično pala nakon što je vijest dospjela u javnost, a neko je vrijeme čak i počela rasti. Današnja CEO kompanije i kćerka suvlasnika, Debra Perelman ima šanse spasiti kompaniju, ako napravi nekoliko pametnih koraka.

Kad ljudi saznaju da brend propada, često imaju tendenciju obnoviti zalihe. U ovom periodu obnove zaliha, prava je prilika da skoče na val novonastale svijesti o brendu i izbace novi hit proizvod. No ne bilo kakav proizvod. Morali bi odbaciti svoju staromodnu ljusku, ojačati suradnju s Meghan Thee Stallion s opipljivim proizvodom, i vratiti staru slavu rušenja standarda. Pravo mjesto za sve to je TikTok i širokogrudno prihvatiti influencere kao dio strategije vraćanja stare slave. Nakon duge dvije godine skrivanja lica, svi smo spremni vratiti se starim ljubavima i pretvaranja lica u umjetnička djela bez obzira je li inspiracija Picasso ili Da Vinci. Revlon bi mogao biti predvodnik ovog comebacka kad bi se vratili starom DNA svog brenda, a to je rušenje granica.

SAZNAJ VIŠE: