Trebaju li stvarno bebama mirisne vodice i skupa kozmetika?

Dior je lansirao liniju skupe kozmetike za bebe, a u njoj se ističe jedan parfem koji košta 230 dolara koji je podijelio društvene mreže
19.11.2023.
IMAGE SOURCE: Dior Baby
RECOMMENDED

Kada je francuski romanopisac Marcel Proust bio klinac djetinjstvo je mirisalo na školjkaste Madeleine kolačiće koje mu je tetka Leonie davala da ih namače u vruću šalicu čaja. Da je mali Marcel, nekim slučajem, danas dječarac, roditelji bi ga špricali s Bonne Étoile, novim mirisom modne kuće Dior, a bezbrižni dani djetinjstva bi, umjesto po nekakvim bezveznim keksima, odisali luksuznim notama kruške, divlje ruže i bijelog mošusa. Naravno, pod uvjetom da Proustovi smatraju razumnim “uložiti” 230 dolara u svoje malo zlato.

Naime, upravo toliko košta nova dječja mirisna vodica Bonne Étoile koju pariška kuća opisuje kao “poetski susret dječje mode i mirisa” i, naravno, “mnogo više od mirisne vodice”. Ako se pitate što je to “više”, Dior ima odgovor: to nije preskupi (i potpuno nepotreban!) parfem za vaše dijete, već karta za “najdragocjenije zajedničke uspomene”!

OK, ja sam u Diorov odgovor ubacila dio koji sam iščitala između redaka, no rečenica koja opisuje proizvode iz nove Baby Dior linije zbilja je glasila: “stvorite dragocjene zajedničke uspomene s umirujućim mirisima i formulama koje su kreirane s najvećim poštovanjem prema nježnoj koži”.

kozmetika za bebe od 700 dolara

Ako se pitate čime su iz Diora odlučili počastiti ponosne roditelje, osim mirisne vodice Bonne Étoile za “skromnih” 230$, linija uključuje i hidratantnu kremu za lice i tijelo za 115$, pjenu za čišćenje lica, tijela i kose za 95$ i vodicu za čišćenje lica i tijela za 95$.

Linija o kojoj internet ne prestaje pričati je, naime, produkt želje kreativnog direktora Dior Perfumea Francisa Kurkdijana, cijenjenog francuskog parfumera, koji se pridružio kući u listopadu prošle godine. Kurkdijan je želio udahnuti novi život dječjoj liniji za njegu koju je Dior pridodao modnoj liniji za juniore još davne 1970. godine. No, tada očito nije bilo previše interesa za dječje parfeme pa se ideja i nije osobito proslavila. Danas, više od pola stoljeća kasnije,

Dior je procijenio da je svijet spreman i da će se (pre)skupe mirisne vodice za bebe prodavati kao sumanute. Luksuzni miris potpisao je sam Kurkdijan, a pastelni dizajn bočice osmislila je umjetnička direktorica Baby Diora Cordélia de Castellane. S 98% sastojaka prirodnog podrijetla, bez alkohola i ulja koja bi mogla izazvati alergije na delikatnoj bebinoj koži, Dior se kune da je Bonne Étoile OK i za bebe u kolijevkama, a ono što dodatno fascinira jest da je dječji miris skuplji i od većine njihovih parfemskih vodica za  odrasle.

KOZMETIKA

No, koliko se god mi iščuđavali, izgleda da je riječ o obećavajuće profitabilnoj niši. Nakon što su modne kuće proširile linije proizvoda za djecu u svim smjerovima, “mirisni” dio jedini je ostao donekle netaknut. Prošle godine, modna kuća Hermès lansirala je Cabriole mirisnu vodicu za djecu, za klince od tri godine nadalje, po cijeni od 116$, a u priopćenju za medije objasnili su da im je želja bila “kreirati mirisnu vodicu ugodnog i prepoznatljivog mirisa koja označava vezu između roditelja i djeteta”. Luksuzna talijanska modna kuća Bulgari ima u ponudi dječji parfem za 76$, britanski nišni brend Thameen nudi čak tri opcije, a svoju Petites liniju najavio je i Guerlain. Dječje parfeme moguće je kupiti i u Harrodsu.

KOZMETIKA

Svakome je jasno da se mirisne vodice za bebe ne reklamiraju bebama nego njihovim roditeljima. Za 230$ vjerojatno niti jedna beba na svijetu ne bi kupila ni Bonne Étoile ni Cabriole niti bilo koji drugi parfem. Istina, vjerojatno ne bi kupila ništa već bi novčanice fino zgnječila i nespretnom ih ručicom ugurala u usta. Bonne Étoile je proizvod, kao i svi drugi “dječji” parfemi, koji je namijenjen roditeljima zaluđenima trošenjem na kozmetiku, a koji svojom lovom hrane beauty industriju tešku više od 500 milijardi dolara.

Za gigantske korporacije poput Diora ili Hermèsa, to je još samo jedan od pokušaja da se proširi postojeća baza kupaca i, jasno, generira dodatni profit. U čitavu priču s mirisima ugurala se, jasno, i propulzivna industrija self-carea, no priča o posebnoj povezanosti između roditelja i djeteta koja će se stvoriti na notama od kruške i uspomenama na djetinjstvo koje će mirisati ljepše za “samo” 230$ je, budimo realni, tek još jedan marketinški trik.

KOZMETIKA

Bebe ne trebaju parfeme, bebe mirišu na bebe, vjerojatno jedini miris koji ne treba prikrivati drugim mirisima.

Nije na meni da diktiram što bi drugi trebali raditi sa svojim novcem, i posve je jasno da na ovom svijetu ljudi troše na najapsurdnije i često totalno nepotrebne stvari.

No, mirisne vodice za bebe otprilike su podjednako apsurdne kao i Pet Rock, kamen za bacanje psima na kojem se Gary Ross Dahl masno obogatio u sedamdesetima. I dalje je to bio samo kamen, sličan onome koji si za džabe mogao pronaći u parku. Ono što je koštalo je marketing.

SAZNAJ VIŠE: