Kako su nove shopping navike utjecale na domaće modne influencerice?

08.12.2020.

U posljednjih nekoliko mjeseci svijet se preokrenuo naglavačke. Neumorni se virus ugnjezdio u svaku poru društva bespoštedno utječući na naše živote pa smo na krilima nekog novog svijeta urede preselili za kuhinjske stolove, društvene interakcije ograničili na nužni minimum, planirana putovanja ostavili za neke “bolje dane”, a kupovinu odjeće sveli na udobne trenirke i još udobnije pidžame. Naravno, osim spoznaje da fotelju napuštamo rjeđe nego ikada, a prijatelje većinom viđamo na ekranima telefona, i naši su se novčanici pod teretom krize ponešto stanjili, a sve se to u kompletu odrazilo na naše ponašanje navodeći nas da nekoliko puta prevrtimo novčiće u rukama, kupujemo promišljenije i pažljivije i češće se pitamo što nam zbilja treba. Svijet koji je donedavno disao u ritmu konzumerizma opsesivno ganjajući sve što ima prefiks “novo” i “trendi”, donekle se primirio. Koliko će to potrajati i možemo li se nadati revolucionarnim pomacima u svijesti potrošača, nemamo pojma. No, imajući na umu dramatične promjene u shopping navikama koje diktiraju ponudu i preoblikuju trendove, a koje modna industrija mora osluškivati kako bi opstala, nismo mogli odoljeti, a da ne pitamo domaće modne influencerice kako se sve to odrazilo na njihovo poslovanje, jesu li pod pritiskom novih okolnosti promijenile svoj sadržaj, kako ga prezentiraju svojim pratiteljima te kupuju li i same manje ili možda drugačije.

ANA BACINGER

@anabacinger

TIJEKOM KORONA KRIZE, ZBOG NIZA NOVIH OKOLNOSTI, PROMIJENILE SU SE I NAŠE SHOPPING NAVIKE. OBZIROM DA KAO MODNI INFLUENCER SVOJIM PRATITELJIMA PREPORUČUJEŠ ŠTO DA KUPE I KAKO DA TU ODJEĆU NOSE, JESU LI NOVE OKOLNOSTI I NOVE NAVIKE UTJECALE NA TVOJ SADRŽAJ? JESI LI GA MORALA PRILAGODITI DA BOLJE REZONIRA S “NOVIM SVIJETOM”? 

Moram priznati da nove okolnosti nisu nimalo utjecale na moj content. Srećom, imam svoj specifični stil koji nikad nije bio pomodan u smislu da sam se fotkala na nekim it lokacijama, po kafićima i restoranima, na putovanjima pa nisam morala prilagođavati sadržaj već sam samo nastavila raditi kao i inače. Imam stalne klijente koji mi daju apsolutnu slobodu kada je stvaranje sadržaja u pitanju, a s modnim brendovima većinom imam slobodu reklamirati odjeću i modne dodatke koji su nekako najviše moj osobni stil tako da se ni po tom pitanju nije ništa promijenilo. Brendovi su više fokus stavili na save shopping i staying home pa je roba možda mrvicu ležernija nego prije korone, no takav je i moj stil pa zapravo moj feed izgleda identično kao i prošle godine u ovo vrijeme. Radim kao i inače, u studenom i prosincu možda čak i više nego prošle godine… 

JESU LI SE ZAHTJEVI KLIJENATA PROMIJENILI? I AKO JESU, KAKO? ČINI LI TI SE DA SE PUBLIKA PROMIJENILA?

Trenutno je fokus više na online shoppingu i save shoppingu, a odjevne kombinacije koje reklamiram više su usmjerene na neke ležernije situacije ili intimna druženja. Imam stalnu publiku koja me prati već godinama i nisam primijetila nikakve promjene kod njih.

A ŠTO JE S TVOJIM SHOPPING NAVIKAMA, KUPUJEŠ LI MANJE ILI DRUGAČIJE? NA ŠTO NAJVIŠE SKREĆEŠ PAŽNJU KAD KUPUJEŠ?

E moje shopping navike su se jako promijenile. Ni ranije nisam nešto puno kupovala jer već godinama radim od doma i većinom sam u udobnoj trenirci, a dok sam na terenu u najdražim trapericama i tenisicama, no sad nisam kupila ništa već mjesecima… Često zavirim u nove kolekcije i na najdraže online adrese, no na kraju sve što sam i mislila da želim ostavim u košarici. Prije sam ipak odlazila na razne evente, na druženja, koncerte i povremene izlaske, ali sad znam po tjedan dana biti kod kuće pa mi nekako nema smisla gomilati odjeću koju neću nositi narednih par mjeseci… A i kad izađem sam u trenirci i tenisicama.

MISLIŠ LI DA ĆE OVA KRIZA DUGOROČNO PROMIJENITI NAVIKE KUPACA, HOĆE LI SE OKRENUTI ODRŽIVIJOJ MODI I POČETI KUPOVATI SAVJESNIJE I PAŽLJIVIJE? ILI MISLIŠ DA ĆEMO SE NAKON SVEGA OPET VRATITI NA STARO?

Voljela bih da se to dogodi, ali nekako mislim da žene previše vole svima dobro znane pristupačne brendove i njihove wow kolekcije i da će teško tome odoljeti u budućnosti. No vjerujem da postoji određeni postotak ljudi koji će promijeniti svoje navike, dio zbog toga što su u ovoj situaciji shvatili da im ne treba sva ta roba koju su ranije morali imati, a dio nažalost jer mislim da ulazimo u veliku krizu zbog koje će neplanirani odlasci u Zaru i H&M ipak biti rjeđi.

LIDIJA LEŠIĆ

@lidijalesic

TIJEKOM KORONA KRIZE, ZBOG NIZA NOVIH OKOLNOSTI, PROMIJENILE SU SE I NAŠE SHOPPING NAVIKE. OBZIROM DA KAO MODNI INFLUENCER SVOJIM PRATITELJIMA PREPORUČUJEŠ ŠTO DA KUPE I KAKO DA TU ODJEĆU NOSE, JESU LI NOVE OKOLNOSTI I NOVE NAVIKE UTJECALE NA TVOJ SADRŽAJ? JESI LI GA MORALA PRILAGODITI DA BOLJE REZONIRA S “NOVIM SVIJETOM”? 

Bilo bi jako čudno i lagala bih kada bih rekla da se moj content nije uopće promijenio. Velik dio mog profila čine putovanja, najbolje i najprirodnije fotografije nastaju upravo dok „ljetujem zimi“ ili općenito tražim razlog za mali bijeg od stvarnosti. Nisam netko tko pristaje na suradnje čisto zbog novca ili posla, volim, nosim i podražavam brendove koje “reklamiram“ i s kojima surađujem, volim biti autentična. Što se tiče tipa odjeće, svakako da su udobne, tople i casual kombinacije sad malo češće viđene u stvarnom životu, a samim time i na Instagramu. Usprkos tome, odbijam prihvatiti ovo novo kao normalno i volim se srediti za sebe, pa makar išla samo do svog showrooma. 

JESU LI SE ZAHTJEVI KLIJENATA PROMIJENILI? I AKO JESU, KAKO? ČINI LI TI SE DA SE PUBLIKA PROMIJENILA? 

Pa kad malo razmislim, zahtjevi klijenata se nisu promijenili, a niti publika koja me prati. Velik broj suradnji koje ostvarujem su dugoročne, važan mi je dobar odnos s klijentom i mislim da i on želi zadržati autentičnost contenta. Nema smisla pretvarati se i glumiti nešto što nisam, publika to prepoznaje i ne voli.

A ŠTO JE S TVOJIM SHOPPING NAVIKAMA, KUPUJEŠ LI MANJE ILI DRUGAČIJE? NA ŠTO NAJVIŠE SKREĆEŠ PAŽNJU KAD KUPUJEŠ?

Da, moje shopping navike su se promijenile. Kupujem samo ono što mi uistinu treba, ne pratim više sniženja i nove kolekcije brendova. Ono što se uvelike promijenilo je svijest o domaćim brendovima i dizajnerima koji sada pogotovo trebaju našu podršku. Više vrijedi jedan kvalitetni komad čijom kupnjom pomažete i uveseljavate stvarnu osobu i njezinu obitelj nego hrpa Zarinih krpica. Da se razumijemo, volim ja i Zaru ali mislim da je ključ u umjerenosti.

MISLIŠ LI DA ĆE OVA KRIZA DUGOROČNO PROMIJENITI NAVIKE KUPACA, HOĆE LI SE OKRENUTI ODRŽIVIJOJ MODI I POČETI KUPOVATI SAVJESNIJE I PAŽLJIVIJE? ILI MISLIŠ DA ĆEMO SE NAKON SVEGA OPET VRATITI NA STARO? 

Iskreno, mislim da čim se svijet vrati na staro, navike će se isto vratiti. Najbolji primjer su krcati trgovački centri na Black Friday, isti dan kad su toliki ugostitelji i restorani zatvorili svoja vrata. Znam da je to pesimistično razmišljanje, iskreno se nadam da ću biti u krivu.

PAMELA SMOLJANIĆ 

@august_xvi

TIJEKOM KORONA KRIZE, ZBOG NIZA NOVIH OKOLNOSTI, PROMIJENILE SU SE I NAŠE SHOPPING NAVIKE. OBZIROM DA KAO MODNI INFLUENCER SVOJIM PRATITELJIMA PREPORUČUJEŠ ŠTO DA KUPE I KAKO DA TU ODJEĆU NOSE, JESU LI NOVE OKOLNOSTI I NOVE NAVIKE UTJECALE NA TVOJ SADRŽAJ? JESI LI GA MORALA PRILAGODITI DA BOLJE REZONIRA S “NOVIM SVIJETOM”? 

Ne bih rekla da se moj content previše promijenio. Sigurna sam da navike kupaca jesu, a i sama se često uhvatim u tome da mi se svidi neki odjevni komad ali ga odlučim ne kupiti jer zaključim da ga trenutno doslovno nemam gdje nositi pa odustanem. 

JESU LI SE ZAHTJEVI KLIJENATA PROMIJENILI? I AKO JESU, KAKO? ČINI LI TI SE DA SE PUBLIKA PROMIJENILA? 

Ne čini mi se da se publika promijenila, barem ne još. Mislim da ljudi i dalje dolaze na Instagram primarno da bi se barem nakratko opustili, da bi pobjegli od negativnih vijesti i “crnih” rekorda kojima smo svaki dan bombardirani. Ja ih razumijem jer sam i sama takva. Naravno da treba pričati o bitnim stvarima i koristiti platformu za neke poruke koje mogu eventualno pomoći situaciji ali treba ostaviti prostora i za taj “easy” sadržaj kojim ćemo se malo nasmijati, vidjeti nešto lijepo, inspirirati se. Svima nam je to potrebno. 

A ŠTO JE S TVOJIM SHOPPING NAVIKAMA, KUPUJEŠ LI MANJE ILI DRUGAČIJE? NA ŠTO NAJVIŠE SKREĆEŠ PAŽNJU KAD KUPUJEŠ?

Kupujem manje jer, kao što sam rekla, često se uhvatim da poželim nešto kupiti pa pomislim “ovo stvarno nemam gdje nositi”. Najčešće je tu riječ o nekim svečanijim komadima. Kada kupujem uvijek obraćam pozornost na materijal i na to hoću li taj željeni komad nositi i kombinirati uz više stvari i kroz duži vremenski period ili je to neki trend koji mi se sviđa trenutno. Ali takva sam bila i prije, tu se nije puno toga promijenilo…

MISLIŠ LI DA ĆE OVA KRIZA DUGOROČNO PROMIJENITI NAVIKE KUPACA, HOĆE LI SE OKRENUTI ODRŽIVIJOJ MODI I POČETI KUPOVATI SAVJESNIJE I PAŽLJIVIJE? ILI MISLIŠ DA ĆEMO SE NAKON SVEGA OPET VRATITI NA STARO? 

Iskreno, voljela bih da sam u krivu, ali sklonija sam mišljenju da ćemo se vratiti na staro. Sigurno će ljudi zbog krize koja slijedi kupovati nešto manje, ali nekako sam skeptična oko toga da će se okrenuti održivoj modi. Takvi su brendovi, s razlogom naravno, skuplji i bojim se da će to biti presudno… Kao i uvijek.

SAZNAJ VIŠE: