Je li danas moguće uspjeti na modnom tržištu ako niste agresivni?

Ako vam se čini da se Instagram pretvorio u mjesto na kojem svatko svakome pokušava ukrasti onih famoznih 5 minuta slave (i pažnje), generalno ste sasvim u pravu. Ali kao i svaki put kada upotrebimo riječ "generalno", i ovdje postoje izuzeci od pravila, a upravo o njima vrijedi pričati, zar ne?
25.06.2022.
IMAGE SOURCE: Kendall Jenner Instagram

Sada već znamo za fenomen tihog luksuza, kao i brendova koji ga predstavljaju. Možda je najpoznatiji – i daleko najskuplji i najuspješniji – The Row iza kojeg stoje Ashley i Mary-Kate Olsen, ali on daleko od toga da je jedini. Pa, kako se to preživljava bez pravljenja glasne buke i poslovičnog vikanja da bi se privukla pažnja?

Prvi odgovor je “strpljenje”, a zatim se u miks dodaju i neke druge stvari. Evo i koje.

LIČNOST OSNIVAČA

Osnivač koji je poznat ili utjecajan u industriji je odlična odskočna daska. Ipak, kada su nepretenciozni luksuzni brendovi u pitanju, nikako ne možemo govoriti o istom principu koji vlada u beauty celebrity svijetu. Ovdje smo u mnogo suptilnijim vodama, a ne trebaju vam boji primjeri od Elin Kling i njenog Toteme ili Christine Centenera i Wardrobe NYC. The Row i sestre Olsen su možda jedini primjer u kojem je ovakva vrsta brenda uspješno lansirana od strane planetarno popularnih ljudi.

@TOTEME

Modnom insajderu je dovoljno da svoje komade podijeli kontaktima iz industrije i kick-starta svoj projekt uz sasvim solidnu medijsku i pokrivenost na društvenim mrežama. Nešto slično se dogodilo i najnovijem dodatku grupi, Skandi brendu The Garment iza kojeg stoji Sophia Roe.

PROIZVOD

Nepretencioznom brendu poznat i/ili utjecajan osnivač nije dovoljan za uspjeh. Ono što je najvažnije i u osnovi svega jest sam proizvod i njegova kvaliteta, kako u izradi tako i na polju dizajna.

@ROSIEHW

To je jedan od razloga zbog kojih će osnivači brendova često govoriti upravo o načinu izrade onoga što prodaju. Za cipele ćete često čuti kako su made in Italy zato što je ovo oznaka koju ljudi automatski povezuju s određenoim kvalitetom, slično vrijedi i za pletivo.

U prijevodu, ako prodajte nešto, budite ponosni na način na koji to nešto radite (i ne zaboravite održivost!).

DOSLJEDNOST

Dosljednost se odnosi na sve, od samog proizvoda pa do estetike i poruke koju brend šalje. Ona je zaista ključna. Neophodno je oduprijeti se pritiscima koji tjeraju na promjene suštine onoga što brend predstavlja – kupci će ovo vrlo brzo prepoznati i povući se. Za dugoročan uspjeh, potrebno je držati se svog koncepta, a ne raditi stvari samo zato što su trenutno in ili zato što za njima postoji potražnja.

@WARDROBE.NYC

Ovo definitivno ne znači da nov dizajn nije potreban. Većina brendova koji su u kategoriji “tihog luksuza” u svoje kolekcije svaki put unose suptilne promjene poput boje ili tkanine, nove reinterpretacije neke svoje poznate siluete, ali ne odstupaju od svog koncepta stila i stvaranja bezvremenskih luksuznih komada na kojima ćete graditi ostatak garderobe (po relativno razumnim cijenama).

VIZUALI

Jedno od najvažnijih polja za primjenu gorespomenute dosljednosti jest upravo vizualni identitet i to ne samo proizvoda nego cijelog marketinškog materijala. Ovo nije baš jednostavan zadatak u eri prezasićenosti upravo vizualnim, a način da se dođe do cilja je angažiranje talentiranih kreativaca čija vizija će na neobičan i upečatljiv način pričati priču o proizvodu (čak i ako sam proizvod nije u fokusu fotografije).

@TOTEME

Društvene mreže su te koje se koriste za promoviranje i prikazivanje vizije cijelog brenda, a sam proizvod je često van fokusa, dok u prvi plan dolazi sve ono što se podrazumijeva pod vrijednostima brenda u vizualnom smislu, poput palete boja (ili njihovog odsustva), kompatibilne estetike, umjetnosti i sl.

PRAVI IZBOR POZNATIH I INFLUENCERA

Klasičan primjer i dalje nedovoljno prihvaćene istine – nije svaki klik jednako važan. Mnogi brendovi se žale na nedostatke i mane marketinga zasnovanog samo na Influencerima, ali razlog tome nisu sami Influenceri već njihov pogrešan odabir. Put do uspjeha jest usuglašenost brenda, Influencera i njihove publike sa samim vrijednostima onoga što se prodaje, te kritičko određivanje toga koliko se ova dva poklapaju.

@JONAHHILL

Mnogi brendovi danas prelaze na mnogo selektivniji model, a i najjednostavniji komad može djelovati kao nešto najvrednije i najljepše na svijetu kada ga odjene netko kome se divite, zar ne? “Tko” nešto nosi postalo je jedno od najvažnijih pitanja, kao i da li vas taj neko inspirira ili ne.

PARTNERI U PRODAJI

Način prodaje, odnosno pravi odabir partnera za prodaju je od presudnog značaja za male brendove i jedan od faktora koji može lansirati ili uništiti brend. On je način da se stigne do prave publike i odanih kupaca. The Row ne bi danas bio tu gdje jest da nije bilo robne kuće Barneys i njene već etablirane klijentele koja se poklapala s ciljnom publikom sestara Olsen. Pravi partner, osim što je spona s pravim kupcima, također daje i legitimitet novom brendu.

ZEC I KORNJAČA

Kada svoj brend grade po ovakvom modelu, osnivači ni ne očekuju da im se planetarni uspjeh dogodi preko noći i to s jednim hit komadom, a u koncept se ne uklapaju ni marketinški trikovi koji nakratko drže pažnju javnosti. Umjereni, spori rast je zapravo jedina opcija.

@WARDROBE.NYC

Organski rast je ono što je cilj osnivača ovakvih brendova, čitav koncept ne zasniva se na brzom uspjehu. Umjesto njega, akcent je na storytellingu i dosljednom brendingu, a zatim i na preporukama koje nisu sponzorirane.

SAZNAJ VIŠE: