S Izabel Kovačić o brendu IZAKOVA i budućim planovima

Razgovarali smo s Izabel Kovačić koja je prije nekoliko mjeseci odlučila pokrenuti novi održivi brend IZAKOVA. Sve o planovima, filozofiji brenda i željama donosimo u tekstu
02.04.2024.
IMAGE SOURCE: Marija Gašparović
RECOMMENDED

Mišljenja sam da je Izabel Kovačić jedna od omiljenih javnih osoba u Hrvatskoj. Zanimljivo je jer uopće ne živi u Hrvatskoj i jako dozira svoje pojavljivanje u medijima, ali i na lokalnim eventima. Ne mogu se ni sjetiti kada sam je vidjela na nekom od domaćih događanja. Ta nedostupnost također golica maštu javnosti jer Izabel gura „svoj film“ i čini mi se da je to najpametnije što osoba može napraviti danas kada je sve stalno dostupno i na dohvat ruke. Sociolog Robert Greene je izjavio da vrijednost svog lika i djela u ovim digitalnim vremenima također podižemo s time da nismo stalno svima „in your face“ i to Izabel jako dobro razumije.

Ne kažem da je to taktika već je osvježavajuće za vidjeti da netko jednostavno gleda svoja posla, gradi svoj brend, nije stalno prisutna svugdje, a sve se razvija kako treba. To je ujedno i znak samopouzdanja. Možemo se ne slagati oko ove izjave, ali stojim iza nje. Poslovno i dizajnersko samopouzdanje Izabel Kovačić je izgrađeno polako kroz dječji održivi brend lunilou koji se jako brzo proširio među chic majkama koje su za svoje klince htjele nešto kvalitetno i dizajnerski razrađeno. Kako je popularnost brenda rasla, Izabel i njena sestra Ivana su počele razvijati odjeću za odrasle. Sigurno se sjećate onih trenirki naglašenih ramena koje su svi tražili i koje su stalno bile rasprodane. Leisure wear se pokazao kao dobar smjer, ali Izabel je na umu imala nešto drugo. Brend IZAKOVA namjerno neću nazvati ozbiljnijim potezom jer to bi onda značilo da lunilou nije ozbiljan. Itekako jest u svojoj kategoriji.

IZAKOVA je jedan razvoj Izabel kao osobe i znak da je vrijeme da krene dalje u istraživanju vlastitih potencijala. Tržište ju je dočekalo spremno i prvi drop u obliku oversized balonera od veganske kože je izazvao reakcije koje je očekivala. Mogu vam iz prve ruke posvjedočiti da se radi o jako kvalitetnom baloneru i kroju koji je premoćan. Naime imali smo ga kao glavni komad naše kampanje za BURO. Neseser i bio je točno to što sam zamislila kada sam radila moodboard. Nedavno je predstavila prvu kolekciju trapera, a otvorenje dućana na lokaciji Kaptol Centra je označilo jednu novu eru poslovanja. Tu naravno nije kraj što će vam otkriti sama Izabel u razgovoru koji slijedi.

IZAKOVA mi se čini kao jedna logična ekstenzija karijere u kojoj ste razvili više dizajnerskog samopouzdanja. Jesam li daleko od istine?

Da, IZAKOVA je doista bila prirodni slijed u mom modno poslovnom putovanju. Nakon godina rada s Lunilou, osjetila sam potrebu i inspiraciju da se okušam u nečem novom. Ovo nije bio samo korak ka osobnom rastu, već i prilika da podijelim s ženama odjeću koja govori priču o eleganciji, održivosti, i osobnom izričaju. Uzbuđenje koje osjećam dok gledam kako se moje ideje pretvaraju u stvarnost je neopisivo.

U dizajnerski svijet ste ušli sa svojom sestrom s brendom lunilou. Znam da su svi poželjeli da se ta dječja odjeća nekako proširi na liniju za odrasle. Ubrzo ste i to ostvarile. Kako gledate danas na lunilou? Kako je pozicioniran na tržištu?

S lunilou, sve je počelo iz želje da stvorimo nešto lijepo i dobro za najmlađe, a sada, s IZAKOVOM, ta se strast proširila i na garderobe žena koje žele nositi odjeću s porukom. lunilou je i dalje dragi projekt koji raste i evoluira, i ponosna sam na to što smo postigli.

Filozofija svih vaših brendova je održivo poslovanje i slow fashion. Čini mi se da kupci na svjetskom nivou nemaju taj osjećaj za nešto što je održivo. Točnije svi pričamo o održivosti, ali malo tko je doista sprovodi u djelo. Kakva su vam iskustva s hrvatskim tržištem i održivom modom? Isplati li se biti održiv za jedan manji brend jer znam da su troškovi takve proizvodnje znatno veći od regularne proizvodnje?

S lunilou smo prvi u Hrvatskoj, započeli s održivom modom i pokazali veliku brigu oko materijala i okoliša. Time smo postavili temelje za novu eru u modnoj industriji, gdje se pažnja pridaje ne samo estetici već i ekološkim i etičkim standardima. Pokušali smo svojim inicijativama, ne samo da promicati svijest o važnosti održive mode, već i predvoditi promjene, inspirirajući druge da slijede nas primjer. Ova predanost održivosti nije samo pokazatelj brige za planet, već i izraz vizije budućnosti u kojoj moda i odgovornost idu ruku pod ruku.

Govoriti o održivosti danas je važnije nego ikad. Iako je svijest o održivoj modi na globalnoj razini u porastu, put do potpune promjene još je dug. Na hrvatskom tržištu, baš kao i širom svijeta, vidim pozitivne pomake. Ljudi počinju vrednovati kvalitetu i priču iza proizvoda. Istina, održiva proizvodnja zahtijeva veća ulaganja, ali vjerujem da je to investicija u budućnost – našu i planete. Moja poruka svim mladim poduzetnicama je: ne bojte se slijediti svoju strast prema održivosti. To je put kojim trebamo ići, bez obzira na izazove.

Cijene luksuznih komada stalno rastu i sada su već prešle granicu apsurda. Kako gledate na tržište luksuza danas? S obzirom na to da ste dio modne industrije, a niste fast fashion brend, kako sve promjene na tržištu utječu (i utječu li) na vaše poslovanje?

Cijene u luksuznom segmentu stvarno su dosegnule nove visine, što čini održivu i etičku modu još važnijom. Kao dio modne industrije, svjedočimo promjenama i prilagođavamo se, ali naša temeljna uvjerenja ostaju ista. Vjerujemo u stvaranje odjeće koja traje, koja prenosi poruku i koja inspirira. Promjene na tržištu luksuza nas motiviraju da budemo još inovativniji u našem pristupu i da nastavimo nuditi vrijednost našim klijenticama.

Nedavno ste otvorili showroom na frekventnoj lokaciji u centru Kaptol. Iza uređenja stoji arhitektica Iva Pauzar. Kako ste zamislile vaše prvo prodajno mjesto? Od koje ideje ste krenule?

Otvoriti prvi dućan bio je san koji se ostvario. Željele smo stvoriti prostor koji odražava filozofiju naših brendova – mjesto gdje se održivost susreće s dizajnom i gdje se svaki posjetitelj može osjećati posebno. Iva Pauzar, s kojom smo surađivali, savršeno je pretočila našu viziju u stvarnost. Stvarajući ovaj prostor, nadahnuli smo se ljepotom prirode i minimalističkim pristupom koji smiruje i inspirira. Ovaj prostor nije samo mjesto gdje se kupuje odjeća, već i gdje se dijele vrijednosti i ideje. Želimo da svatko tko nas posjeti osjeti tu posebnu energiju.

Vratit ćemo se na IZAKOVU. Brend zasad ima dva dropa. Prvi su bili oversized baloneri od veganske kože, a nedavno ste predstavili kolekciju trapera. Koliko ovaj brend reflektira vaš osobni stil, a koliko aktualne trendove na sceni?

IZAKOVA je, u mnogočemu, odraz mog osobnog stila i vjerovanja da moda može biti i lijepa i dobra. Kroz kolekcije nastojimo odraziti aktualne trendove, ali naš primarni fokus je na stvaranju odjeće koja je bezvremenska i koja odaje poštovanje planetu. Svaki komad je dizajniran s ljubavlju i pažnjom, a činjenica da žene širom svijeta prepoznaju i cijene to trud je nešto što me neizmjerno raduje. Vjerujem da prava moda prelazi granice trenutnih trendova i da je autentičnost ono što nas čini istinski stylish.

Vaša baza je London i tu ste službeno predstavili brend Izakova. Postoje li neke želje za otvaranjem trgovine tamo?

London je grad koji me inspirira svakodnevno, i maštam o otvaranju IZAKOVE trgovine ovdje. Grad pulsira raznolikošću i kreativnošću, što ga čini idealnim mjestom za predstavljanje naše filozofije i dizajna. Osim toga, London pruža veliku platformu za globalno povezivanje s ljubiteljima mode koji dijele naše vrijednosti.

IZAKOVA će (pretpostavljam) funkcionirati po sistemu limitiranih dropova. Koliko mini kolekcija planirate kroz godinu?

Planiramo lansirati više mini kolekcija kroz godinu, nastavljajući s našom strategijom ograničenih izdanja. Ovo nam omogućava da ostanemo agilni, prilagodljivi i da uvijek nudimo nešto novo i svježe našim klijenticama, a istovremeno ostajemo vjerni našim održivim principima.

Na što ste najponosniji u svom poslu dosad i postoji li neko određeno tržište na kojem biste željeli ostvariti uspjeh?

Najponosnija sam na to što smo uspjeli stvoriti brend koji stvarno nešto znači – ne samo nama, već i zajednici koju gradimo oko njega. Uspjeli smo pokazati da moda može biti lijepa, održiva i etička. Što se tiče proširenja, sanjamo o ulasku na nova tržišta, posebno ona koja cijene našu filozofiju. Želimo inspirirati žene širom svijeta da biraju odjeću koja odražava njihove vrijednosti. Svaka žena ima moć utjecati na promjene kroz svoje izbore, pa tako i kroz modu. Kroz IZAKOVU, želimo podržati i osnažiti žene da grade svoje tvrtke, slijede svoje snove i djeluju promišljeno. To je poruka koju želim širiti svakim komadom odjeće koji dizajniram.

SAZNAJ VIŠE: