Sjećam se onog dana kada su influenceri promovirali isključivo sebe. Danas je to rijetkost jer svaka druga iole poznatija osoba ili influencer ima i svoj brend. Iako su neki započeli rano graditi svoje brendove u skladu sa svojim imidžem, nastojeći približiti proizvode fanovima, sada sve češće viđamo nove brendove influencera koji nemaju gotovo nikakve veze s osobom koja ih je osnovala. No, koliko su ti brendovi zaista uspješni?

Brendovi influencera često nisu onakvi kakvim se prikazuju
Jedan od prvih brendova slavnih koji mi pada na pamet je SKKN BY KIM. Brend postoji već nekoliko godina, ali ne sjećam se kada je netko posljednji put pohvalio ili uopće spomenuo njegov proizvod. Čini se da Kim Kardashian ne ulaže puno truda u promoviranje novih proizvoda jer bi ih sigurno više viđali, a sami proizvodi su prilično skupi za nešto što mnogi kupci opisuju kao “obično”. Za razliku od brenda SKIMS, koji zahvaljujući dobrim kampanjama dominira unatoč visokim cijenama i brojnim dupes modelima koji iskaču iz svakog kuta, SKKN BY KIM djeluje kao brend koji samo egzistira u pozadini.

Govoreći o brendovima koji nisu ostvarili svoj potencijal, tu je i Kylie Jenner sa svojim brendom Khy, za kojeg se očekivalo da će biti veliki uspjeh – pogotovo jer Kylie ima milijune pratitelja zainteresiranih za njen stil. Je li problem u marketingu, činjenici da je gotovo više ne viđamo u javnosti, a kada se pokaže nikada ne nosi svoj brend ili možda u dizajnu komada, nisam sigurna. No, ako Kylie želi promijeniti sudbinu svog brenda, definitivno treba nešto preokrenuti – iako su neki kupci zadovoljni njezinim komadima i nema puno loših recenzija, ipak ne postoji dovoljan broj zainteresiranih.
@azaria.mckinnon love love love miss kylie always killing it @Khy @Kylie Jenner
♬ Lady Killers II – G-EAZY
@imemma.z the trench is 👌 i’m 5’3, and wearing an XXS in everything @KhyBrand @Namilia #kyliejenner #khy #kyliejennerstyle #namilia #fauxleathertrench
♬ original sound – EX7STENCE™
Potpuno druga priča je Hailey Bieber. Može svatko reći što želi, ali ona je jedna od influencera koji su stvarno uspjeli sa svojim brendom. Svi na društvenim mrežama hvale njezine proizvode koji su inovativni i drugačiji (pogotovo maskica za mobitel), a sama Hailey često koristi svoje proizvode i očigledno uživa u njima, za razliku od Kylie.

@angelbae333 love my rhode lippies @rhode skin #rhode #rhodepopup #fy #rhodelondon #viral #fyp #peptideliptreatment #coolgirl #itgirl #haileybieber #relatable #real #trend #viralvideo #ldn #trending #pinterestaesthetic #lifestyle #fallaesthetic #fypシ゚ #rhodeskin
♬ Dirty Cash (Money Talks) – Sold Out 7 Inch Mix – Adventures Of Stevie V
Nedavno je i Bella Hadid predstavila svoj brend Orebella – lansiranje se dogodilo u svibnju i moram priznati da od tada nisam čula puno o njenim proizvodima. Ponuda se sastoji od parfema bez alkohola koji su obogaćeni eteričnim uljima, što na prvu zvuči odlično, ali nakon kratkog istraživanja otkrila sam prilično podijeljena mišljena – iako velik broj kupaca hvali parfeme, neki nisu odiševljeni. Ne mogu sa sigurnošću reći što se događa s ovim brendom – možda je na tihom putu prema uspjehu (ili neuspjehu), ali to ćemo saznati tek s vremenom.
@nirishbeauty did not shout out the MESMERIZING packaging but yall got the point i am OBSESSED @Orebella by @Bella Hadid best thing ive smelled #perfumetok #bellahadid #newperfumes #newfeagrances #bellahadidstyle #bellahadidmakeup #bellahadidrunway #orabella #orabellaperfume 🤍
♬ original sound – nirishbeauty
@vykpnguyen Honest review of Orebella perfumes @Orebella #orebella #bellahadid #orebellareview #orebellaperfume #bellahadidperfume #orebellahonestreview #beauty #perfume #fragrance
♬ original sound – Vy Nguyen
S druge strane, imamo Blake Lively i njezin Blake Brown Beauty brend koji je apsolutno eksplodirao nakon lansiranja i zaradio više od milijun dolara u prvom tjednu (što je puno, s obzirom na cijene proizvoda). No, prvi problem javio se ubrzo nakon, jer se Blake našla na meti kritika zbog načina na koji je promovirala film „It Ends With Us“ i nakratko prestala promovirati brend. Prodaja je tada pala za čak 87%, a dojmovi proizvoda su izuzetno podvojeni – neki hvale proizvode, dok ih drugi vraćaju tvrdeći da su im uništili kosu. Blake promiče korištenje maske za kosu umjesto regeneratora, ali brojni kupci tvrde da im ta maska nije pomogla, već isušila kosu. Te su negativne reakcije odbile brojne potencijalne kupce, što nije čudno, jer se ni ja ne bih usudila isprobati nešto što potencijalno može naštetiti mojoj kosi, bez obzira o čijem je brendu riječ.
@natgawd My hair smells like I attend a private school on the UES 🫧🛀💆♀️ @Blake Brown #blakebrownbeauty
♬ original sound – Natalie Shine
@abbeyyung Per your requests, here are my honest thoughts on everything I’ve tried from Blake Lively’s new haircare brand Blake Brown Beauty. 2 of the main selling points of this line are supposed to be the luxe packaging & fragrances. I personally felt that the packaging fell flat in person and the fragrances just weren’t for me. They were the type of fragrances that I’d like a lot better in a candle than in my hair products. So when I’m left with formulas that didn’t blow me away after that… I have no reason to want to use these. Do you want me to try the rest of the products and film a part 2? Cosmetic chemist account with incredible hair science info & helpful posts on proteins in haircare: @Sciencemeetscosmetics #blakebrownbeauty #blakelively #blakelivelyhair #blakebrown
♬ original sound – Abbey Yung
Za kraj, meni zanimljiv brend koji nema baš mnogo smisla je Lynee – brend kuhinjskih pomagala kojeg je osnovala influencerica Sydney Carlson. Iako neću reći da nije probala učiniti nešto inovativno, njezine estetične slike na Instagramu nisu bile dovoljne da brend zaživi. Čini se da su njezina ciljana publika bile mlade žene koje uživaju u kuhanju, no budite iskreni i recite biste li platili jednu običnu ružičastu tavu 118 dolara? Možda je imala dobru zamisao, ali ciljana skupina i cijene njezinih proizvoda su apsolutno nespojive, što ovaj brend čini još jednim neuspjehom.
Brendovi influencera i slavnih mogu izgledati odlično izvana, ali pregled ovih primjera dokazuje da situacija iznutra situacija često izgleda potpuno drugačije. Problem može biti u samoj zamisli, praktičnosti, marketingu ili u cijenama, ali očigledno je da se mnogi takvi brendovi bore s više izazova nego što bismo na prvi pogled pretpostavili.