Igre glazbenih stolica na modnoj sceni se nastavljaju. Već nekoliko mjeseci kruži informacija kako Hedi Slimane napušta Celine nakon sedam godina provedenih u ovoj kući, a sada nas je dočekala informacija da dizajner zaista odlazi iz brenda. Njegov ugovor s kućom bio je pred istekom sredinom ove godine, što je i potaknulo glasine upućenih da se suradnja neće nastaviti. Također, šuškalo se da Slimane nije zadovoljan ograničenjima koja mora poštovati u Celineu te da je “jednom nogom vani”.
“Pod njegovim kreativnim vodstvom, Celine je zabilježio nevjerojatan rast i etablirao se kao ikonična francuska modna kuća. Vizija Hedija Slimanea, upornost i posvećenost redefinirali su kodove kuće Celine, koja je pritom zadržala svoje korijene. Također je obogatio i zakoračio na novi teritorij, kroz muške siluete, couture i parfeme”, dio je službenog priopćenja koje je na modne medije poslao LVMH. Vijesti o nasljedniku za sada još uvijek nema i tek se očekuju vijesti – gdje će Hedi, a tko preuzima Celine.
Za vrijeme trajanja Tjedna mode u Parizu, Celine je predstavio kolekciju koja istražuje klasičnu francusku eleganciju. Zanimljivo, mnogi su zapazili kako Celine radi ono što bi trebao biti Chanel, više nego što to trenutno proizvodi Chanel (iz kojeg i dalje čekamo vijesti o novom kreativnom vodstvu). A jednako zanimljiva su nagađanja da upravo Hedi prelazi u Chanel – spominjao se kao jedan od kandidata, uz Jeremyja Scotta i Simonea Portea Jacquemusa.
Već je teško na prste jedne ruke pobrojati sve promjene koje su se dogodile u velikim modnim kućama. Pierpaolo Piccioli je ove godine napustio Valentino, što je šokiralo modne insidere, a pomalo je iznenađujuć i odlazak Hedija iz Celina – ako uzmemo u obzir da je pod njegovim vodstvom prodaja u Celineu drastično narasla te da je Celine u njegovim rukama stabilan brend s vjernim kupcima, unatoč dosta visokim cijenama. Koje su stavke oko kojih se ne mogu dogovoriti i koji zahtjevi su kumovali razlazi Slimanea i LVMH-a, nije poznato.
Može li Celine bez Slimanea?
Hedi Slimane je ove godine predstavio beauty liniju, a otkako je preuzeo brend, uveo je parfeme i mušku liniju te ojačao njihovu liniju kožne galanterije. U 2023. godini, profit kuće približio se iznosu od 2,5 milijardi eura, čime je prestigao Fendi i postao treća najprofitabilnija kuća pod okriljem LVMH-a, odmah iza Diora i Louisa Vuittona. Znači da je stvar dobro funkcionirala – Hedi donosi zaradu, a zauzvrat, LVMH mu je dao odrješite ruke i kreativnu slobodu te ima pravo donositi sve odluke. Slimane, kojem je styling najjača strana, zadužen je za kolekcije, imidž kuće, marketing i način predstavljanja kolekcija, casting, društvene mreže. Kreativna kontrola bila je u njegovim rukama.
Posljednjih šest godina ostavio je snažan trag u kući Celine i kodovi kuće danas su jasno određeni, baš kao što je to napravio u Dior Homme-u i Saint Laurentu. Često ćete pročitati da je Slimane rijetki talent na modnoj sceni i da se njegova genijalnost vidi neovisno o tome u kojoj kući se nalazio. U svakoj će ostaviti svoj senzibilitet i utjecaj. Dokazao je to još s Diorom, kada je predstavio rock-chic estetiku i androginost te proslavio skinny hlače koje su tada svi kopirali, a danas su njegov zaštitni znak i provlače se kroz kolekcije kuće Celine.
Daleko od toga da se za njega ne vežu kontroverze, najviše zbog toga što ne mari za kritike i Slimane uvijek radi po svom nahođenju te prati svoju viziju. Prva kolekcija koju je predstavio 2018. bila je nakon vladavine Phoebe Philo i naišla je na kritike jer se odmaknula od njezinog obožavanog suptilnog i intelektualnog pristupa dizajnu. Njegove kolekcije spajaju komercijalnost street stylea uz luksuzni štih – u linijama se uvijek nalaze osnovni modni komadi koji u sebi nose mladenački duh, tu su skinny hlače i traper, kožni dodaci, jakne i haljine, zatim baloneri i jakne od tvida koje su iznimno popularne te večernji komadi poput šljokičastih i mini haljina, koje su vrhunski dizajnirane.
Česti su bili komentari da je novi Celine samo skupa verzija Zare, no brojke pokazuju da Slimane zna što radi i da estetikom i načinom prezentacije kolekcija koje su izvan službenog modnog kalendara savršeno ispunjava potrebe Celine publike. Kaia Gerber ambasadorica je brenda, što je također pomoglo u privlačenju mlade publike, a vratio je fokus i na Triomphe logo koji je najsnažniji na torbicama koje su najtraženiji komadi u ponudi brenda i žele ih sve generacije.
Slimane uvijek uspješno pleše na granici luksuzne mode i komercijale i pritom Celine s njim nije gubio na relevantnosti, imidžu niti na vrijednosti. Ovaj dizajner je veteran u industriji i nakon Celinea neće ostati bez posla – u ovoj igri, iz pozicije promatrača trenutno se čini da Celine ima više toga za izgubiti od Slimanea. Ostaje za vidjeti gdje nastavlja svoj put, a niti njegov nasljednik neće imati jednostavan zadatak.