Rastužio me odlazak Sabata De Sarna iz Guccija. Nije me rastužio jer sam bila neki veliki obožavatelj njegovog rada -iako sam pohvalila sve kolekcije koje je uspio predstaviti u tom kratkom periodu vođenja brenda. Rastužio me jer je čovjek maltene istjeran iz brenda nakon nepune dvije godine i sad na sebi nosi majicu s natpisom „fail“ i to ne svojom krivicom. Zašto mislim da Sabato de Sarno nije kriv za Guccijeve katastrofalne rezultate? Ima više faktora koji su ključni za neuspjeh jednog brenda i jako je nepošteno svaliti loše rezultate na kreativnog direktora koji nije dobio priliku ni da se smjesti u brendu kako treba. Ovo vam je dokaz da su vremena Galliana i McQueena davno prošla. Velike kuće danas operiraju kao Zara. Ako ne prodaš brzo, nema te. Sabato de Sarno nije uspio prodati, ali ako ćemo biti potpuno iskreni i transparentni, nije ni Michele prodavao zadnje dvije godine svoje vladavine. Čini mi se da ne prodaje ni u Valentinu pa ćemo tek vidjeti što se će dogoditi s tim angažmanom.

De Sarno je Gucci vratio nekim korijenima. Da, bilo je tu best of trenutaka Toma Forda, bilo je tu 70-ih arhivskih komada u novoj verziji, ali predstavio je svoju viziju i to kako je najbolje mogao i znao. Posljednji lookbook je bio fenomenalan. Skupo, chic, malo nostalgično (ali ne previše), old money meets new money. Svi su pohvalili tu kolekciju. Svi. Čak i kritičari koji su mu sjeli na glavu nakon prve revije. Nije prošlo ni 3 mjeseca od te kolekcije i objavljeno je da napušta brend. Sigurna sam da „razvod“ nije bio miran jer rijetko kad je situacija bajka ako te najure u tako kratkom roku. Zanimljivo je da je Kering ovaj potez povukao nekoliko dana prije službene objave financijskog izvješća za posljednji kvartal 2024. Pogađate. Gucci je izgubio novac i operativna dobit im je pala za 46%. Pretpostavit ću da su ovu najavu tempirali tako da pošalju poruku investitorima koji se „tresu“ zbog lošeg stanja cijele grupacije i tako im daju do znanja da se gubitci više neće tolerirati.


Istina je da Kering ne može napraviti Bog zna što u ovoj situaciji jer tržište danas nije isto tržište na kojem je Michele jahao na valu uspjeha. Nadalje, kad je novca manje ljudi pažljivije biraju na što će trošiti i ako će kupovati luksuzno, onda će uzimati brendove koji odskaču kvalitetom. Zato Balenciagini dućani zjape prazni (samo pogledajte videa na TikToku u dućanima u centru Londona) i zato Prada i Miu Miu rastu.
Gucci čini 63% dobiti cijelog Keringa te možete pretpostaviti zašto je nastala opća panika. Manji pad prodaje imaju i drugi brendovi iz portfolija uključujući Saint Laurent ( 8%) te Balenciagu i McQueena. Da bi stvar bila gora po Kering, prije nepune dvije godine su kupili nišnu parfemsku kuću Creed za nemalih 3.5 milijarde dolara. To bi bila realna investicija da Gucci radi kao 2017. godine, ali to naravno nije slučaj. Kering je navodno u takvim problemima da prodaju većinski udio u nekretninama u Parizu kako bi riješili zaostatke (ovo nisu potvrdili medijima).
Hoće li novi CEO riješiti situaciju?
Henri Pinault je izjavio da Kering stabilizira situaciju i da se nadaju boljim rezultatima. Te rezultate bi im trebao osigurati Stefano Cantino koji je stigao u Gucci ove godine i to na poziciju CEO-a. Cantino je punih 20 godina radio za Pradu i važi za jednog od uglednijih ljudi u industriji mode, no pred njim je nezahvalan zadatak da zbije redove i postavi Gucci na noge. Ako pratite modu malo dublje od trendova i Instagrama, onda znate da je bivši CEO Marco Bizzarri odabrao Michelea za kreativnog direktora. Njihova suradnja je jedna od najuspješnijih u povijesti modne industrije i služi kao izvrstan primjer kako stvar može dobro funkcionirati kad se pogode kreativna vizija, pametno poslovanje i trenutak.

Trenutak je također ključan u uspjehu nekog brenda te iako mnogi ne žele davati toliku važnost nekim eksternim okolnostima, one su itekako važne. Možete imati najbolju kolekciju na svijetu ali ako ste je lansirali u krivom trenutku, završit će u smeću. Treba spomenuti da živimo u nasilnoj digitalnoj eri i nitko me ne može uvjeriti da to nije tako. Kolekcija se ne prikaže do kraja, a ljudi je već sasijeku online. Zamislite da netko uzme komadić vaše vizije i napornog rada i na osnovu toga bez ikakvog znanja i konteksta udara po vama i naziva vas propalicom ili bijednikom. Da, tako se danas razgovaramo u komentarima i sve to itekako doprinosi imidžu i uspješnosti nekog brenda. Svi na Instagramu su završili Parsons i znaju sve o modi.


Gucci je u problemima već godinama
Ovo nije neka tužna priča o korporaciji jer Kering jest korporacija i sigurno neće spasti na prosjački štap. Ima svijet puno većih problema od Guccija i toga što netko neće kupiti Saint Laurent baloner za 18 tisuća eura. Ovo je podsjetnik da prestanemo romantizirati pozicije kreativnih direktora brendova. Nema ništa romantično u tome da izbacujete toliko kolekcija godišnje i da vam uprava sjedi na glavi jer u godinu i pol dana niste isporučili čudo za brend koji je posrnuo puno prije vašeg dolaska. Gucci više nema svoju core publiku i za to nije kriv Sabato De Sarno.


Ovaj brod tone već godinama, a apetiti su jako veliki. Naravno da sad svi pričaju o novom kreativnom direktoru i Gucci je navodno u pregovorima s dva dizajnera. Neki čak spominju Slimanea iako mi je ta informacija sumnjiva jer njegova estetika nije nešto što vežem za Gucci u bilo kojem svemiru. Tko god da dođe treba imati debelu kožu i hrabrost. Namjerno ne spominjem viziju. Viziju ima svatko tko je kreativac, a vizija nije jedini ključ uspjeha. Mnoge su se vizije slomile pod pritiskom tržišta u posljednje dvije godine. Samo se nadam da se u novoj eri brenda neće ponoviti one riječi Maurizija Guccija koje glase: “The story of Gucci is that there were too many cooks in the kitchen.”