SEARCH

Što je ‘glasni luksuz’ i hoće li skinuti s trona sveprisutni ‘tihi luksuz’?

Kako to inače biva s trendovima, prije ili kasnije dođu do svog kraja, a tada nastupa - najčešće - njihova potpuna suprotnost
11.12.2024.
IMAGE SOURCE: IMAXtree, Pinterest
RECOMMENDED

Kada se 2023. godine pojavio termin “tihi luksuz”, svi su zainteresirano slušali o čemu je riječ. Promijenile su se postavke i definicija ukusa – ne, logomanija, kič i glasni logo koji vrišti s torbe i jakne nisu ono što želite nositi u rukama. Najbolje o tihom luksuzu, ukusu ultra bogatih i onome što ih dijeli od onih koji ukus ne mogu priuštiti (ili ga pak nemaju jer ne pripadaju njihovom sloju) govori sada već kultni monolog Toma Wambsgansa iz serije Succession dok se zgražava nad ludicrously capacious velikom Burberry torbom.

Negdje u isto vrijeme svi su počeli sve više kao it brend spominjati The Row i njihove veste od tisuću dolara, a Sofia Richie je, kao poster djevojka za clean i luxe estetiku, nosila vrlo luksuzne komade profinjenog izgleda te se udala u u custom Chanel haljini. Tihi luksuz pitanje je klase i dogodilo mu se ono što ne želi – postao je dio mase i svi su ga željeli, a tada je izgubio svoj smisao.

Paradoksalno, nakon što se tihi luksuz preselio u mainstream, postao je suprotno od onoga što zapravo predstavlja – lifestyle je postao modni trend koji svi oponašaju jer je in, ali i jer vam se, gdje god se okrenete, gura pod nos. Ako i ne pratite modne trendove niti ste puno puta čuli za pritajeni luksuz, u nekoj mjeri on je oblikovao vaše modne izbore.

glasni luksuz

Glasni luksuz je odgovor na dominaciju onog pritajenog

Imajmo na umu da se tihi luksuz u 2023. godini nije pojavio kao novi trend, kao što to nije niti minimalizam, samo su zaživjeli u novom modnom ciklusu koji je slučajno obilježen digitalnim pa je svaki trend dodatno potenciran i naglašen. Kako se bližimo kraju godine, a tihi luksuz dominira sada već gotovo dvije godine, došao je do svog kraja i prirodno će utihnuti. Zamijenit će ga, jasno, njegova suprotnost, jer nakon perioda u kojem smo navođeni da se odijevamo suptilno, prigušeno i pristojno, neminovno je da se cijela scena želi vratiti dekadenciji i raskoši. Ništa drugo nego takvu težnju ne predstavlja loud luxury odnosno glasni luksuz koji će vas sigurno podsjetiti na mob wife trend koji se pojavio početkom ove godine (i tada već kao odgovor na clean girl i luksuzni minimalizam).

glasni luksuz
glasni luksuz

Jasno je da privlačnost tihog luksuza neće nestati, a ako se i izvan konteksta trenda volite tako odijevati, neće vas nikakav trend navući da potpuno promijenite svoj stil. No na većoj razini, prisutno je zasićenje i javlja se otpor prema dominatnom stilu.

Trendovi se ponavljaju, samo im dajemo druga imena kako bi zvučali novo i atraktivno. Na ovu promjenu upućuje Instagram profil @databutmakeitfashion koji donosi analize modnih trendova i kretanja te postavlja pitanje na koje već i znamo odgovor- hoće li glasni luksuz postati ono što je bio tihi? Pitanje je praćeno podatkom da je pretraživanje brenda Versace skočilo za 40 posto, a Dolce & Gabanna za 60 posto.

Ovi brendovi nikada se nisu odrekli svoje snažne i glasne estetike, seksepila i pokazivanja luksuza i čini se da slijedi njihova nova vladavina nakon što su bili gurnuti u drugi plan. Glasni luksuz trenutno možete detektirati na društvenim mrežama (ali i kroz modne kolekcije koje smo nedavno vidjeli) – popularne su bunde od umjetnog ili pravog krzna, glomazni nakit u stilu osamdesetih koje su simbol raskoši, velikih ramena i jakih boja te pokazivanja novostečenog bogatstva. Nose se jaki i glasni uzorci poput leoparda i životinjskih printeva, zlatni detalji i naglašeni seksepil, snažne boje i kombinacija uzoraka – sve ono što se kosi s tihim luksuzom dolazi u prvi plan i stavlja se u koš s pojmom glasnog luksuza. Samim tim, ovaj trend, glasan kakav je, nalaže da pokazujete bogatstvo, statusne simbole i nosite odjeću koja ne skriva da je skupocjena.

glasni luksuz

Oba stilska ekstrema nužno ne moramo promatrati kroz društvene promjene – tihi luksuz odnosi se na mindset koji je fokusiran na kvalitetu više od kvalitete, na premium materijale i dobre krojeve. Ista filozofija može se primijeniti i kada je glasni luksuz u pitanju. Nije isključivo riječ o pokazivanju statusa, već o potrebi za modom koja je životopisnija i nudi više prostora za izražavanjem stila nego što to dopušta “tihi luksuz”. No nećemo niti možemo isključiti prvu misao, posebno kada uzmete u obzir da se danas sve vrti oko pokazivanja statusnih simbola i skupog načina života. Na koncu, i tihi luksuz je postao trend koji zadovoljava potrebu za pokazivanjem.

glasni luksuz

Ono što databutmakeitfashion ističe jest da quiet luxury trend, nakon što se uhvatio u mainstreamu, nikada nije bio toliko tih kao što mu ime govori, i tu je zapravo izgubio svoj izvorni smisao. Samo se promijenio način na koji pokazujete bogatstvo, cilj je ostao isti i više nije bilo popularno nositi Louis Vuitton torbu ili Gucci remen nego Hermes Birkin ili The Row torbu – ili barem njihovu povoljniju dupe verziju. Trend zapravo uvijek ostaje isti – odijevati se za život koji je izvan dosega, a sada se samo događa promjena u estetici.

SAZNAJ VIŠE: