Gen Z i adidas: kako su kultni modeli preuzeli dominaciju u TikTok generaciji

Sigurno ste primijetili da je adidas preuzeo dominaciju na društvenim mrežama i u ormarima generacije Z. Nose se kultni modeli koji su odavno upisani u povijest sneakerhead kulture
24.05.2023.
IMAGE SOURCE: Press

Ne prođe tjedan, a da ne pročitate neki tekst o adidas Originals modelima koje gen Z neumorno dijeli na društvenim mrežama. TikTok je odigrao veliku ulogu u ovom hypeu jer se radi o mreži koja servira siroviji sadržaj od Instagrama. TikToku se više vjeruje jer ništa nije ušminkano i lako je shvatiti što se doista kupuje i što je popularno. Samba modeli su eksplodirali ove godine i jako je teško doći do nekog ekskluzivnijeg primjerka iz suradnji koje je adidas ostvario (Humanrace Sporty & Rich, KITH). Ista je stvar s modelom Campus 00’s koji je planuo s polica u našim i svjetskim trgovinama.

Gen Z je sada usmjerio pogled ka još jednom kultnom modelu brenda – adidas Superstar. Ako pratite hip hop kulturu i poznajete povijest iste, onda sigurno znate da su Superstar tenisice bile zaštitni znak hip hop grupe RUN DMC. Ovaj model je službeno označio kolaboraciju brenda s rap scenom koja danas određuje trendove u tenisicama. Superstar je inače osmišljen kao košarkaška tenisica koju su prigrlili NBA igrači zbog komfora, a potom je doživjela lifestyle uspjeh zahvaljujući reperima koji su je prisvojili kao omiljeni model.

Kroz godine postojanja Superstar je zadržao svoj kultni status među sneakerheadovima kao model koji ima „street cred“ što je jako važno u svijetu tenisica. Zašto? Jer tenisice su odraz lifestylea koji vodite, kulture koju poznajete i kojoj pripadate. Svaki pravi Sneakerhead zna povijest modela koji nosi i zašto je važan.

Ne smijemo preskočiti model Gazelle koji je prvak brušene kože i to je vjerojatno informacija koju niste znali. adidas je predstavio Gazelle još 1968. godine kao tenisicu za nogomet i ovo je bila prva sportska tenisica koja je načinjena od brušene kože. Fast Forward za dvadesetak godina i adidas Gazelle su postale simbol pop kulture. Nosila ih je Kate Moss u svojim najpoznatijim danima modelinga, u Americi su ih prisvojili Beastie Boys, a u Velikoj Britaniji su postale zaštitni znak najvećeg brit banda na svijetu – Oasis.

Kako se sve ovo prenosi na kulturu danas? Uzmite dozu estetske nostalgije koja danas vlada i obuhvaća 90-e i 2000-e kao razdoblja koja su dala najviše fashion trenutaka i preselite je na društvene mreže u ormare generacije Z. Dobit ćete sasvim drugi pogled na klasike koji su možda obilježili vaše vrijeme, a sada im je udahnuta neka nova energija.

Upravo je to snaga generacije Z koja vješto uzima i kombinira elemente iz prošlosti i nosi ih u svom stilu. Tu kreativnost slavi nova kampanja Club Originals u kojoj su sudjelovali istaknuti kreativci i sportaši: nogometaši Dominik Livaković, Josip Šutalo, Gabriel Rukavina i Luka Vrbančić, influenceri Karla Zelić, Matija Lazarević i Ema Luketin, plesač Luciano Plazibat te stilistica Polina Horbachova.

"Velika mi je čast i zadovoljstvo biti dio adidasove Club Originals kampanje jer su u središtu kampanje vrijednosti koje i ja osobno cijenim - zajednica, kreativnost i samopouzdanje. Drago mi je što mogu biti dio ove priče i nadam se da ćemo zajedno inspirirati ljude diljem svijeta da budu svoji i hrabri u ostvarivanju svojih snova", izjavio je poznati nogometaš Dominik Livaković.
“Zaigranost, opuštenost i cool nepretenciozan vibe karakteristike su stila koji njegujem i iznimno mi je drago što sam dio adidas Club Originals kampanje jer pruža priliku mladima da se izražavaju na njima najprirodniji način. 

Svatko od nas definira individualan stil svojim karakterom i energijom, a ovakva super priča omogućava nam da to pokažemo cijelom svijetu”, rekla je influencerica Karla Zelić.
“S obzirom na to da je adidas brend uz koji smo svi odrasli i počeli graditi svoj stil, čast mi je bila sudjelovati u ovako upečatljivoj kampanji. Od samih outfita pa sve do lokacije i ekipe koja je sudjelovala, sve je bilo odlično, što je vidljivo i na krajnjem rezultatu.

Uživao sam u svakoj sekundi jer smo dobili priliku da kroz modne kombinacije pokažemo svoj karakter”, izjavio je plesač Luciano Plazibat.

Ako želite uhvatiti Gazelle ili Superstar za ovu sezonu, onda se uputite na prodajna mjesta Club Originals kolekcije. Mjesta su dostupna na webu, a kolekcija u Buzz trgovinama i na webshopu.

SAZNAJ VIŠE: